Een kwartier later arriveert mijn moeder met haar auto, ze stapt uit en loopt maar de voordeur. 'Lieverd, ben je daar?' vraagt mijn moeder als ze de deur op een kier ziet staan en naar binnen loopt, 'Suus?' Ze sluit de deur achter zich waarna haar oog valt op een briefje dat op de grond ligt. Ze raapt het op en vouwt het open. "Ik heb jullie dochter even geleend, geen politie. Alles heeft gevolgen" staat erop. Ze loopt met het briefje naar de keukentafel waar ze het neerlegt. Ze belt me, maar ik krijg de kans niet om op te nemen. Vervolgens zoekt mijn moeder het nummer van mijn vader en belt hem direct, maar ook hij neemt niet op. Vervolgens besluit ze het werk van mijn vader te bellen, waar ze wel gehoor krijgt. 'Bart, je spreekt met Mirjam. Is Dennis in de buurt?.. Die heb je al een tijdje niet meer gezien?.. Oké, dus hij is daar echt niet?.. Dankjewel' mijn moeder hangt op, 'klootzak!' Huilend gaat ze aan de keukentafel zitten als mijn vader ineens binnenkomt. 'Hé lieverd, nu al thuis?' vraagt hij verbaast en goed gehumeurd.
'Ja, Suus belde me. Je had haar alleen gelaten dus ik ben naar huis gekomen'
'En waar is ze nu dan?'
'Geen idee, ze was er niet. Dit lag op de deurmat,' mijn moeder overhandigt het briefje aan mijn vader, 'we moeten de politie bellen'
'Ach, ze komt wel weer terug'
'Heb jij enig idee wat Tristan met haar doet?! Al weken lang krijgt ze brieven, pakketten, van alles en nog niks van hem. Het is geen toeval! Hij kan d'r vermoorden wanneer hij wil! Hij kan alles doen wat hij wil, niemand die hem tegenhoud! Hij heeft geen grenzen! Dennis, ik wil niet nog een kind kwijtraken!' mijn moeder krijgt tranen in haar ogen, 'ik heb je meerdere keren gebeld, maar je nam niet op. Waar was je?'
'Op m'n werk'
'Jij was niet op je werk, jouw werk heeft je al een hele tijd niet meer gezien. Dennis, waar zit jij iedere keer?'
'Lieverd, je bent onredelijk en in paniek nu. Ga even zitten'
'Je hebt een ander hè? Heb jij een ander?!'
'Birgit en ik, meer dan fijne gesprekken is het niet'
'En daarom kom jij pas om half 3 snachts thuis? Voor "fijne gesprekken" met Birgit'
'Lieverd, we moeten de politie bellen. Je hebt gelijk. Ga jij nou gewoon even zitten, dan pak ik een glaasje water voor je en dan bel ik de politie' zegt mijn vader waarna mijn moeder aan de keukentafel gaat zitten. Ze neemt een slok water en mijn vader loopt zijn werkkamer in waar hij de politie belt.
JE LEEST
In verkeerde handen.
Teen FictionJe raakt ongemerkt zwanger, je wil het kindje houden terwijl de vader een abortus wil. Je weigert en naar mate de geboorte dichterbij komt, vergroot de dreiging. Brieven, pakketten en bedreigingen in overvloed. Angst overkomt je. Maar wat doe je? Ge...