Deel 12.

3 0 0
                                    

Ik zit beneden op het toilet als ik mijn moeder van de trap af hoor komen. 'Met Mirjam Wieringa. Ik wil graag melding maken van bedreiging.... Het gaat om mijn dochter, haar vriendje stuurt serieuze dreigbrieven met daarin doodsbedreigingen' ik sta op, trek de wc door en gooi de toilet deur open, 'Kapelseweg 23'
'Ik zei toch geen politie?! Tristan gaat volledig doordraaien! Wil je me dood hebben ofzo?!'
'Oké, dank u wel,.. dag' mijn moeder hangt op en legt haar telefoon op de keukentafel, 'zonder de politie kunnen we dit niet oplossen'
'Natuurlijk wel! Je had het me beloofd!'
'Het spijt me lieverd'
'Daar heb ik niks aan, Tristan is al lang onderweg'
'Hoe zou hij dat nou weten? Lieverd, je hoeft niet bang te zijn. Je bent voorlopig niet meer alleen. Papa werkt vandaag thuis en ik ben om vier uur klaar. Ik zie je dan' zegt mijn moeder waarna ze haar spullen pakt en de deur uitloopt. Mijn vader komt de trap af lopen en maakt een boterham. 'Is mama al weg?' vraagt hij.
'Ja, werken' antwoord ik en ik ga op de bank zitten met mijn telefoon.
'Ik ga zo aan het werk, als er iets is, weet je me te vinden' zegt mijn vader en hij loopt zijn werkkamer binnen.
Het is even over twaalven als mijn vader zijn werkkamer verlaat. 'Ik moet even weg' zegt hij en hij pakt zijn jas.
'Maar je zou toch thuis blijven?' vraag ik.
'Het is maar een half uurtje, hooguit een uur,' hij opent de deur, 'ik zie je vanmiddag.' Hij loopt de deur uit en ik blijf alleen achter. Ik loop naar de keukentafel en ga ertegenaan staan. Ik pak mijn telefoon en zoek mijn moeders nummer. 'Lieverd, ik ben druk, is het dringend?' zegt mijn moeder aan de andere kant van de lijn.
'Papa is weg, half uurtje tot een uur zegt 'ie'
'Ik kom eraan lieverd, geen zorgen' zegt mijn moeder en ze hangt op. Vijf minuten later gaat de deurbel, ik verstijf van angst en langzaamaan sta ik op. Met kleine stappen loop ik naar de voordeur en na enkele seconden open ik de deur. 'Jij weet wel waarvoor ik kom' zegt hij en voor ik actie kan ondernemen, heeft hij me vastgegrepen. Hij neemt me mee zijn auto in en met piepende banden scheuren we weg.

In verkeerde handen.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu