На следващия ден трябваше да съобщи на екипажът за къде ще поемат. Нямаше никак да им хареса тъй като едва преди две седмици бяха нападнали испански търговски кораб и отвлякоха графинята на борда. Това едва ли се броеше за добре дошли отново.
- Имам добра и лоша новина.-започна деликатно той.
- И каква е добрата?
- Калипсо остава с нас на борда, като част от нас. Тя вече е пират.-всички се зарадваха, очевидно им беше приятно.
- А лошата?
- Преди това обаче се налага да се отбием за малко до Испания.
- Какво?!-отвърнаха всички в един глас.
- Просто тя желае да види брат си за последно и аз ще изпълня молбата ѝ.
- Но ти луд ли си?! Само да приближим тяхната територия и сме пътници. Цялата флота желае главите ни на сребърен поднос!-той бе напълно наясно с този факт, не бе нужно да му го набиват в главата.
- Знам пределно ясно какви са рисковете. Няма да се бавим. Ще го намерим, ще говорят за кратко, а вие ще сте в готовност да отплавате. Ще бъдем предпазливи и няма да се набиваме на очи.-бе обмислил и премислил всички рискове и бе готов да ги поеме.
- Щом така си решил.
- Да, така трябва. Тя ще уреди нещата със семейството си и ще разберат, че вече е по свое желание тук. Предполагам ще прекратят издирването ни поне относно това.-но списъкът с провиненията им бе дълъг и гвардията имаше дори свобода на избор за кое по-напред да ги обвини.
- Разбрано. Значи вдигаме котва и потегляме към испанските брегове?
- Да.-кимнаха преклонно и се заеха за работа.
Той застана до перилата и скръсти ръцете си на кръста в изрядно изправена стойка, навик от детинството. Въздъхна тежко и се загледа в морето докато кичури от косата му се вееха под влиянието на лекия полъх на вятъра. Калипсо отиде до него и го погледна състрадателно.
- Създадох ти проблеми. Не биваше да те моля за това.-поклати отрицателно глава и сведе погледа си.
- Не, не говори така. Ти нямаш вина за нищо.-успокои я той и я придърпа в прегръдките си.
YOU ARE READING
The Pirate Prince
Historical FictionОсемнадесети век - период на Великите географски открития и на Испанската експанзия. Един принц и една страна. И една империя на прага на своя „Златен век". Мароко попада под властта на Испания. Законния владетел е убит - а принцът, законният наслед...