Caden
Op onze paarden raceten we zo snel mogelijk door Equador heen naar de hoofdstad. Het was ergens halverwege de ochtend dat we daar aankwamen, en wat ik toen zag had ik niet verwacht. Een groot aantal mensen stond onder het balkon waar Belle ooit ook haar toespraak had gehouden. Ze keken afwachtend naar boven, maar het balkon was nog leeg.
'Wat is er aan de hand?' vroeg Caspian vragend. Hij fronste zijn wenkbrauwen.
'Ik weet het niet. Er was toch niets gepland? Ze zal toch niet...' ik stopte abrupt met praten toen ik Lindsey op het balkon zag verschijnen. Achter haar stond Noah met een vertwijfelde blik in zijn ogen. Ik keek om me heen op zoek naar bekenden, maar zag niemand.
'Caden! Caspian!' riep iemand toen. Ik keek in de richting van het geluid en zag dat Zane en Julia aan kwamen rennen.
'Jullie moeten wat doen. Jullie moeten dit stoppen!' hijgde Julia.
'Wat is er aan de hand dan?' vroeg ik verbaasd om hun bezorgde blikken.
'Het is Lindsey, ze...' stamelde Zane buiten adem.
'Wat?'
'Dit was altijd al haar plan geweest. Het enige wat ze wilde toen ze aan de opstand begon was macht, samen met sir Matt.' Ik herinnerde me de forsgebouwde man van wie ik verder weinig had vernomen.
'En sir Kile?'
'Die hoort er niet bij voor zover we weten.' '
Maar, hoe dan? Ze wilde Belle ook vinden,' bracht Caspian toen aarzelend uit. '
Bedrog,' zei Zane. 'Caden, we moeten wat doen. We moeten haar tegenhouden,' zei Julia toen dwingend. Ik keek omhoog naar het balkon waar Lindsey net aan haar introductie was begonnen.
'Jullie hebben gelijk. Alhoewel er niet veel zal zijn wat we kunnen doen. Belle is daar nog en ze zullen haar geloven,' antwoordde ik. Toen keerde ik me tot Caspian.
'Caspian, jij legt ze alles uit, oké? Als je dat gedaan hebt moeten jullie James en Esther gaan zoeken en Nikki en Leon, die moeten hier ook ergens zijn. Ik ga Noah en Luka halen. Dave is nog in Vrijheid toch?'
'Nou eigenlijk ben ik dat niet,' klonk er toen een stem achter me. Ik keek naar onze blonde vriend.
'Volgens mij heb ik een hoop gemist,' zei Dave. Ik knikte.
'We leggen alles later uit, nu moeten we ons haasten. We ontmoeten elkaar weer hier op het plein, oké?' Iedereen knikte instemmend. Ik gaf mijn paard aan Zane en Dave en ik begonnen in de richting van het paleis te rennen, maar werden voor de poorten tegengehouden door een stelletje wachten. Ze kruisten hun lansen en lieten ons er niet door.
'Caden Whitewhall. Ik moet Luka en Noah spreken,' zei ik. De wachten schudden resoluut hun hoofden.
'Wij hebben orders om jullie niet binnen te laten.' Toen wisselden de wachten een blik en het volgende moment richtten ze hun speren op ons.
'Als jullie nu rustig meegaan, gebeurt er niets.' Meteen trok ik mijn zwaard en Dave deed hetzelfde. Binnen luttele seconden ontmoette ik de lans van de wacht en er klonk een luidde klap toen de wapens elkaar raakten.
'Caden! Dave!' schreeuwde een stem toen. Ik keek opgelucht toe hoe Luka en Noah eraan kwamen rennen. De wacht raakte afgeleid, en ik sloeg hem op zijn hoofd met de platte kant van mijn zwaard en hij zakte geruisloos in elkaar. Dave had het voor elkaar gekregen de andere wacht uit te schakelen. We hadden nog een geluk dat alle mensen op het plein waren zodat niemand kon zien wat er gebeurde. Beide jongens kwamen op ons af rennen en stopten voor ons.
JE LEEST
Verkozen
Science FictionDeel twee in de veroordeeld serie. September 4047 Neuropa. Een land met ontelbaar veel mogelijkheden. Maar de groep rebellen zijn slechts een pion in een spel dat veel groter is dan ze beseffen. Het web van geheimen wordt steeds strikter en ontsnap...