Hoi allemaal,
Ik ben bezig aan een nieuw boek dat wederom in het genre sciencefiction/fantasy valt. Het heet "Het Grenzenkind". Het eerste hoofdstuk komt zo snel mogelijk online, en hieronder alvast een kleine teaser.
____
2743
Ze zeggen dat ze een kan worden met het duister van de nacht. Dat niemand veilig is voor haar pijlen.
Ze zeggen dat ze geen angst kent, dat ze roekeloos is en dat ze alles zal doen om haar doel te bereiken.
Niemand weet wie ze echt is, niemand weet waar ze vandaan komt en niemand weet hoe ze eruit ziet onder haar cape.
Maar Ara weet het heel goed. Ze is meer dan slechts een beroemde spion.... ze is het grenzenkind.
~~~
Hij is een hartenbreker. Ontelbare rijen aan afgewezen meisjes heeft hij op zijn naam staan.
Nog drie maanden. Drie maanden voordat zijn ouders iemand voor hem zullen kiezen.
"Ze moet van adel zijn, en het liefst een dochter van een van Woldenens vijftien heren." Dat zijn de voorwaarden.
Alleen Alex' kent echter de waarheid...namelijk dat zijn hart bij een ter door veroordeelde ligt.
~~~
De wereld zoals we die kennen is verdeeld in vijf staten, staten die constant met elkaar overhoop liggen en wachten op de kans om hun buren voor eens en altijd uit te schakelen.
Balancerend tussen drie staten, weet Ara niet waar haar echte loyaliteit nu ligt. Verscheurd door tegenstrijdige belangen, onvervulbare verlangens en een geheimzinnig verleden, vraagt ze zich af of er nog wel een uitweg is.
En wanneer rondom haar de strijd uitbreekt, moet Ara de moeilijkste beslissing van haar leven maken: namelijk het laten gaan van de enige persoon om wie ze 100% geeft.Opgenomen door de bannelingen, een groep van 20 jongens en mannen die alle banden met hun verleden hebben gebroken, probeert Ara haar weg terug te vinden naar het echte leven.
Misschien is zij degene die de vijf staten kan verzoenen. Dat is immers de taak van een grenzenkind?
Maar het wilde meisje heeft nooit veel gevoeld voor politiek, totdat ze terecht komt in een duister plot en de toekomt van de wereld plotseling in haar handen lijkt te liggen...
P.s. de eerste hoofdstukken staan online.
JE LEEST
Verkozen
Ciencia FicciónDeel twee in de veroordeeld serie. September 4047 Neuropa. Een land met ontelbaar veel mogelijkheden. Maar de groep rebellen zijn slechts een pion in een spel dat veel groter is dan ze beseffen. Het web van geheimen wordt steeds strikter en ontsnap...