Bab 2

151 8 33
                                    

Di bangunan lama,

"Kau okay tak?" Tanya Naufal pelik. Selalunya jika mereka mahu ponteng kelas, mereka akan keluar sebelum guru matapelajaran masuk.

"Girlfriend aku tulah. Dia tau pula aku pasang empat. Pastu, kau nampak merah pipi aku nie? Bitch punya perempuan. Berani dia naik tangan dekat aku." Kata Kashaf geram.

"HAHAAAHAHAHAHAHAHAHAHA"

Kashaf menggulingkan mata.

"Baik arr. Kiara ea? Amacam? Best tak kena 'kiss'?" Usik Nadzmi.

"Siol punya kembar." Maki Kashaf.

Mereka sambung gelak lagi. Walaupun ditampar, disimbah air,dihempuk itu biasa bagi mereka. Namun, setiap Kali salah seorang terkena, maka sesi bahan membahan on.

"Stoplah syaitan!" Marah Kashaf.

"Okay okay." Sahut mereka apabila melihat Kashaf menjeling tajam pada mereka.

"Malam nie nak pergi ke?" Tanya Naufal. Yang lain pantas menggeleng. Naufal menjongket kening tanda 'kenapa?'

"Nanti Wilson sibuk bagi araklah, bohsia dia tu,rokoklah apalah. Aku tak suka." Jawab Syahqim. Alasannya disokong padu oleh yang lain.

Walaupun mereka nakal,romeo,gangster dan boleh dikira jahat. Mereka tidak pernah menyentuk rokok,arak dan anak dara perempuan. Setakat pegang tangan, muka tu jelh pernah.

"So, tak naklah nie? Sebab Wilson tu asyik calling aku je. Tanya kenapa kita tak mau join dia." Rungut Naufal. Setiap hari Wilson akan menanyakan benda yang sama. 'Bila nak turun club?'.

"Kita masuk kelas nanti. Waktu cikgu Hidayah." Putus mereka.

"Woi! Mane boleh ponteng kelas! Hang pikir bagus?" Sergah satu suara dari belakang merka

Otomatik Nadzmi dan Naufal yang sedang duduk di atas meja terus melompat turun. Syahqim dan Kashaf terhinjut bahunya.

Mereka berempat menoleh kebelakang mencari empunya suara tersebut.

Dibelakang mereka terdapat 4 orang pelajar perempuan yang cantik.

Tak pernah nampak pon. Fikir Kashaf.

"Wahai adik manis,lantak kamilah nak ponteng ke tak." kata Naufal sambil bersandar didinding.

"Susah nk bercakap klu tak tau lagi name sesama sendiri kan?" Kata salah seorang daripada 4 perempuan tersebut. Maybe ketua sebab dia diri paling depan.

"Nama aq Tengku Adhiya Mellisa.  Leader Princess. Mix Korea Malay. Panggil aku Dhiya.'?" yakin

"Nama aq pulak Tengku Naira Qistina. Adik kembar Dhiya. Panggil Naira. By the way, boleh tahan aum jugak ea korang nie." Main main

"Nama aq Tengku Raisya Humaira. Malaysian. Cousin dengan dua cipan ni. Raisya." No smile

"Nama aku Tengku Ayra Narisa. Cousin diorang. Panggil aku ayra." cool

"So?" Kata Prince serentak

Dhiya tersenyum sinis.

~bersambung~

 Prince VS Princess [[SU]]Where stories live. Discover now