Bab 15

114 7 93
                                    

(Kat media tu.. Mana satu author?😝 ralin_amy n silentdevil_lyss dilarang membocorkan jawapan yee🙏)

Tangan mereka berempat penuh dengan beg kertas dari pelbagai jenama. Entah berapa puluh ribulah agaknya mereka habiskan. Paling banyak berbelanja adalah Lynn. Sebab phone and laptop dye rosak. Dia beli OppoX7 dan laptop jenama apple. Iphone? Dia adalah Iphone. IphoneX lagi. Telefon yang rosak tu jenama Samsung.

Setelah selesai membeli belah,mereka balik ke rumah masing masing memandangkan sudah menginjak ke pukul 6petang. Esok still cuti tapi mereka decide untuk meluangkan masa dirumah sahaja.

Keesokannya,

Lynn POV,

"Ohyeah! Harini cuti.. Tapi.. Esok dah announcement lah pulak tentang kitorang. Aduh,boleh ke bekerjasama dengan budak 4 ekor tu. Kalau jumpa pon asyik gaduh je. Macam mana nak jadi partner. Aduh paklong nie. Waktutu kata kitorang jadi penjaga lah apalah. Tup tap jadi golden prefect lak. Aduh, bukan senang tau aku nak lupakan kisah Luth. Bukan senang. Adoyaii!" Aq bercakap seorang diri di ruang tamu rumah. Agaknya kalau ada yang ternampak sah kata aku nie gila.

"Nak tolak,dah terlambat! Baru rasa nak bebas Tampa jawatan, nie dapat balik jawatan. Apakah?" Aku sambung lagi cakap sorang sorang.

"Woi! Gila apa cakap sorang sorang" sergahan seseorang membuatkan aku menoleh kebelakang.

"Seboklah along!" Tengku Luqfi Khusyairi abang kedua aku. Dia bekerja sebagai ketua inspektor polis. Umur? Muda lagi. Baru 22tahun. Single? Yep. Single but not available. Dia nie selalu jadi mangsa aku bila nak shopping.

"Eh eh dia nie! Berangan pula." Marah Along. Aku tersengih.

"Angah mana? Ayna mana?" Tanya aku. Pelik juga bila angah and Ayna takde kat rumah. Tengku Elyyna Fitriyah. Umur dia 21tahun. Di usia muda ini,beliau telah menjadi seorang pensyarah di universiti terkemuka disamping menjadi seorang penulis novel terkenal.
Tengku Ayna Saqinah. Nie pulak adik bongsu aku. Umur dia 5tahun. Comel tau adik aku nie. Geram aku.

"Diorang pergi spa." Jawapan Along membuatkan aku ternganga

What the? Dia ajak budak yang berumur 5 tahun ke spa? Apakah? Aku pon tak suka sangat kesana kau tau.

"Along...."

"Apa?"

"Paklong suruh jadi Golden Prefect.." Muka Lynn bertukar muram

"Ooo.. Along taulah. Pak long dah bagitau along. Dia suruh along pujuk Lynn." Luqfi tersenyum manis.

"Tapi.."

"Ye, along tau Lynn dengan yang  lain tak boleh lupakan Luth. Tapi, percayalah.. Dia mesti nakkan yang terbaik untuk korang. Lagi² Lyss,dia tu kan anak... Eh! Takde papelah" Luqfi menggaru belakang apabila menyedari ketelanjuran kata katanya.

"Anak apa?"

"Anak ... anak kesayangan." Luqfi tersengih.

"Oooo"

"Dah!! Pergi tidur sana!" Luqfi menolak nolak badan Lynn.

"Tidur? Along agak agaklah. Baru pukul 9 pagi lah!" Marah Lynn lalu menolak tangan Luqfi.

Luqfi tersengih lalu melihat jam di tangan kanannya.

Keesokannya,

Arghh!! Harini nak announcement .. Am I ready? Yeah, Tengku Sunmi Elynn Qaliesha is ready for the announcement!! Harini semangat aku berkobar kobar you know?

Harini aku pakai seringkas yang mungkin. Skinny jeans, T-shirt berlengan panjang yang tertulis 'I'm not Yours!' bewarna putih dipakai. Rambut diikat tocang dan anting anting putih berlian tu jelah aku pakai. Make up? Sorry aku tak suka 'fake' kan muka aku. Just pakai bedak and sikit lipstick je.

"Ayah, mama, along, angah! Lynn pergi dulu!" Laung aku.

"Taknak sarapan?" Tanya Luqfi(along) dan Elyyna(angah) serentak. Ayna pula khusyuk makan pancake dia tu. Aku menggeleng. Malaslah nak makan sekarang nie.

" Harini ayah nak pergi rumah Ibu dengan abah tau." Kata kata ayah membuatkan aku terdiam.

"Wah!! Nak ikut!!!" Jerit aku teruja.

"Tiamlah kakak!"(diamlah kakak!) Marah Ayna dengan loghat pelat comel dia tu.

Ada ke patut Ayna marah kak lynn. Tak pepasal kena ketawakan.

"Alaaaaaaaaaaaaaaa.. Ayah, nak ikut. Dah lama tak jumpa kak raudhah. Indu ngan ibulah" aku masih lagi dalam mood nak ikut. Kak Raudhah adalah kakak sepupu yang paling rapat dengan aku. Aku panggil mak and ayah kak Raudhah nie Ibu and Abah. Dah terbiasa dari kecil.

"Ayah nak pergi lepas je Lynn pergi"

"Alaaaa.. Mentang mentanglah dia tu CEO" sindir aku. Ye, ayah aku adalah CEO syarikat perhotelan dan resort. Tengku Ryzal. Sape tak kenal? CEO syarikat TZ tu. Mama kita nama dia Tengku Zaliena..

Mereka tertawa mendengar sindiran aku. Aku mencebik lalu mendekati mereka semua lalu menyalam mereka. Memang itulah apa yang diajar oleh mama dan ayah.

Aku menyarung kasut sukan Adidas aku bewarna hitam merah lalu melangkah ke motor sport (  yang besar) bewarna oren hitam lalu menunggangnya. Harini, kitorng dan pakat nak naik motor.

~~~bersambung~~~

Hai and assalamualaikum readerz² sekalian...
Author nk bgitu, watak  Tengku Nadiah Rabithah  tukar pada Tengku Nadiah Syaffiqah.
Abaikan Y
TYPo😊

Harap maklum yeee🙏

 Prince VS Princess [[SU]]Where stories live. Discover now