Di cafe,
Dhiya, Raisya dan Naira menikmati makanan tengah hari dengan sungguh nikmat. Namun, aekuanya terhenti tatkala,
"Korang !!" Jerkah Naira. Meja jalan ditepuk.
Raisya yang sedang mengunyah nasi itu terus tersembur ke muka putih lagi suci Dhiya akibat terkejut. Ayra yang sedang minum air turut tersembur ke arah Lynn.
"Ya Allah. Berikanlah aku kesabaran daripada mengambil parang dan mengejar dua hamba mu Ya Allah." Kata Dhiya sambil mencapai tisu untuk mengelap muka dan bajunya.
"Mianhei unnie." Ucap si pesalah serentak.
"Tengok ! Sebab kau tau aku yang innocent ni kena marah! Kau kenapa tiba tiba datang tak beri salam pastu main hempuk hempuk meja nie? Sekali aku hempuk kau guna kerusi meja kan,melayang nyawa kau. Aduhai. Tengok. Tak pasal pasal muka putih suci bersih Dhiya jadi mangsa semburan aku. Bersalah titew." Tengking Nad. Diakhir ayatnya, dia mengelap air mata yang tidak wujud.
Yang lain memandangnya dengan pandangan 'kau gila apa syaita?'
Ayra tersengih.
"Kau nie Naura? Apa lagi gosip yang kau kaut ni? Cerita siapa pula kau nak story ni? Almaklumlah makcik bawang abad ke- 21 semestinya jatuh kepada kau." Sindir Raisya.
Belum sempat Naira ingin membalas, Dhiya lebih awal memotong percakapannya
"Berhentilah wahai sahabat. Now, Naira. What's story?"
"Hihi. Ok, begini ceritanya. Korang mesti ingat Ivine kan?" Tanya Naira.
Mereka mengangguk.
"Sekarang dia dah ada member. DIVA. Ahli ahlinya adalah Tengku Dahlia and Tengku Kyliah."
"Bukan Dahlia and Kyliah itu classmate kita kan?" Tanya Ayra.
Naira mengangguk mengiyakan.
"Wow. Cari gang nak tentang gua ke?" Kata Dhiya. Dah mai dah gangster dia.
"Aww. Takut titew." Raisya berseloroh.
"Goyang arr." kata Naira dan Ayra serentak.
Serentak itu,gamatlah cafe itu dengan gelak ketawa mereka.
____________________________________
Di kelas,
Princess sibuk menelek telefon mereka.
Pince yang baru tiba terus melangkah ke arah mereka.
"Wei korang. Habis je waktu Sir Rigetatitu,pengetua panggil wei." Ujar Kashaf.
"Okay." Jawab mereka serentak.
"Hai baby." Sapa seseorang. Eh salah! Bukan seorang tapi dua orang.
Suara yang terlebih gedik itu menyebabkan mereka berlapan menoleh untuk melihat gerangan suara gedik nak mampuih itu.
"Dahlia?Liah? Korang nk apa?" Tanya Ayra. Yelah, mana tau kan. Tiber tersuka kat mereka.
"Nak diorang." Kata Dahlia dengan suara menggoda. Sangat. Dye mengelus Dada bidang Syahqim. Manakala Liah memeluk lengan Kashaf.
"Erk. Wei. Aku tak tau pulak kat sini ada perkhidmatan GRO." Sindir Dhiya.
Dahlia dan Liah tersentak.
"Hei!" Jerit mereka berdua.
"Siapa makan cili. Dia rasa apa?"
Raisya mengangkat tangan.
"Pedas." Jawab Raisya bagaikan budak tadika.
Oh so cute. Cannot handle lah. Desis Syahqim.
YOU ARE READING
Prince VS Princess [[SU]]
Teen FictionPrince VS Princess. Segalanya bermula apabila pengetua a.k.a paklong kepada Princess melantik mereka berlapan sebagai Golden Prefect. Mereka mula saling jatuh hati. Prince tidaklah sejahat and senakal yang dikatakan. Sebaliknya sweet talker n gen...