Bab 10

112 13 29
                                    


Sape lelaki MALANG tu?" Lynn sengaja menekankan perkataan 'malang'.

"Tengku Adrian Lee Haqiemi!!!!!"

"What?!" jerit Qiemi dan Lynn serentak.

Serentak pandangan semua pelajar tertumpu pada Qiemi.

"Nonsense! I've never had a girlfriend from hell like you!" Nafi Qiemi.

"Wel.. Ini ke bf kau? Yg aq nk rampas sangat tu?" tanya Lynn sinis.

"Sejak bila akak aq rampas bf kau?" tanya Lyss yang dari tadi menahan sabar.

"Aaa....." belum sempat Ivine membahas,Nad mencelah.

"Sedara aq tak hamak lah dengan bf kau"

"Aku..." Again dye tidak sempat menghabiskan ayatnya apabila Sya mencelah.

"Kenapalah Qiemi pilih kau" katanya lalu memandang Ivine atas bawah dengan pandangan jijik.

"Pigidah!" Crazy Prince mengejek  Ivine yang sudah malu.

"Kau..."

"Kitorang apa?" Sindir Sya.

"Aduh.. Lama lagi ke Cikgu nak mesyuarat? Aq boshanlah tengok muka kau yang serupa jamban nie.." Tenang sungguh Nad.

"Dengan penuh sopannya.. Aq harap kau dapat melangkah keluar dari kelas ini ye.." Kata Lynn sambil menayangkan senyuman terpaksanya.

Nafas Ivine turun naik secara mendadak kerana geram.

Ivine terus merampas air cappucino ais yang berada di tangan Miyah yang ketika itu kebetulan berjalan di belakang mereka.

Tanpa sempat mereka bertanya mengapa dye mengambil air tersebut, Ivine terus mencurah air cappucino tersebut ke Lynn dengan cara menuang air tersebut dari atas kepala Lynn. (Ayat keling is here😄)

1

2

3

"Heii!!!!!" Jerit Lyss,Nad dan Sya serentak.

Ivine tersenyum bangga manakala yang lain ternganga melihat keberanian Ivine.

Annoying Prince sekali lagi terkejut.

Lynn yang dari tadi tersenyum sinis mengelap air cappucino yang mengalir kemukanya dengan tenang.

"You are mess with the wrong girl,baby" katanya lalu berpura pura mengelap habuk di bahagian bahu Ivine.

"Keluar sekarang sebelum aq mengamuk" anak mata Lynn yang berwarna biru hitam itu berubah kepada warna hijau hazel.

Semua orang terkejut melihat anak mata Lynn yang berubah warna itu.

"Baik kau keluar sekaranglah." Kata Lyss gusar apabila melihat anak mata Lynn yang sudah berubah itu.

Ivine yang turut terkejut itu terus berlari keluar.

Perlahan lahan,anak mata Lynn berubah warna semua kepada sediakala.

"Lynn.. Baju kau.." Tegur Rafiq.

Semua mata tertumpu pada baju kemeja putih Lynn yang sudah menampakkan baju dalamnye kerana terkena air tadi.

Tiba tiba,terdapat jaket yang mendarat di badannya.

Lynn menoleh kebelakang. Adrian Lee Haqimie!

"Sorrylah terpaksa dekat dengan kau macam nie.. Aq nk tutup kau pnya free show tu.. kang tak pepasal semua nampak" bisik Qiemi.

Muka Lynn merah akibat malu.

(Kedudukan mereka; Qiemi kat belakang Lynn sambil pegang jaket Yang berada atas badan Lynn kat bahagian belakang.. Understand? Not?)

 Prince VS Princess [[SU]]Where stories live. Discover now