Bab 21

95 11 4
                                    

"Akak Cracess.. Akak GBB kata nanti pukul 10 jumpa dekat tempat biasa" seorang junior lelaki yang comel tegur Cracess. Lynn dan Lyss yang sememangnya pantang nampak lelaki comel terus dok cubit pipi budak tu. Kau bayang.. Budak tu dahlah kurus, tingginya sederhana, handsome, rambut macho,pipi dia tembam and dia pakai spec bulat.. Bayang je buat author senyum.

"Aduh aduh... Akak! Sakilh pipi orang.." Aduh budak tu. Double Ly tersengih lalu melepaskan tangan mereka. Junior tersebut mengusap pipinye.

"Dik.. Baik adik pergi cepat. Kang budak dua ekor nie pergi cubit lagi pipi kau sampai lunyai.. Akak tak tolong.." dengar je ayat tu daripada Sya, terus hilang dari pandngan budak tu.

Double Ly be like 😑😑😑😑

"Dah... Pukul 10 tu masa Mr. Tam.. Kita keluar je.  Buat bodoh macam dulu." Kata Nad.

"No hal" sambut mereka bertiga serentak.

SKIP

Tepat je pukul 10, Cracess terus keluar dari kelas. Lagipon Mr. Tam tak masuk kelas. Ada mesyuarat. Ada Cikgu relief(?) , tapi Cikgu tu kata "buat kerja sendiri".

Annoying tengok jee Cracess keluar dari kelas tanpa meminta izin.

"Pehh.. Cikgu kat depan tu" kata mereka.

"Ala.. Lek ah. Dari dulu memang macm nie lah diorang. Kalau rajin,dia tanyalah.. Kalau tak, tak lah" terang Izzuwan.

Mereka cuma mengohkn sahaja.

Rooftop,

Cracess menguak pintu. Tersembullah GBB yang tengah terbaring dengan malasnye..

Cracess melangkah ke arah mereka lalu ikut baring sekali.

"Pehal panggil?" Tnya Nad.

"Nak cakap. Esok korang dah boleh pakai baju uniform. Baju murid murid lain pon dah Siap dah. Tinggal agihkan. Sebab korang just lapan orang, so senang. Esok tau.. Harini sebelum balik, jumpa kitorang kat bilik studio kita. Bawa Annoying sekali.. " terang Irish.

"Oookk"

"Wei.. Nie lagi satu... Kitorang panggil sebab nak cakap tentang Boys." Kata Sara serius. Dia terus duduk. Dengar je nama Boys, Cracess terus bangkit lalu duduk diikuti El,Yuni,Irish,Zieda.

Muka Cracess berubah dingin.

"Kenapa dengan pembelot tu?" Tanya Lynn geram.

"Dia dah tunjuk belang." Kata Zieda serious.

"Apa lahanat tu buat?!" Nada Nad naik seoktaf

"Dia komplot dengan Mario." jawab El dengan satu nafas.

"What?!" - Nad

"Sial lah jantan babi tu!" - Lyss

"Alaa babi. Dasar pengkhianat! Orang bagi emas. Dia bagi taik! Bangang!" - Sya

"The heck punya jantan! Dasar babeng!" - Lynn

"Macam mana nie Lynn? Boys dengan Mario dah banyak amik kawasan kita" adu  Irish.

"Alah.. Mario tu sekali tiup tumbang punya. Boys tu je. Sebab dia banyak belajar dari kita. So, kita kena tumpaskan Mario, then Boys" putus Lynn setelah agak lama berfikir. Mereka mengangguk tanda bersetuju.

"Bila nak start?" Tanya Nad dan  Zieda hampir serentak.

"Senang je. Kita buat rancangan" jawab Lynn lalu smirk.

SKIP

"Wei.. Biar betik.. Dah empat masa siak Cracess ponteng.." Kata Qiemi.

"Kn kan.." Sambut Fieq lalu menganggukkan kepalanya laju. Comel!!!!

"Ada hal lah tu.. Cuba positif." Kata Khai.

"Masalahnye.. Empat masa tau.. E.M.P.A.T!" Siap dieja lagi perkataan empat tu..

"Eh eh kau nie Iss. Pikir aku tak tau eja empat ke?" Usik Khai.

Iss menghadiahkannya jelingan maut.

Maka, bermulalah perbalahan diantara Khai dan Iss. Qiemi dan Fieq hanya buat tak dengar je.. Kalau kena panggil, padan muka.

Perbalahn mereka berdua dan kefokusan Qiemi dan Fieq terganggu apabila Cracess melngkah masuk setelah memberi salam.

"Woi Qiemi. Nanti sebelum balik, masuk bilik Golden Prefect jap. Nak cakap something.." Kata Lynn sewaktu mereka melepasi meja Annoying.

Annoying memandang antara satu sama lain. Annoying mengangguk.

~~bersambungg~~

Maaflh kalau macam tak menarik.. But I've tried my best..

Keep reading and votment okayh..

Love you readers😻

A

nd.. Korang tau.. Harinie f1 kena inject.. So,author pon kena inject.. Siyes pedih😿😿.. Bengkak wooo

 Prince VS Princess [[SU]]Where stories live. Discover now