Ahhhhhh!!!!!!!! Stressnya author!!!! Part 26 nie tetiba je didelete😭😭.. Banyak woo perkataannya.. 1000 lebihh.. Huhuhu.. Terpaksa buat balikk.
_______Annoying masuk ke bilik Golden Prefect setelah semua masalah tadi diselesaikan. Melangkah je masuk kedalam bilik,alangkah terkejutnya mereka melihat keadaan bilik. Bilik tunggang langgang. Kaca sana sini. Darah pon ada. Nasib kertas tak bertaburan. Klau tak...
Ditengah bilik,Nad sedang duduk bersimpuh sambil bahunya terhinjut hinjut bagaikan menahan tangis ditemani Lynn. Disudut bilik pula,Lyss duduk meringkuk sambil memeluk lutut sambil dipeluk Sya.
"What happened here?" tanya Fieq. Malangnya soalannya langsung tidak dijawab.
"Aku..aku tak minta pon jadi anak yatim piatu... Tak mintaaa" tangis Nad. Dia duduk bersimpuh membelakangi pintu. Tangisnya makin menggila bagaikan terkena histeria.
"Enough Nad.. Past is past. Ingat Allah. Tu takdir" nasihat Lynn.
"Tapi..."
"Don't make me mess of you" ugut Lynn.
"Akuu taknak pon jadi macam nie.. Mak Nab yang buang aku.." rintih Nad.
"Yeye.." Lynn bangun menuju ke mejanya. Dia menyelongkar begnya mencari IphoneX nya. Aplikasi whatsApp dibuka. Lynn terus pm Taufiq and bagitau tentang Nad.
Nad yang bagaikan dirasuk terus mengambil serpihan kaca lalu diacukan ke nadinya. Matanya yang berlinangan air mata ditutup. Nafas ditarik berat.
Disaat Annoying ingin menghalanga,Lynn lebih pantas. Dia menyepak kaca tersebut menjadikannnyq serpihan. Malang tidak berbau apabila sebahgian kaca tersebut tertusuk kaki Lynn.(sebab bilik ni kena buka kasut).
Lynn menyeringai kesakitan. Sya Yang menenangkan Lyss ingin membantu tetapi niatnya terbatal apabila Lyss makin menguatkan pelukannya.
Stoking hitamnya lantas dibuka berhati hati. Darah mengalir dari kakinya.
"Lyn.. Aku..aku minta maaf.. Kenapa?! Kenapa kau selamatkan aku?! Let me die!"
Pang!!
"Dont be silly,Nadhirah! Cukuplah Luth pergi,kau pun nak pergi?!" Tengking Lynn.
Nad memegang pipinya yang menjadi mangsa tamparan Lynn.
'Luth?' desis hati Annoying.
Tangisan Nad makin menggila. Lynn terus menariknya kedalam pelukan. Mukanya dingin habis.
Annoying yang berada dihadapan pintu,tetiba ditolak menyebabkan mereka teranjak ketepi.
"Nad!!!" Si pelaku terus meluru kearah Nad lalu menariknya kedalam pelukan tanpa mengisahkan Annoying yang terpinga pinga (Masya Allah.. Kelingnya ayat aku niee)
Nad menhamburkan tangisannya di Dada bidang Taufiq.
"Taufiq.." rengek Nad.
"Shh.. Its okayh" pujuk Taufiq.
"Sape tu?" bisik Khai ditelinga Qiemi.
"Eee... Geli stupid. Tu adik kembar Nad lah. Pehal? Jeles?" Usik Qiemi.
Khai hanya membiarkan usikan Qiemi bagaikan angin berlalu. Dibiarkan begitu sajaaaa.. Kan dah lalut..
"Minta maaf sebab sepahkan bilik nie.." pinta Lynn sambil bow. Wlaupun sebenarnya hatinya agak sakit sebab dituduh,dia tetap dingin.
"Oh.. Takpee" kata Annoying serentak.
"Lyss tu dah okayh belum?" Tanya Iss bimbang. Lynn menoleh kearah Lyss yang menggigil didalam pelukan Sya.
"Dia memang tak boleh dengar perkataan 'perempuan simpanan' lagi lagi kalau dituju kepada dia" terang Lynn.
Annoying mengangguk. Lynn tersenyum hambar. Langkah diayun ke arah Lyss. Kakinya yang berdarah itu memabataskan pergerakannya. Dia menepuk bahu Sya. Sya mengangguk lalu bangun.
Lynn terus menarik Lyss kedalam pelukannya.
"Lyss sayang.. Be a good girl. Never cry. Be yourself. I always be side of you. Smile so world will smile too." Bagaikan jampi,Lyss terus terlena didalam pelukan Lynn. Lynn membaringkannya diatas kerusi kayu. Kaki Lynn yang berdarah tadi, dibalut menggunakan bandage oleh Sya.
"Weo bro. Akak kau tu banyak luka .. taknak rawat ke?" tanya Khai sambil tangan kanannya menghulurkan first aid kit.
"Luka?" Taufiq terus memeriksa keadaan Nad.
"Astagfirullah.. Bodohnya akak aku ini!" Taufiq mengambil first aid kit tersebut dengan kalut. Khai menahan tawa.
Taufiq terus mengangkat kakaknya lalu dibaringkan ke sofa.
"Erm.. Kau Khai kan? Aku nak buka blazer dia nie. Kau still nak tengok ke?" tanya Taufiq straight to the point. Sebab dia nak buka blazer Nad. Kemeja putih yang dipakai tu memang agak sendat.
Khai tersengih. Dia terus berjalan kembali ke arah Annoying.
"Nanti korang balik naik apa?" Tanya Fieq.
"Naik kereta aku." Jawab Lynn dingin.
"Nad sekali?" Tanya Iss.
Sya mengangguk.
"Tolong sikit ea. Korang tak layak panggil dia Nad. Buat masa sekarang,panggil di Iqah. Nad tu cuma orang terdekat je boleh panggil dia. Klau mood babi sundal dia tu datang memang mampus kau kalau kau panggil dia Nad. Lagipon,orang yang suka tuduh melulu tanpa tau asal usul lagilah tak payah panggil dia macm tu.. Korang rasa korang layak ke? Kalau rasa tak layak,so tak payah nak berangan nak panggil dia camtu" kata Lynn dingin+sejuk beku.
Annoying menggigit bibir.
"Apa cakap macam tuu" tegur Taufiq.
"Dahlah.. Aku kena balik asrama nie. Korang jangan lupa malam nie kita kena selesaikan gang Kengki" kata Taufiq.
"Kengki?" tanya Annoying pelik.
Lynn dan Sya menepuk dahi. Taufiq menekup mulut setelah menyedari ketelanjurannya.
"Haha.. Mana ada aku cakap camtu. Aku kata KFC" katq Taufiq kalut.
"Aku..aku blik dulu.." Taufiq menyalam Lynn dan Sya lalu berlalu pergi.
"Budak 2 nie biarkan je kat situ. Dah jom masuk kelas" arah Lynn lalu mengambil beg sekolahnya.
Nak elak kena asak dengan soalan sebenarnya._______
Haii readers semua.. Apa khabar? Sehat?
Author nk cakap Yang.... Author maybe tak update buat beberapa hari,sebab author akan balik kampung so taulah kan..line macam apa..
Btw thanks sebab sentiasa vote. And kepada silent reader.. Ringankanlah jari anda untuk tekan bintang kat bawah..
👇... Tekan jeeeee.. Thanks👏
YOU ARE READING
Prince VS Princess [[SU]]
Teen FictionPrince VS Princess. Segalanya bermula apabila pengetua a.k.a paklong kepada Princess melantik mereka berlapan sebagai Golden Prefect. Mereka mula saling jatuh hati. Prince tidaklah sejahat and senakal yang dikatakan. Sebaliknya sweet talker n gen...