Kereta Lamborghini aventador berhenti di tempat perking VViP.
Tak perlu tunggu si pemilik kereta buka,semua dah tau sape punya. Tengku Sunmi Elynn Qaliesha. Kerana,setiap kenderaan Cracess mempunyai logo yang sama iaitu Phoenix.Pintu kereta dibuka,maka keluarlah Lynn dari tempat pemandu,Nad dari tempat penumpang depan,dan Lyss dan Sya dari seat belakang. Pemakaian mereka membuatkan pelajar memandang mereka tidak berkelip. Uniform je kot.. Lynn turut memakai long coat bewarna coklat sambil rambutnya diikat bun dan ada beberapa helai rambut sengaja dikeluarkan. Lyss menggayakan rambutnya dengan ikatan tocang 2. Sya mengikat rambutnya tinggi dan short coat bewarna maroon dipakai. Nad mengikat rambutnya dengan messy bun. Setiap dari mereka memakai high heels bewarna hitam.
"Woi! Dah nak loceng! Tak reti masuk dewan ke?!" Jerkah Sya. Kecut perut terus bebudak tu. Terus tergesa gesa dyeorang kedewan.
"Apalah anak dara jerit macam tu.." Tegur seseorang dari belakang Cracess. Cracess menoleh.
"Lantak akulah Tengku Afieq Isqandar" balas Sya.
Cracess tiba tiba terdiam sambil mata mereka tidak lepas memandang Annoying yang lengkap berpakaian uniform dan tie bewarna dark blue dipakai kemas. Rambut mereka tersisir(?) rapi. Khai yang sememangnya rabun jauh nampak comel dengan cermin mata bulat dia. Qiemi yang memakai long coat bewarna dark blue, Iss yang memakai cermin mata hitam dan Fieq yang meletakkan cermin mata hitamnya dikepala. Cracess masih lagi tidak berkelip memandang Annoying.
"Dah dahlh tu telek muka kitorang." Kata Qiemi smirk. Cracess yang seakan baru tersedar terus menggeleng kepala perlahan lalu berpusing menuju kedewan. Annoying tersengih melihat perlakuan Cracess yang padanya comel itu.
"Tunggulahhhh" jerit mereka berleret sambil kaki diayun mengejar Cracess.
Dewan Yang bising menjadi senyap apabila Golden Prefect melangkah masuk. Golden Prefect masih tercegat dihadapan pintu. Dewan yang senyap bertukar bising semula. Malah,lebih kuat dari tadi.
"Tolong..tolong senyap.." Pinta Kp. Pkp turut mengambil bahagian untuk meyenyapkan mereka. Begitu juga para pengawas. Cikgi cikgu hanya diam. Mereka ingin melihat Golden Prefect 'beraksi'. Adakah Cracess masih garang? Adakah Annoying pandai membuat mereka senyap?
"Woi!! Nie dewan bukan pasar!!!!" Jerkah Nad. Tak guna mic pon,suara dia memang kuat.
"Korang tak nampak ke Kp kat depan?!" Jerit Fieq.
"Sopan plez" kata Lyss dan Iss serentak.
Maka..dewan pon senyap. Guru guru tersenyum. Golden Prefect tersenyum sinis lalu berdiri sebaris dihadapan dewan.
"I don't wanna hear any voice" kata Lynn dengan.
"Or..you will get 'something'" sambung Qiemi dengan senyuman creepy.
Maka,perhimpunan dijalankan seperti biasa.
Perhimpunan ditamatkan dengan bacaan tasbih kifarah dan surah al-asr. Guru guru bangun dan keluar dari dewan kecuali Sir Rigetatitu. Sebab dia Cikgu disiplin.
Golden Prefect melangkah menaiki tangga dewan. Lynn mengambil mic. "Okayh.. Sekarang saya nak semua pengawas cari pelajar yang buat kesalah dan tahan dia" kata kata Lynn membuatkan pelajar pelajar mengeluh. "Stoking pendek. Baju singkat. Takde logo sekolah and name tag. And so on.. Sila tahan die." Terang Qiemi.
Maka,para pengawas memeriksa
setiap pelajar. Pelajar yang membuat kesalahan,ditahan manakala pelajar yang tidak membuat kesalahan dibiarkan masuk kedalam kelas. Annoying memerhatikan pengawas menjalankan tugas dengan muka bosan. "Bila nak Siap..." rungut Fieq dan Khai. "Wei... Pelajar sekolah nie bukan 100 200, 1000 lebih wei.. Dah nak masuk 2000 dah ponnn" jawab Lyss malas.
Mereka berlapan pon berbual about nothing sementara habis."Untuk apa semua nie?" Tanya satu suara membuatkan mereka berlapan menoleh kearah empunya suara.
"Any proble Tengku Ivine Amirah, Tengku Dahlia and Tengku Kyliah?" Tanya Lyss.
"Biy.. I taknak kena denda.. Tapi,dyeorang tahan I" rengek Kyliah.
Semua mata tertumpu pada Iss. Sebab dia cakap sambil mata tepat kat Iss. Iss membuat isyarat 'aku ke?' dengan dahi berkerut.
"You're talking with me?" Tanya Iss. Kyliah membuat muka siyes gedikk nak mampuih.. "Takkanlah kambing pulak.. You nie pandai melawak" katanya sambil badannya terliang liuk gedik.
Lyss POV,
Pebenda siak bitch nie cakap.. Dia biy kan Iss.. Pale **** dialah.. Eh jap.. Yang aku over semacam pehal.
"Woi.. Kau pehal dok tenung siling tu?" Tanya Sya sambil dia pon sebok tengok dinding.
Aku just jeling je.. And waktu tu aku perasan muka jijik Iss bila bitch tu dok terliang liuk. Aku tahn ketawa.
"Wei.. Pompuan. Tulang takde ea? Sampai dah macm maskot phone je aku tengok.." Sindiran Lynn mengundang tawa satu dewan. Biasalah,, Sir Rigetatitu takde kat dewan. Tu yang boleh melalut.
"What?!" Jerit Kyliah berang. Ivine menjeling Lynn tak puas hati. Aku perati je betina nie..
"Wei.. Lyss. Save me from that b*tch.." Rayu Iss sambil dia menayang muka nak nangis. Aku tergelak kecil.
YOU ARE READING
Prince VS Princess [[SU]]
Teen FictionPrince VS Princess. Segalanya bermula apabila pengetua a.k.a paklong kepada Princess melantik mereka berlapan sebagai Golden Prefect. Mereka mula saling jatuh hati. Prince tidaklah sejahat and senakal yang dikatakan. Sebaliknya sweet talker n gen...