Bab 36

83 5 2
                                    

Cracess menunggu di luar bilik pembedahan dengan gelisah.

"Dah call umi dengan walid belum?" Tanya Lynn.

Umi dan walid ialah parents pada Lyss.

Nad menggeleng.

"Nantilah. Walid baru je sihat dari heart attack waktu tu yang Lyss pergi blender phone walid. Tak pepasal walid kena beli phone baru plus terkejut sangat sampai kena heart attack." Jawab Sya.

"Iss? Korang bagitau dia ke?" Tanya Lynn.

Mereka berdua menggeleng lagi.

Lynn menggangguk kecil lalu mengeluarkan IPhone nya.

Nombor Iss didail.

Tut tut tut tut

'Assalamualaikum Iss'

'Waalaikumsalam. Kenapa? tak pernah pernah kau call aku, Lynn.' Qiemi yang sedang menonton televisyen itu menoleh apabila nama Lynn disebut.

'Aku nak cakap nie. Lyss excident tadi.' Kata Lynn straight to the point.

'What?!' Air yabg diminum Iss tersembur keluar tepat ke muka Fieq dan Khai.

"Damn you,Iss." Carut mereka berdua.

"Hospital mana?!" Jerit Iss.

"Tak usah jerit bongok. Kat Hospital III St.Queen Royal."

"Tu bukan hospital parents Nad ke?" Tanya Iss.

"Ye. Kau nak datang ke taknak? Dia kritikal. Masih operate lqgi nie. " Kata Lynn lalu mematikan panggilan.

"Kenapa?" Tanya Annoying apabila melihat air mata Iss tumpah.

"Nak ikut ke taknak?" Soal Iss. Annoying mengangguk.

••••

"Done inform." Katq Lynn lqlu kembali duduk.

"Apahal lama sangatlah sial." Marah Nad sambil menyepak tong sampah Yang berdekatannya.

Maka,sampah sampah tersebut pon terkeluar.

Jururawat yang lalu disitu dah bagi jelingan maut. Nak tegur? Anak pengarah hospital tu.

"Kau nie." Sya bangun lalu mengambil penyapu di stor setelah menanyakan kedudukannya.

"Macam tak tau aku nie OCD." Kata Sya dengan Nada geram lalu menyapu sampah sampah tersebut.

"Tau. Sebab tu aku sepak." Jawab Nad sengaja ingin berdebat.

"Babi!"

"Anjing!"

"Cibai!"

"Sial!"

"Bodoh!"

Boleh bayang tak berapa banyak diorang mencarut.

Lynn membiarkan mereka. Kang ditegur, tak pasal pasal dia sekali kena hambur nanti.

Disaat mereka berdua mencarut tak ingat dunia, pintu bilik pembedahan dibuka dan keluarlah manusia manusia berbaju hijau yang memakai mask.

"Macam mana dengan Lyss?" Tanya Lynn.

"Dia ok kan , Kak Su?" Tanya Nad. Kak Su salah sorang dari pekerja ayahnya. So,dia kenal.

"Dia dah berjaya melepasi tahap kritikal. Sebab dia kehilangan banyak darah. Bla bla bla bla." That means sis malas nak type benda benda saintifik nie.

"So,dia selamat lah kan?" Tanya satu suara yang garau tetapi seksi.

Cracess menoleh kebelakang.

"Dia dah okayh dah. Kau takyah nak risau sangat Tengku Fariss Lee Nadzmi." Jawab Nad.

"Yang korang bertiga pon ikut dah kenapa?" Tanya Sya.

"Dah tu, si Iss nie nangis bagai so,kitorang ikutlah. Mana tau ada benda lain jadi ke." Jawab Fieq.

"Boleh kami lawat dia?" Tanya Lynn.

"Belum lagi. Oh ya! Kak Su nak tanya. Kak Su tadi ada keluarkan dua peluru dekat kaki and badan belakang dia. Korang main apa sampai ada pistol pistol nie? Jangan kata korang masih jadi Umphhh." Ayatnya tergantung apabila Sya pantas menekup mulutnya.

"Kak Su mesti penat kan. Apakata Kak Su berehat dulu." Kata Lynn lalu menolak nolak badan Kak Su. Kak Su mengangguk lalu pergi.

"Pistol?" Sebut Annoying serentak.

Cracess memandang ke tempat lain.

 Prince VS Princess [[SU]]Where stories live. Discover now