Bab 20

102 8 74
                                    

"STOP!!!!!!" jerit Annoying serentak. Keadaan jadi senyap sepi. Semua mata memandang Prince.

'Mata diorang tukar warna. Mean. MARAH.' Fikir Prince.

"Ya Allah! Apa korang buat nie? Dhiya! Lepaskan budak tu. Masya Allah, Raisya kau pon sama. Ayra. Jangan dipijak budak tu.  Naira. Yang kau dah kenapa terkulai kat sini?!" Bebel Kashaf.. Princess merengus kasar sebelum melepaskan budak budak tu lalu berjalan kearah Dhiya. Perlahan lahan,mata mereka bertukar ke warna asal.

"Korang ni kenapa?" Tanya Naufal lembut.

"Orang tanya tu jawab.  Jangan diam" kata Syahqim. Princess memutar bola mata mereka.

"Kau nampak kitorang buat apa? Belasah budak kan? Dah tau kenapa tanya?" Kata Raisya sinis.

Prince menggeleng  melihat Princess  yang agak serabai. "Korang kan perempuan,janganlah macam nie." Kata Nadzmi lembut. "Kesian budak budak junior nie." Kata Khai pula.

"Korang kan senior,janganlah bagi tunjuk ajar buruk pada junior" kata Kashaf  tegas.

"Kau tau tak apa diorang buat?" Tanya Ayra.

Prince menggeleng. Prince smirk.

"Ni. Budak yang aku tumbuk nie, die pergi buat benda tak senonoh dengan betina sial ni dekat stor sukan. Bila aku tegur, dia tiba- tiba tengking aku. Aku tanya lagi bebaik, dia tangan aku." Kata Dhiya sambil jari telunjukknya ditunjuk pada junior yang ditumbuknya lalu beralih ke junior yang dipijak Ayra.

"Nie. Budak nie dia pergi raba budak junior lain. Dah bnyak aku terima aduan. Then, aku ternampak pula dia buat depan mata aku. Tuu yang aku terus belasah die. Budak dua ekor ni  pula dah buat cafeteria ni macam tempat GRO. Dok kissing sana sini. Kitorang pun bantailah. Tak sangka pulak, ramai gang dia. Tapi gang gang dia dah lari. Tinggal nie jelah. Ketua diorang" terang Raisya sambil jari telunjuknya dituju kearah sorang budak lelaki yang tersandar didinding.

Prince mengangguk.

"Kot ye pun, bukan cara macam ni. Sekolah ni ada undang-undang." Kata Naufal sambil mengeluarkan tabletnya lalu mencatit nama nama pelajar tadi.

"Pelajar yang tiada kaitan harap boleh kembali ke kelas masing-masing. Dan kepada sesiapa yang pernah jadi mangsa mereka, nanti buat aduan dekat bilik pengawas. Now, go. Rehat pun dah nak tamat." Arah Kashaf.

Pelajar lain meninggalkan kawasan tersebut.

"Dhiya. Kau okay tak?"  Tanya Kashaf. Dhiya mengangguk sambil mengikat rambutnya.

"Tengok! Sampai lebam tangan nie." Marah Syahqim apabila dia mendapati lengan kanan Raisya lebam.

"Ish ish ish.  Sampai darah tangan. Nie mesti tumbuk muka lawan kan?" Kata Nadzmi sambil tangannya sibuk membelek tangan Naira.

"Janganlah gusti gusti macam nie. Bahaya tau." Nasihat Naufal lembut sambil tangannya mengusap kepala Ayra lembut.

SKIP

Di bilik rawatan,

Princess sudah siap dirawat and budak 3 ekor tu pon dah dirawat. Gang gang dye yang tolong belasah Cracess pon baru separuh je kena tangkap. Pengawas pengawas lain tengah usaha nak tangkap.

"Korang,nanti balik naik apa?" Tanya Qiemi.

"Superbike" jawab Cracess serentak. Terbuntang mata Annoying mendengar jawapan Cracess.

"Dengan pakai macam nie?" tanya Fieq. Sya mengangguk.

"Kitorang ikat jaket kat pinggang lah.." Terang Lyss.

 Prince VS Princess [[SU]]Where stories live. Discover now