Lynn memarkingkan motornya di tempat parking motor. Disitu, Lyss,Sya dan Nad sudah berdiri tercongok disitu. Lyss dan Sya duduk di atas motor dah macam gangster wei.
"Wei! Duduk tu Cuba biar macam perempuan" tegur Lynn. Mereka berdua tersentak lalu terus duduk dengan 'sopannya'.
"Lambatlah kauuu" rungut Nad.
"Oh, tadi ada sedikit kekacauan di rumah. Pastu ada roadblock. Tu Yang aku lambat" terang Lynn sambil membetulkan rambutnya Yang diikat messy bun.
"Dah. Jom pergi dewan" Kata Lynn lalu berjalan dihadapan sekali, Lyss dan Nad di sebelah kirinya manakala Sya disebelah kanannya.
Ketika di kantin (kalau nak kedewan,diorang kena lalu kantin dan koperasi dulu),mereka ditegur AP.
"Jom masuk dewan sama sama" ajak Khai.
"Okayh" jawab CP serentak.
Didewan,
Dewan yang bingit dengan suara suara 'langau' pelajar itu terhenti apabila pengetua memberi ucapan.
"Sape bercakap, saya suruh pengawas tarik dia kebelakang dewan and them taulah apa yang saya akan buat." Seusai kata katanya, seisi dewan mulai senyap bagaikan malaikat lalu. Tuan Haqim tersenyum.
"Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada barisan guru yang bijaksana dan pelajar pelajar yang disayangi sekalian.
Saya ada beberapa pesanan dan dua announcement penting untuk kamu semua." Maka,sesi nagging pon start. Kebanyakan pelajar mendengar bebelan tersebut dengan telinga tetapi mata mereka tertutup. Ada juga yang sibuk menyiapkan kerja sekolah yang tidak siap. Tidak kurang juga yang bersolek, yang baca komik,novel and other.AP dan CP Yang berada dibelakang pentas turut tertidur mendengar bebelan Tuan Haqim.
"Okayh. Sekarang adalah masanya untuk dua announcement yang saya katakan sebentar tadi. Pertama. Mengenai pemakaian korang. Pihak atasan sudah memberi peringatan tentang pemakaian korang semua. Pakaian terdedah sana sini,pakaian yng tidak bersesuaian. Jadi, kami pihak sekolah telah berbincang dan kami telah mencapai kata putus. Mulai sekarang, kamu semua perlu berpakaian uniform"
"Whut?!" Jerit segelintir pelajar. Ada yang mengeluh,meratapi dan ada juga yang ternganga..
"Tapi, mengenai baju uniform awak semua, dalam minggu ini akan diselesaikan. Mana GBB?"
GBB mengangkat tangan mereka. "Awak semua bertugas untuk melakar baju uniform sekolah kita memandangkan awak semua pandai melukis dan mengambil jurusan fesyen. Jadi, kami telah memutuskan untuk memberi tanggungjawab ini kepada awak semua." terang Tuan Haqim. GBB tersenyum lju mengangguk. GBB nie singkatan bagi 'Good But Bad'. Diorang nie gang dengan CP. Ahli mereka seramai 5 orang gadis gadis pujaan. Ketua mereka adalah Ayuni Emelda. Si pendek yang comel tapi nakal. Orang panggil dia Yuni. Dye nie melayu tulen. Paling pendek. 155cm. Ellie Dayana. Nie mix Itali Malay. Yang nie agak tinggi. 167cm. Dipanggi El. Laila Irisyah. Melayu Tulen. Paling tinggi Dalam GBB. 170cm. Panggil Irish. Iris Azieda. Mix France Malay. Paling cantik sebab ada mata bundar warna biru cair. Kedua pendek. 159cm. Qaisara Syafiah. Mix amerika Malay. Mempunyai rambut asli bewarna kuning keperangan. Kedua tinggi. 169cm.
YOU ARE READING
Prince VS Princess [[SU]]
Teen FictionPrince VS Princess. Segalanya bermula apabila pengetua a.k.a paklong kepada Princess melantik mereka berlapan sebagai Golden Prefect. Mereka mula saling jatuh hati. Prince tidaklah sejahat and senakal yang dikatakan. Sebaliknya sweet talker n gen...