Rehat,
Dhiya dan Naira berjalan beriringan sambil menatang dulang menuju ke meja dibawakmh pokok yang telah dicop Ayra dan Raisya.
"Harini kita makan sandwich je okay" kata Naira lembut.
"Okay." Jawab Raisya manja.
"Nie utk Raisya, sandwich tuna. Aq tau kau suka"kata Dhiya riang.
Raisya bertepuk tangan tanda gembira.
"Ayra. Utk kau sandwich daging. Utk aq sandwich kiwi n utk Dhiya sandwich biasa"
MAKAN
Sedang mereka makan,tetiba sandwich yang dimakan mereka serentak ditolak sehingga jatuh.
Mereka berempat menoleh. Aish.. Prince nie..
"Kau nak apa?" Tanya Dhiya keras. Dhiya sudah bangun dan berdiri dihadapan mereka.
"Ops..sorry" kata Nadzmi dan Naufal dengan Nada menyindir.
"Aq tgh makan tau" Ayra sudah bangun.
"Tak nmpk pon" main² lah pulak si Kashaf.
"Pantang aq orang kacau waktu tgh makan" kata Dhiya geram.
"Ek eleh.. Miskin Sgt ke sampai nk kacau org makan?!" Marah Naira yang dari tadi menahan geram.
Nadzmi yang memang nakal sejak azali lagi terus memegang tangan Dhiya dan sebelah tangannya kagi memegang dagu Dhiya. Dhiya hanya tersenyum manis sebelum memegang tangan Nadzmi yang memegang dagunya lalu dikilas kebelakang. Sebelah tangan Nadzmi lagi dipulas. Nadzmi Cuba untuk melepaskan diri, Dhiya yang perasan akan keadaan itu terus menyepak lutut Nafzmi dengan kuat menyebabkan Nadzmi hilang keseimbangan lalu jatuh. an membuatkan Fieq hilang keseimbangan dan jatuh.
"Settle." Kata Dhiya tersenyum sinis lalu berlalu pergi diikut Naira, Raisya dan Ayra.
"Ok tak?" Tanya Naufal
Dia dan Naufal membantu Nadzmi bangun.
"Kurang ajar punya perempuan" maki Nadzmi.
"Yang kau pergi gatal Sgt pegang pegang tangan dye dh KNP?" marah Naufal.
Baru Nadzmi nak menjawab, Syahqim sudah mencelah, "Tadi korang nampak taj pa yang aq nampak?"
Mereka menunjukkan wajah pelik.
"Apa?" tanya mereka.
"Nampak Nadzmi kena belasah!" jerit Syahqim lalu lari.
"Woi. Babeng!" jerit Nadzmi lalu lari mengejar Syahqim.
Kashaf dan Naufal ketawa melihat mereka berdua.
"Pehal siak diorang tu."
"Wayar putus" jawab Kashaf.
Meledak ketawa mereka.
3 bulan kemudian,
Dalam kelas,
"Sape letak kotak hadiah bawah meja aq?" kata Raisya pelik.
"Izzu..kau nampk sape letak?" tanya Ayra.
Izzu menggelengkan kepala tanda tidak.
"Duduk dulu" kata Izzu.
Mereka berempat tersengih lalu duduk. Naira dan Dhiya yang duduk di meja hadapan lantas duduk lalu menoleh kebelakang.
" I think,you should open it, Raisya." cadang Dhiya
"Okay.. I hope this not prank..."kata Raisya takut.
Raisya membuka kotak hadiah tersebut dan..
KATAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jerit mereka berempat. Naira yang sememangnya paling takut katak terus menepis kotak tersebut.
Mimiy terus mengambil katak tersebut lalu menghalaunya..
Disebalik pintu,Ahli² Prince sudah ketawa sehingga terduduk..
"PRINCE!!!!!!!!!!"
"Wait for our revenge."
YOU ARE READING
Prince VS Princess [[SU]]
Teen FictionPrince VS Princess. Segalanya bermula apabila pengetua a.k.a paklong kepada Princess melantik mereka berlapan sebagai Golden Prefect. Mereka mula saling jatuh hati. Prince tidaklah sejahat and senakal yang dikatakan. Sebaliknya sweet talker n gen...