"Sweetnya semalam kat IG. Candid gitu." Usik Izzuwan sambil tersenyum nakal.
Nad menjelingnya.
"Aku baru sampai korang dah usik." Marah Nad.
"Kan aku kata tunggu aku." Tegur Khai tiba tiba muncul dibelakang Nad.
Nad menepuk dahi.
Khai mengerutkan dahi tanda tidak faham.
"Ooooo~. Patutlah tadi kata nak gerak lambat sikit. Dating ea." Usik Lynn.
Nad dan Khai blushing.
"Woooooooo. Kapal lalu kapal lalu!" Jerit satu kelas lalu mengekek ketawa.
"Ish! Diamlah!" Jerit Nad dan Khai serentak. Mereka berpandangan sesama sendiri.
"Wuu. Couple instinct siak." Izzuwan menganjing mereka berdua lalu disambut oleh yang lain.
Lia dan Dahlia mencebik.
'Jalang.' Desis hati busuk lqgi hitam mereka.
•••••
Splashhhhh
ARGHHHHH!!!
Dewan makan itu bergegar dek jeritan Cracess.
"What the hell?!!!!"
"Sape yang bodoh sangat simbah kitorang guna tepung nie?!!!!" Jerit Lyss sambil menghentak kaki.
"Aku tau sape,memang tak lepas dia!!" Jerit Nad sambil mengesat tepung yang memenuhi mukanya.
"Korang okay tak?" Tanya Annoying baru tiba. Alangkah terkejutnya mereka apabila diberitahu, Cracess 'mandi' tepung di dewan makan a.k.a kantin.
"Tukar baju dekat bilik. Korang jangan masuk bilik Golden Prefect. Kitorang nak tukar baju kat situ." Kata Lynn dingin lalu berlalu pergi.
Cracess menunduk kepala sedikit pada Annoying lalu berlari mengejar Lynn.
"Sapelah yang pabo sangat main api dengan Cracess nie." Keluh Fieq sambil menepuk dahi.
"Kesian aku tengok Nad tadi. Dah macam nak nangis je." Kata Khai.
"Nie aku nak tanya. Aira macam mana?" Tanya Iss.
"Dah okayh dah. Cuma dia minta cuti seminggu. Aku luluskan jelah." Kata Qiemi. Hatinya berbunga apabila nama Aira disebut.
"Entah kenapa. Aku rasa menyampah dengar nama Aira tau. Tengok muka dia pon aku meluat." Luah Iss jujur.
"Mulut jaga sikit. Tak bertapis betul." Marah Qiemi.
"Maaf ye bang. Nak berbalah sekali pon, harap bukan ditengah jalan ye. Abang dahlah diri memanjang, kitorang terpaksa lalu laluan jauh bang nak ke meja makan. Harap boleh duduk ye." Tegur seorang budak junior.
Annoying tersengih lalu beredar.
••••
"Korang okay tak?" Tanya Khai prihatin.
Nad tersenyum manis.
Lynn hanya memandang telefon dibawah meja kantin.
'Kenapa aku kena duduk depan malaun nie.' Bentak hati kecil Lynn.
Qiemi merenung Lynn yang dari tadi tidak menganggkat muka.
"Korang mesti belum makan kan? Nah,aku belanja milo ais kepal sorang satu." Kata Iss yang baru tiba dengan menatang dulang yang mempunyai 4 mangkuk Milo ais kepal.
"Maju betul kantin kita nie. Milo ais kepal pon dijual." Kata Sya sambil menyuap sesudu milo ais kepal.
"Lynn. Tak makan?" Tanya Khai.
Lynn mengangkat muka. Dia tersenyum hambar.
"Aik. Tu bukan favourite kau ke?" Tanya Sya sambil dahinya berkerut.
"Malas. Aku pergi dulu." Katanya lalu bangun.
"Lynn tu kenapa?" Tanya Khai.
Cracess menjeling Qiemi sekilas lalu tersenyum sinis.
"Dia tak perlu cerita pon kitorang tau kenapa." Jawab Lyss mendalam.
Qiemi memandang ketempat lain.
Matanya bertembung dengan Aira yang baru masuk ke dewan makan.
Dia melambai Aira yang ketika itu berbaju santai
Aira tersenyum lantas berlari anak menuju ke Qiemi.
"Hai Mie."
"Hai Ra."
"Kitorang nak pergi tengok Lynn." Kata Nad lalu bangun diikuti Sya dan Lyss.
"Ha. Ok." Jawab Annoying serentak.
Qiemi hanya melayan Aira.
Iss jadi menyampah lalu mengutip mangkuk ais kepal yang dimakan Cracess lalu bangun pergi.
'Harap anak dara tapi dah makan tinggal.' Bebel Iss didalam hati sambil pergi.
"Mie. Kitorang nak jumpa guru disiplin tentang masalah disiplin nie." Tanpa menunggu jawapan Qiemi, Fieq dan Khai terus bangun.
Qiemi hanya memandang mereka sekilas lalu kembali berbual dengan Aira.
"Erm awak. Saya rasa kawan kawan awak tak suka sayalah." Kata Aira tersenyum hambar.
"Persaan je tu." Qiemi menyedapkan hati Aira.
Aira tersenyum.
Qiemi mengusap pipi Aira.
"Nanti kita keluar nak? Dalam pukul 4." Kata Qiemi senang.
"Ok. Saya tunggu kat delan pintu masuk Street Mall."
"Kenapa awk datang sekolah?" Tanya Qiemi risau.
"Saya nak jumpa Puan Hidayah untuk selesaikan beberapa perkara lagi." Jawab Aira.
"Oh."
_____
Dah agak dah. Memang lari dari idea asal punya cerita LYIN nie.. Hahahahha.
YOU ARE READING
Prince VS Princess [[SU]]
Teen FictionPrince VS Princess. Segalanya bermula apabila pengetua a.k.a paklong kepada Princess melantik mereka berlapan sebagai Golden Prefect. Mereka mula saling jatuh hati. Prince tidaklah sejahat and senakal yang dikatakan. Sebaliknya sweet talker n gen...