Nie adalh Kali kelima Lynn menukar baju. Dari tadi. Sekarang dah pukul 2:30pm tepat. Dia cuma memerlukan masa dalam 25 untuk bersiap then,panaskan enjin kereta lamborghini aventador yang dihadiahkan oleh abang sulungnya, Tengku Luqfi Khusyairi.
Dia memilih untuk memakai baju summer outfit yang disulam menggunakan tangan bewarna coklat perang dipadan dengan skinny jeans. Dia memakai gelang dan jam baby G kesayangannya bewarna ungu hitam dan sepasang anting anting. Rambutnya yang semula jadi bewarna kalam besi yang panjang melebihi paras pinggang dibiarkan lepas. Sling bag berjenma LV yang dihadiahkan kakaknya Tengku Elyyna Fitriyah pada hari jadinya yang ke-16 diambil.
"Ma,Lynn pegi dulu"
"Hati hati. Balik sebelum pukul 11. Kalau x pepandai jawab dengan ayah"
"Yeye"
Lynn mencapai kunci keretanya lalu menghidupkan enjin keretanya.
"Ah sudah! Dia pergi racing pulak" keluh Mama Ina iaitu mummy kepada Double Ly apabila mendengar bunyi deruman enjin kereta Lynn yang sungguh bingit itu.SKIP
Lynn menunggu dihadapan rumah Sya sambil bersandar pada pintu keretanya. "Mana tho Sya nie.."
"Lyn, tunggu jap wei!! Along! Mana power bank Sya? What the hell! 0%! Bak sini power bank kau! Ah aq x kesah! Angah!!!!!! Baklah sini Sya punya rayban tu! Angah!!!!!!!! Wahai syaitan yang direjam,keluarlah dari badan abang abang setanku ini!" Dari luar dah dengar dah kekecohan suara nyaring Sya.
"Woii!! Baklah sini aq punya power bank! Nanti aq nk lepak ngan kawan² lak.. Alamak! Aduh susahlh ada adik setan macam kau nie! Angah! Kau pergi sabotaj Sya. Kau rembat je rayban dye!" Kedengaran pula suara setan along Sya yang bernama Tengku Fitri Luqman atau nama manja yang sering terbit di bibir kami adalah Luq. Umur pon tak beza sangat pon dengan kitorang. 19 tahun je. Luq nie memang dari azali lagi nakal+suka menyakat. Tapi,dyelah yang selalu jadi mangsa pembantu pegang beg kertas waktu Sya shopping sakan. Luq nie belajar dekat Korea. Dye cuti sekarang nie. Sebab universiti tempat dye belajar terbakar dijilat api. Ceh... Takdelah. Dye sekolah dekat Musical Art Highschool macam Niel n Taufiq. Dia nie dikira master a.k.a fasilitator lah juga kat situ.
"Sya.. Cubalah kejar angah. Hahahahaha.. Sya gemuk! Kejar angah pon tak lepas! Haha!! Along! Tangkap rayban nie!" Nie pulak angah. Tengku Daniell Ikmal. Kitorang panggil dye Niel. Yang nie umur dye 18 tahun. Beza umur adik beradik Sya nie memang beza setahun je. Niel nie memang selalu je buat Sya muncung panjang. Rasanya kalau sangkut hanger,In Sya Allah muat. Niel tengah belajar dekat luar negara. Dekat Spain. Nie dye tengah cuti setahun. Sebab apa? Excident. Tangan dye retak and kepala pula berbalut. Tu pon masih ada niat nak kacau orang kan.. Dia satu sekolah dengan Luq pon sebab pertukaran untuk beberapa minggu. Ish ish ish😣
"Along!!!! Angah!!!!!!!!!!" Bolehlah jerit jerit. Dyeorang nie anak yatim piatu waktu Luq umur 7 tahun,Niel umur 6 tahun and Sya umur 5 tahun.
"Ah sudah. Kalau gini memang sampai ke malam lah aq mereput tunggu Sya" rungut Lynn. Dye menolak daun pintu utama rumah Sya.
'Masya Allah! Nie rumah ke tongkang pecah' desis hati Lynn.
Keadaan rumah mereka siyes sepah. Kerusi tonggang terbalik. Bantal kat mana mana. Lampu panjang dah tergolek. Baju tak dilipat. Sya,Luq dan Niel yang sedang main lari lari itu masih tidak menyedari kehadiran Lynn."Woiii!!!! Aq mereput tunggu kat luar sebab korang tau! Pikir sweet lah main kejar kejar! Dah besar kot! Bikin nak naik kaki nie!!! Kau jangan Luq. Orang aq lagi banyak dari kau tau. Kang aq suruh anak buah aq serang kau!! Sya! Bila nak gerak bahlul!" Jerit Lynn.
Pergerakan mereka bertiga yang tadi berlari lari terus kaku.
"Alamak!! Aaaa.. Alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Lynn.. Janganlah suruh orang kau serang kawasan aq. Penat woo aq kalahkan Wong Lei untuk luaskan kawasan aq. He he" Luq tersengih.
"Alololo.. Adik sedara comey aq nie" kata Niel lalu mencubit pipi mulus Lynn.
Sya hanya tersengih menayangkan Gigi putihnya yang bersusun rapi.
Pikir comey.
"Kecoh siak korang. Dah bak sini rayban Sya. Sya,tunggu Dalam kereta. Kitorang gerak dulu. Oh ya! Tolong jenguk kawasan aq yang dekat dengan Sungai Besi tu. Ada orang kacau and aq tau rumah nie kemas." pesan Lynn.
"Ok" pasrah jelah bang. Nielah masalah bila ada adik sedara garang nk mampus. Pulak tu kawasan dye bawah kuasa dia banyak. Ank buah usah dikata.
Luq dan Niel memandang sesama sendiri lalu mengeluh berat.
"Nasib badan" keluh mereka berdua.
"Assalamualaikum Syifaa! Assalamualaikum."
"Cuba kau beri salam lagi Sya."
"Dah dia kalilah aq beri salam. Orang bell salam tiga Kali"
"Aduh! Dahlah gate pon dye tak buka. Pastu panas pulak" rungut Lynn.
"Lyss!!!!!" Jerit Sya. Tak sopan punya anak dara. Dekat rumah orang,boleh pulak du main jerit jerit. Nasib rumah Syifaa nie jauh sikit dari taman perumahan.
"Kejap kejap!" Laung Lyss dari Dalam.
"Alhamdulillah ada pon budak mereng nie. Aq baru ingat nak bakar rumah Syifaa tadi"
"Jangan bengong. Nanti kena tangkap polis. Aduh kau nie Lynn. Cer sabar" Sya menggelengkan kepala.
"Lek arh. Selama nie kita 'selesaikan masalah', ada polis tangkap. Luqfi kan ada."
"Jom korang!" Entah dari mana,Lyss tiba dihadapan mereka berdua.
"Dahlah lambat!!" Tengking mereka berdua.
Lyss hanya mampu tersengih. 'Bukan salah aku. Tadi tertidur. Bangun bangun je dah pukul 2:45p.m.' Itu pon dye kata bukan salah dye. Ish ish ish.
Kawasan? Anak buah? Serang? Kacau kawasan?
Wuuu.. Weird right? Nak tau lebih lanjut? Keep reading guys😱
Tekan👇
YOU ARE READING
Prince VS Princess [[SU]]
Teen FictionPrince VS Princess. Segalanya bermula apabila pengetua a.k.a paklong kepada Princess melantik mereka berlapan sebagai Golden Prefect. Mereka mula saling jatuh hati. Prince tidaklah sejahat and senakal yang dikatakan. Sebaliknya sweet talker n gen...