"Wei.. Lyss. Save me from that b*tch.." Rayu Iss sambil dia menayang muka nak nangis. Aku tergelak kecil."Kalau kau memang wajib kena tahan. Mana logo sekolah? Mana name tag kau? Pehal rambut kau colour? Cuma rambut asli bewarna je yang boleh. Nie aku tengok kau,setiap minggu tukar warna rambut. Hebat. High heels tu boleh. Tapi,tak boleh lebih dari 4inchi. Kau punya macam lebih je.. And the most important is,rumah kau memang takde kain lebih ke? Baju crop top. Sendat ketat. Skirt paras lutut. Oh My Allah. Kau tolonglah jangan samakan sekolah nie dengan pusat pelacuran" kata Lyss sambil menyilangkan tangan kedada.
"Maybe pada korang,baju seksi nie membuatkan kau lebih disukai. Disanjung. Tapi,semua tu biarlah hanya suami korang je yang tengok. Tak payah bagi lelaki yang lain tengok. Korang tak takut dosa? Nanti ayah,abang adik,yang kena tanggung dosa korang. Tu pon kalau kau die sebelum kahwin. Tak kesian ke? Korang agak,kalau parents korang tengok korang punya pakaian macam nie,dyeorang akan bertepuk tampar,bagi kau elaun,kasih sayang ke? Dyeorang hanya akan kecewa je wei. Kecewa kerana salah mendidik." Sambung Lynn dengan suara lembut. Pelajar perempuan menundukkan kepala. Annoying terdiam+ternganga. Tak sangka pula diorang nie kuat bebel.
"Make up tu kalau boleh kurangkan. Biarlah natural. Kalau taknak natural sekalipun,just pakai yang simple je. Korang memang dah cantik Tanpa semua tu" kata Sya.
"Markah dimerit korang akan ditolak,so kalau rasa nak kena denda lebih berat,korang boleh teruskan" kata Nad.
Pelajar perempuan diam seribu bahasa. Sebab kesalahan lebih kepada perempuan. Lelaki just,rambut panjang,warnakan rambut tu jekot.
"Kp and Pkp.." panggil Annoying.
Kp dan Pkp yang berdiri membelakangi mereka menoleh.
Mereka berdua melangkah menaiki dewan apabila dipanggil."Nanti tolong kirakan markah dimerit yang perlu ditolak. Dah siap kira,boleh letak atas meja kitorang. Yang lain tu,rasanya korang tau kan nak buat apa?" Kata Qiemi.
Ren(Kp) dan Rania(Pkp) mengangguk.
SKIP
Disaat pelajar-pelajar main balik,Golden Prefect masih dibilik mereka menyiapkan laporan laporan yang perlu dihantar ke pengetua,mengemas kini jumlah dimerit pelajar ke komputer dll.
"Wei. Aku kena pergi perjumpaan kelab memanah" kata Lynn lalu mengambil long coatnye dan beg sekolahnya.
"Me too" kata Qiemi lalu membuat perkara yang sama seperti Lynn. Mereka melambai yang lain lalu keluar.
"Sorry korang. Kelab badminton buat perjumpaan. So,Fieq. Let's go" kata Sya lal mengambil semua barangnya. Fieq mengangguk lalu bangun.
"Wei.. Kelab drama panggil lah.." Kata Nad.
"Ngam lah tu.. Kelab drama pon panggil aku nie.." Kata Khai.
"Wei.. Jangan kata kita jelah yang takde perjumpaan kelab" kata Iss.
"Nampaknya" kata Lyss.
Iss bangun lalu melangkah mendekati meja Cracess.
"Siapa nie?" Tanya Iss sambil tangannya memegang frame gambar Cracess bersama Luth yang berada diatas meja Lynn.
"Arwah sepupu kitorang" kata Lyss.
"Arwah? Sorry for that question" kata Iss.
"Never mind"
'Kenapa macam aku pernah nampak ea muka lelaki nie?'
"Boleh aku tau kenapa sedara kau meninggal?"
Pergerakan Lyss terhenti.
"He died when we are not here. Dia kena sabotaj." jawab Lyss pendek.
Iss mengangguk.
"Sape nama dia?"
"Tengku Zafrael Luthfi"
'Nama tu...'
__________
"Dato'." Panggil Kamal.
Dato' Ammar menoleh.
"Kenapa?" Tanyanya.
"Adakah saya perlu.."
"Ya,awasi dia. Mereka."
Kamal mengangguk.
YOU ARE READING
Prince VS Princess [[SU]]
Подростковая литератураPrince VS Princess. Segalanya bermula apabila pengetua a.k.a paklong kepada Princess melantik mereka berlapan sebagai Golden Prefect. Mereka mula saling jatuh hati. Prince tidaklah sejahat and senakal yang dikatakan. Sebaliknya sweet talker n gen...