Bab 17

95 7 104
                                    

GBB merupakan anak anak dato'. Sebab tulah mereka layak masuk sekolah Shining Highschool.

"Pengetua! Boleh minta bantuan kan?!" Tanya El dengan nada yang agak tinggi. Bukan niatnya untuk berkurang ajar, tetapi niatnya adalah supaya Tuan Haqim mendengar soalannya.

"Boleh" jawab Tuan Haqim pendek.

"Okayh. Enough about the uniform. Sekarang saya akan memberitahu kamu semua tentang lagi satu perkara penting." Kata Tuan Haqim.

"Woi! Bangunlah! Tuan nak announce tentang kita tu" kata Khai sambil menggoyangkan badan Lyss dan Sya. Lynn dan Nad yang masih mamai itu telah dikejut oleh Qiemi.

Lyss dan Sya menggeliat lalu menggosok mata mereka.

Mereka berempat berdiri lalu melakukan senaman ringan untuk meregangkan otot.

"Apa yang saya nak sampaikan ini  mungkin akan membuat kamu akan bereaksi seperti whut?! Oh no! OMG!! Oh my!" Kata Pengetua dengan suara gediknya sambil tangannya diletak dikepala. Pelajar dan guru ketawa melihat aksi pengetua. Tak terkecuali Princess dan Prince.

"Baiklah. Sekarang saya akan membuat pengumuman mengenai sesuatu. Sebelum itu, dipersikan lapan orang pelajar yang terpilih berdiri di atas pentas" arah Tuan Haqim.

Sya POV,

Kami semua tersentak apabila Paklong mengarahkan kami ke atas pentas.

"Wei. Korang lelaki kan. Pegilah depan dulu" kata Lyss sambil menolak nolak badan Iss.

"No no. Ladies first" tolak Fieq pulak. Me be like.. Takut cakap😒

"Lynn, Nad. Jomlah. Kita keluar Dulu" ajak aku. Kami melangkah keluar sambil diikuti Lyss dan AP.

Keadaan dewan menjadi senyap apabila kami berdiri dihadan pentas. Paklong tersenyum manis kepada kami lalu berdiri ditengah kami. Memisahkan lelaki dan perempuan.

"Saya pasti kamu semua kenal dengan AP dan pasti segelintir kenal CP. Takpelah saya kenalkan juga. Dari sebelah kiri saya adalah Tengku Adrian Lee Haqimie. Tengku Sebastian Afieq Isqandar. Tengku Fariss Lee Nadzmi. Tengku Zuhairi Ayyan Khairayl. Disebelah kanan saya pula adalah  Tengku Sunmi Elynn Qaliesha. Tengku Akira  Syameera Nasuha. Tengku Nadhirqh Nuryn Syaffiqah dan akhir sekali Tengku Sumin Elyys Khusyaira. These girls pernah menjadi pengawas terbaik disini. Sehinggalah mereka dihantar ke Spain." Paklong memperkenalkan kami satu persatu.

Waktu aku pandang bawah pentas, melihat pelajar pelajar, mataku tertancap pada tiga ekor gadis yang menjeling aku. Aik. Bukan Ivine kelas Diamond ke? Dah kenapa dia beratur kat barisan Fabulous? Oh. Gang dia kat situ. Dah orang jeling, aku balaslah balik jelingan diorang. Excuse me, aku nie ratu jeling okayh. Tengok tu! Aku baru bagi death glare, dah kalah. Aku tersenyum kemenangan.

"Wei. Yang kau pergi senyum senyum pehal? Gila? Baru keluar tanjung rambutan? Wayar putus?" Aku menjeling Lynn. Siot betul lah ada leader macam nie.

"Mereka berlapan telah pon dipilih sebagai..." Kata kata Paklong terhenti. Saje bikin suspen.

Aku memejamkan mata plus ambil nafas. Nak tenangkan diri.

"Golden Prefect." Paklong menyambung kata katanya.

"Whut?!"

"The fuck!"

"Kenapa Ap? Ganster babih!"

"Adakah ini hanyalah lakonan"

Kami tahan ketawa melihat reaksi para pelajar.

"Jadi,saya harap kamu semua akan bekerjasama. Buat masa ini, mereka akan pakai name tag bewarna soft blue sebagai tanda. Faham?" Terang Paklong.

Maka, acara pertabalan pun bermula. Aceceh gitu you all..

SKIP

"Ini adalah bilik kamu semua." Kata Puan Hidayah sambil tangannya memulas tombol pintu yang terletak perkataan 'Golden Prefect is here". Kami ketawa kecil melihat perkataan tersebut.

"Tak agak agk ayat" kata Lyss. "Special okayh untuk kamu" kata Puan Hidayah sambil tersengih. "Yelah cikguu" balas Iss dan Qiemi serentak. Lynn dan Nad masih diam sebab.. kekurangan mood.

Okayh je bilik nie. Simple but amazing. Menggunakan tema soft purple. Sejuk je mata memandang. Aku tengok Fieq dah macam budak kecil. Dia dok spotcheck semua tempat and aku nampak mata dia bersinar. Aku ketawa perlahan.

"Saya pergi dulu. Nanti pukul 2 tolong keluar ye. Jumpa di dewan" usai kata katanya, Puan Hidayah keluar.

Aku terus mengambil tempat di meja bersebelahan tingkap. Lyss dihadapan aku. Nad di sebelah Lyss dan aku Lynn disebelah aku. Meja dia ada empat yang bersambung. Qiemi duduk di sebelah Lynn. Khai dihadapannya. Fieq disebelah Khai dan Iss dihadapan Fieq.

P/s: tempat duduknya macm nie.

Lyss| Nad      Khai| Fieq
Sya|Lynn       Qiemi| Iss

Kami semua kemas meja. Letaklah apa apa barang perhiasan. Letak itulah inilah. Aku tengok meja Lynn ada Teddy bear panda kesayangannya, ada 3 frame. Satu gambar kami berempat waktu bercuti dekat Australia, dua gambar kami dengan our big family. Taklah big sangat. Tiga, gambar kami berempat dengan arwah Luth.
Aku tersenyum nipis melihat frame gambar kami dengan Luth yang baru diletak Lynn. Meja Lyss pula ada figura figura kartun jepun yang dia minat. Dia memang. Ada frame gambar kami berempat dan gambar kami dengan arwah Luth yang candid. Waktu tu Lyss dengan Lyn tengah marah Luth sebab habiskan aiskrim dia. Luth pulak menggaru belakang tengkuk and aku dan Nad ketawa. Meja Nad pula ada pasu bunga kecil yang ada orkid bewarna ungu. Bunga kesukaan dan warna kesukaan arwah Luth. Meja dia paling simple. Meja aku cuma ada frame gambar kami berempat ketika bercuti di Venice dan gambar kami bersama arwah Luth,Niel,Luq dan Taufiq. Waktu tu kitorang kat Starbuck. Aku letak juga teddy bear kecil yang arwah Luth bagi seminggu sebelum dia pergi tinggalkan kami.

Aku tengok meja Ap. Takde yang menarik pon. Just ada.. Argh! Aku tak tau nama dia.

Serious awkward gila. "Korang." Finally, Lynn memecah keheningan kami. Apa mengangkat muka.

"Kita akan bekerjasama lepas nie. So, aku harap kita akan jadi kawan" kata Lynn. Aku,Lyss dan Nad just mengangguk. Bagi peluang leader berucap. "No hal. Aku harap aku dapat tengok cara korang 'jaga' sekolah nie" kata Qiemi sambil tangannya dimasukkan kedalam poket. Satu benda yang aku perasan, Ap nie suka masukkan tangan Dalam poket.

"So kita kawan?" Tanya Qiemi sambil menghulurkan tangan.

"Kawan" kata Lynn sambil tersenyum sebelum huluran tangan Qiemi disambut.

Aku tersenyum senang.

                 

 Prince VS Princess [[SU]]Where stories live. Discover now