Bab 37

93 7 40
                                    

Qiemi POV*

Balik je dari hospital, kitorang terus berkumpul dekat Rest Room. Kat villa kitorang kan banyak bilik. Korang kena paham, kitorang nie kaya. Bilik nie memang selalu jadi port kitorang melepak, sebab kat sini ada PS4, PS3, XBOX, snuker, bowling, mesin UFO and paling best ada dua TV LED leper. Satu kat depan kitorabg nie and lagi satu pulak kat sebelah akuarium ikan tu.

"Korang pelik tak?" Pertanyaan Iss menghentikan keriakan aku. Hoho.

Aku tergelak keseorangan.

Namun, gelak bodoh aku berhenti bila malaun tiga tu tenung aku tak lepas.

"Ehem ehem." Aku berdehem untuk mengurangkan kejanggalan.

"Apa yang pelik?" Tanya aku. Cover malu actually.

"Korang tak pelik ke bila Lyss excident babitkan pistol bagai. Sebelum nie pon diorang pernah datang sekolah penuh luka. Skill pertarungan diorang pon hampir setaraf dengan kita." Terang Iss secara serius.

"Mungkin diorang main pistol air kot." Malangnya, lawak bodoh Fieq tidak dilayan kitorang.

"Aku tak rasa diorang tu orang biasa." Celah Khai yang dari tadi layan Barbie and her Babi.

"Aku pon rasa." Sokong aku diselangi ketawa. Sebab apa? Aku cakap sambil tengok cerita barbie nie. Ada ke dia pergi bagi babi dia makan kek. Pastu, babi tu tak puas hati, dia pergi nyanyi lagu broken. Lawak apakah?

"Aku tau diorang siapa."Kata Fieq serius. Kitorang menoleh memandang Fieq.

Dia memandang kami satu persatu dengan muka serius.

"Diorang orang Najib."

Kitorang terus memandang kehadapan semula. Tak payah kisah orang gila nie.

"Kau rasa diorang macam Kita yang dulu ke?" Tanya Khai.

Aku menggigit bibir.

"Dulu Kita apa? Bukan dulu Kita ni lembu ke?" Kitorang memandang Fieq yang dari tadi tak habis dengan soalan bodoh yang terlebih bodoh tu.

Akhirnya, kolam lah 'makanan' untuk manusia yang tidak pernah serius.

•••••••

Harini kitorang ponteng. Sebab nak lawat Lyss.

Lagipun, malas lah nak sekolah. Takde feel siak nak sekolah.

So, tepat pukul 10 pagi kitorang gerak ke hospital yang bertempatkan Lyss menaiki kereta hitam besar yang macam artis artis pakai tu. Aku lupa nama kereta nie. Walaupun,nie kereta aku.

Patutnya, kitorang pergi pukul 8, tapi disebabkan Fieq terlajak tidur dekat dalam bilik air, so geraklah pukul 10.

•••••

"Assala–" Salam Iss yang ceria terbantut disaat bilik yang dihuni Lyss kelihatan suram.

Sya sedang tersedu sedan sambil menyebamkan muka ke katil yang Lyss baring semalam. Lynn dibelakangnya mengusap bahunya.

Aku mula risau.

"Kenapa nie?" Tnya Khai. Aku pasti Annoying yang lain turut menantikan jawapan bagi soalan Khai.

Sya menganggkat muka.

"Dia.. Dia kritikal.." Hanya itu sahaja ayat yang diucap Sya sebelum menghamburkan tangisan.

Mangkuk bertingkat yang dipegang Iss jatuh ke lantai.








Namun, sempat ditangkap oleh Fieq.

 Prince VS Princess [[SU]]Where stories live. Discover now