Mereka berjalan menuju ke bilik pengetua a.k.a uncle Crazy Princess.
CP berjalan dihadapan manakala AP berjalan di belakang. Mereka masih lagi malu kerana telah 'ter'melatah sebentar tadi.
Suasana yang diam tadi tiba tiba gamat dengan suara ketawa menggilai oleh Lynn.
"Kau pehal?" Tanya Lyss. 'Gila apa akak aq nie? Tetiba je ketawa..'
Malangnya,lynn tidak dapat menjawab soalan lyss. Kenapa? Sebab dye ketawa macam orang gila.
"Woi. Sedara korang nie memang kejap okayh kejap mentel ea?" Tanya Fieq.
"Molla" jawab Lyss.
"Aq.. Aq.. Masih tak boleh lupa siak..korang melatah tadi..Dahlah melatah pastu badan pon gerak.. Muka memang tak payah cakaplah! Takleh cover siot!!" Kata Lynn setelah ketawanya mula reda.
Khai yang mendengar turut ketawa menggila. Lyss,Syq dan Nad blushing. Qiemi,Fieq dan Iss pulq menggaru belakang leher.
"Lawak an?" Tanya Khai kepada Lynn. Lynn mengangguk lalu ber'high five' bersama Khai.
"Woii setan setan yang terlepas dari neraka nirojiim! Sesungguhnya itu tidak lawak okayh!" Marah Sya.
"Pada korang maybe tak lawak. Tapi,pada aq lawak gila!" Kata Lynn puas.
"Dah jomlah jalan!" Kata Iss dan Lyss serentak.
SKIP
Now,mereka berada dihadapan pintu bilik pengetua. Belum sempat Qiemi mengetuk pintu,Lyss terus memulas tombol pintu dan menolak pintu tersebut dengan agak kasar.
"Assalamualaikum wahai uncle terchenta" katanya.
AP masih lagi termangu melihat keberanian Lyss. Bilik pengetua tu. Takkan main masuk je. Mestilah kena ketuk dulu an? Author nak masuk bili guru besar(waktu sekolah rendah) pon gigil. Walaupun waktutu guru besar nk jumpa sebab nak bagi kata kata semangat. Almklumlah,waktu tu nak wakil sekolah dalam pertandingan bercerita. Peringkat negeri tau. #sisbangga5minit😝
"Masuklah. Yang korang duk jadi patung cendana kat depan pintu tu Dah kenapa?" Sya yang sedang duduk sofa yang berada di dalam bilik unclenya itu berbicara.
Mereka yang baru sedar bahawa mereka masih dihadapan pintu terus melangkah sambil tersengih.
Pengetua a.k.a Tuan Haqim duduk di sofa single yang empuk manakala AP duduk di sofa panjang yang ngam ngam memuatkan 4 orang. Begitu juga CP. Duduk berhadapan dan pengetua di tengan mereka.
"Tujuan saya panggil kamu semua adalah kerana,saya mahu melantik kamu semua sebagai 'Golden Prefect'. Boleh?" Terang Tuan Haqim. Straight to the point.
"What?!" Bergegar bilik tersebut dengan suara mereka berlapan.
"Tuan.. Kami kan naughty boy. Takkanlah jadi Golden Prefect kot" bantah Fieq.
Golden Prefect adalah gelaran bagi pengawas jawatan tertinggi. Golden Prefect akan dipilih oleh tuan pengetua sendiri. Golden Prefect diberi kelebihan iaitu boleh membuang pelajar, menggantung pelajar, melucutkan jawatan tanpa kebenaran sesiapa. Yang penting,perlu memberikan laporan kepada guru,maka guru akan menghantar laporan tersebut pihak atasan. Golden Prefect juga diberi layanan khas iaitu mereka akan diberikan bilik VVIP khas yang terletak di blok F. Golden Prefect adalah jawatan yang sangat diimpi impikan oleh pelajar pelajar lain. Jawatan Golden Prefect lebih tinggi daripada Head Prefect. Nampak tak betapa istimewanya jawatan tersebut?
"Again be a prefect?" Keluh CP serentak.
"Again! What do you mean,girls?" Tanya Qiemi pelik.
"Oh ya! Lupa nk cerita. Awak berempat mula bersekolah disini waktu tingkatan 3 Dalam pertengahan bulam kan? Sebelum kamu berpindah kesini,CP adalh bekas pelajar terbaik disini. Senang kata prefect terbaik disini. Walaupun mereka adalah junior, senior pon takut tau dengan mereka. Macam mana tak takut, asyik dengan muka ice dye tu. Suara lantang dah macam halilintar. Orang nak usha pon kena tibai. Macam mana orang tak takut?" Jelas Tuan Haqim. Sempat lagi dye menyindir CP. CP tersengih.
YOU ARE READING
Prince VS Princess [[SU]]
Dla nastolatkówPrince VS Princess. Segalanya bermula apabila pengetua a.k.a paklong kepada Princess melantik mereka berlapan sebagai Golden Prefect. Mereka mula saling jatuh hati. Prince tidaklah sejahat and senakal yang dikatakan. Sebaliknya sweet talker n gen...