Bab 30

86 8 14
                                    

Di kantin,

"Nad.. Aku minta maaf sebab tengking kau tadi. Aku.. aku just takut split personality kau keluar.. Kau tau kan split peesonality kita bahaya" pujuk Sya sambil tangannya menggenggam kuat tangan Nad.

Nad ketawa kecil. "Rileks lah.. Takdenya lah aku nak merajuk lama lama dengan korang"

"Kau tau tak tadi Khai cari kau" cerita Lyss dengan real nya. Kan dah kata dia nie makcik bawang PAK 21.

"Tau."

"Kau nie! Bagi aku habis cerita dulu. Dia marah si perempuan tu" kata Lyss lagi merujuk disaat bila Khai memarahi Puan Hidayati. Cracess dan GBB menggelarnya sebagai perempuan tua. Ish ish ish..

"Meh habaq skit kat ceq. Ceq tak tau" maka,Lyss pon menceritakan kesemuanya termasuk disaat bila satu kelas menganjing Puan Hidayati. Lynn dan Nad langsung tidak masuk campur malahan mereka siap makan sandwich kepunyaan Lyss dan Sya.

Gosip mereka berdua diakhiri dengan surah al-ars. Eh salah! Diakhiri dengan hilai ketawa.

Tangan mereka berdua meraba raba pinggan.

KOSONG

Ternganga mereka melihat pinggan yang telah kosong plus licin lagi.

"Mana sandwich aku!!!"

"Sandwich tunaku?! Eodiyeo?"

Nad dan Lynn hanya fokus pada IphoneX mereka tanpa menghiraukan rungutan Sya dan Lyss.

"Korang makan kitorang punya sandwich kan?" tanya Sya dengan muka cemberut.

"Taklah. Kitorang tolong lindungi dia daripada lalat. So,terpaksalah ngap. TER okayy" kata Lynn selamba sambil matanya masih tertancap pada iPhone nya. Nad menahan ketawa melihat reaksi Lyss dan Sya.

Lyss dan Sya menjeling mereka dengan jelingan maut.

"Bodoh pnya alasan" sindir Sya

"Sape suruh korang dok ngumpat ngumpat dari tadi. Dah macam taknak makan je.. Sian diorang nangis.." sindir Lynn.

"Dahh tu...... sandwich aku?!" rengek Lyss dan Sya serentak.

Lynn dan Nad hanya menayangkan muka 'none of my business'.

"Wei. Tu bukan Cracess ke?"  tanya Khai.

"Dah pehal lak Lyss dengan si  Sya tu merengek?" tanya Fieq curious.

Mereka berjalan perlahan mendekati Cracess.

"sandwich je?"

"Fieq,pergi beli 10 sandwich" arah Qiemi.

"Memang aku jelah kerja membeli" bebel Fieq.

"Hai" tegur mereka. Lyss dan Sya yang sedang menggoyangkan badan Lynn dan Nad terhenti. Lynn dan Nad tersentak.

Mereka menoleh mencari empunya suara.

"Aaa. Hai? Nak apa ye?" tanya Lyss.

Annoying hanya tersenyum sebelum turut melabuhkan punggung di kerusi. Fieq yang baru tiba dengan tray yang mengandungi 10 sandwich itu turut duduk.

Sya.  | Lyss  | Iss  | Fieq
Nad. | Lynn | Qiemi | Khai

"Nah. Sandwich untuk korang" kaa Fieq sambil tangannya menolak tray tadi.

Mata Cracess bersinar bagaikan anak kecil yang mendapat lolipop daripada ibunya. Annoying tergelak melihat reaksi comel mereka.

"Serious?!"

"Wahh daebak!"

"Tuna aku punya!!"

"Rezeki jangan ditolak.."

Mereka mengambil sandwich pilihan masing masing.

"Yeah!! Thanks Iss! Sayang kau!!" kata Lyss gembira tanpa sedar apa yang diujarkannya. Kunyahan Cracess terhenti. Annoying Yang tersenyum dari tadi ternganga. Kesemua mereka menoleh kearah Lyss yang sedang khusyuk mengunyah.

"Apa" tanyanya polos. Iss tersenyum nakal.

"Kau..kau sedar tak apa kau cakap tadi?" tanya Lynn.

Annoying tersengih melihat muka terkejut Cracess. Serious cute!

"Aku cakap aku sayang...." percakapannya terhenti. Matanya terbeliak. Mulutnya ternganga lantas ditekup.

"Arghhhh" rengeknya sambil mukanya disembunyikan menggunakan tangan.

Cracess dan Annoying dah bantai gelak.

"Aku sasul lah!!"

"Wuuu.. Kapal lalu kapal lalu" usik Fieq.

Sekali lagi mereka gelak apabila Lyss membaling botol mineral kosong tepat mengenai muka kacak Fieq.

••••••

"Meer. Diorang dah rapat dengan Annoying" kata seorang perempuan sambol tangan knanya melekapkan telefon ke telinga sambil mengunyah gula gula getah.

"Bagus. Aku nak kau inform lagi"

"No hal."

Panggilan diputuskan. Telefon dimasukkan kedalam kocek long coatnya. Matanya memerhati Cracess dan Annoying yang sedang bergelak ketawa.

'Little fun you,Cracess'

 Prince VS Princess [[SU]]Where stories live. Discover now