Tahniah ..
kepada PUTERA ASH ZULHAIRY BIN AHMAD satu satunya pelajar yang memperoleh keputusan cemerlang dengan memperoleh PNGK 4.00 dalam semester 1Suasana riuh rendah apabila nama pelajar tersebut diumumkan oleh pengerusi majlis. Ada yang bersorak.. ada yang menepuk tangan.. ada yang tersenyum .. tapi yang pelik nya tuan punya nama tersebut tunduk ke tanah
Seorang pelajar yang berada di barisan belakang sekali bangun dari kerusi yang diduduki terus ke pentas untuk mengambil sijil atau lebih tepat lagi keputusan STPM semester 1 nya dari pengetua .Ermm. Lupa pulak aku nak kenalkan diriku ini kepada korang .. nama aku Ash nama penuh aku malas nak cakap korang dah tahu kan kat atas tu. Aku ni dulu masa from 5 aku dah nekad nak masuk tingkatan 6 atau prauniversiti . Result aku masa SPM dulu 8A2B jer .. sedih tahu dapat result macam tu bukan tak bersyukur cuma target aku tak sampai .. mesti korang pelik kenapa aku tak nak masuk universiti lagi kan nak masuk juga tingkatan 6 .. orang la kata rugi masuk ting6 ni,, susah la apa la .. bagi aku mana ada susah pun buktinya semester 1 aku dapat 4.00 tahu calang calang orang boleh .. kiranya aku ni best student la dekat Silvel High School ni.
Mehh,,aku nak cerita sikit pasal Silver High School ni .. sekolah aku ni bukan macam sekolah sekolah lain .. Silver High School ni di bina khas untuk pelajar Form6 sahaja .. kiranya sekolah aku ni canggih la macam universiti dah siakk!! Sistem sekolah ni tak ada beza dengan sekolah lain cuma beza Silver High School ni ada asrama .. asrama dia,, gila canggih! Dalam satu Dorm tu ada 2 bilik 1 bilik air 1 dapur dan ada semua kelengkapan perabot macam rumah dah beb, hebatkan .. bagi aku tak hebat pun,, apa la aku ni tak reti bersyukur kan ..??
Ishh aku rasa dah panjang lebar aku terangkan pasal sekolah aku ni .. dah dah balik pada cerita pasal diri aku pula... macam korang tahu yang aku ni best student.. Apa popular?? Aku popular haha .. korang ni lawak jer .. pandangan korang memang macam tu tapi pandangan student dekat Silver High School ni lain sikit .. diorang tak tengop aku ni.. diorang lihat student aktif dalam kokuriklum macam kawan baik aku ni TENGKU AMEER DANIEL .. Mamat ni memang hot dekat sekolah ni .. bangga aku ada kawan macam dia ni .. bangga la sangat .. tak tipu memang mamat ni hansem tahap dewa, bukan setakat hansem peramah lagi tapi mamat ni dengan aku banyak beza .. nak tahu apa beza kitorang .. rasanya tak payah la kot nanti korang akan tahu sendiri ..
Cinta .?. apakah jadah korang ni aku tak pernah bercinta la. Bukan tak pernah cuba bercinta cuma aku tak boleh .. eee geli .. kau tahu perempuan ni menyusahkan..hihi jangan kecam author ya ..betul apa aku cakap tak kena sikit, mulalah merajuk .. eee merimaskan la .. kau ingat aku takada kerja ke nak pujuk kau lebih baik aku mentelaah buku ada sikit faedah. Jangan salah faham ya ramai jer perempuan perempuan suka dekat aku dulu masa form5 aku ni boleh dikatakan hansem tau dengan hidung macung bibir pin kulit putih melepak .. sampaikan Si Ameer tu cakap aku comel tau ishh ..mamat tu memang gila, aku ni lelaki ada ke patut dia cakap aku comel .. nasib baik la dia kawan baik aku kalau tak aku dah terajang dia .. berani kau Ash nak terajang dia,, takut takut kau diterajang dulu dekat si atlet sekolah tu haha..
Fuhhhh!! Keluhan deras dilepaskan oleh Ash Zulhairy kerana sudah puas menunggu sahabatnya. "Kata pukul 10.00 pagi ni dah pukul 11.15 pagi ..yaaa sakit nya hati aku .. ada handfone bukan nak angkat lebih baik campak jer kelaut handfone tu .. kata Ash seorang diri ..
Suara tiba tiba kedengaran dari arah belakang Ash "membebel apa? .. kata Ameer tanpa rasa bersalah ..
Ash hanya tenung muka sahabatnya. Yaaa dia ni bukan nak minta maaf malah buat muka tak tak bersalah jer .. aishhh sabar sabar Ash ..
Ameer tersenyum melihat sahabatnya . Dia memang kenal sangat dengan perangai Ash ni .. haha mesti sentap ni. "Kenapa tengop aku macam tu .. macam nak telang jer aku ..ala aku lewat 1 jam jer, tak kan dah rindu kot .. Ameer mengigit bibir bawahnya ..
Ash membalas "1 jam jer" aishh ..kau ingat 1 jam tu macam 1 minit ke? .. 1 jam lama tau .. kalau aku tahu lebih baik aku balik bilik buat kerja sekolah .. ada faedah sikit . Bidas Ash kepada Ameer.
"Ala.. marah ke?? Sory la Ash .. tadi Cikgu Afiq panggil aku, nak cakap pasal pertandingn ragbi .. aku kan ketua pasukan .. You jangan marah i erkk.
Sekali lagi Ash mengeluh ..". Cakap la awal awal
Hah .. kenapa aku telfom kau,kau tutup hah? . Kalau kau nak tutup telfom kau tu lebih baik kau buang jer dalam tong sampah tu.Ameer sengih " kau telfom aku erk .. sory telfom aku mati Ameer mengeluarkan telfomnya dari poket seluar nya dan mengoncangkan ke arah Ash Zulhairy.
Tanpa sempat Ash membalas ayat power powernya kepada Ameer .. tetiba anak buahnya Ameer memanggil Ameer ..
" Big Bos ..? Macam mana jadi latihan petang ni.
"Urmm .. jadi kata Ameer kepada salah seorang anak buahnya ..
Ash hanya memandang Ameer dan anak buanya bercakap kerana dia tidak tahu apa apa pasal ragbi .. yaaa .. mamat ni bercakap macam aku tak wujud pula .. aishhh geram betul la .. dah la datang lambat ..buat apa aku kat sini baik aku balik bilik tidur ke apa." ehem .. Mir aku balik bilik dulu erk dah pukul 3 ni .. mata Ash tertumpu ke arah jam yang di pakainya.
" okey .. kata Ameer sepatah. Okey jer kata Ash dalam hati .. nama jer best student tapi bodoh aku ni .. Tak kan la Ameer nak cakap "balik la" nanti kau pulak terasa hati.
Sesudah Ash ingin beredar dari situ Ammer memegang pengelengan tangan Ash ..
"Ash? Dengan muka suspens
" aaa..apa? ..
"Sebenarnya.. sebenarnya.?
"Ish sebenarnya apa kau ni Ameer!! Kata Ash dengan penuh Debaran. Ye lah mana tak bedebar wei, dengan tergagap gagap Ameer nak cakap suspens aku .. kot kot ada benda tak elok yang terjadi . Kot kot si Ameer ni nak cakap yang dia dah rogol orang kot .. aishh kenapa dengan kau ni Ash .. bahlul sebenarnya kau ni Ash sekolah ni lelaki sahaja mana ada perempuan.
" Se se sebenarnya aku,? Kata Ameer tergagap gagap.
"Sebenarnya apa!! kau ni dari tadi sebenarnya sebenarnya. Acu cakap?
"Sebenarnya aku nak suruh kau cas kan telfom aku ..hihi .. nah Ameer menghulurkan ifone 6 nya kepada Ash.
Ash mengambil telfom kawannya itu "la aku ingatkan apa tadi,, buat aku suspens la kau ni Mir .. ishhh mamat ni geram pulak aku dibuatnya.
Semasa Ash ingin melangkah pergi sekali lagi nama nya dipanggil.
"Ash Zulhairy.?
"Apa lagi .. kata Ash dengan malasnya. Nak minta tolong lagi la tu kata Ash dalam hati.
Ameer menghulurkan tangan nya tanda ingin bersalam dengan Ash .. sweetnya
"Tahniah you 4.00 Ameer mengeyitkan mata nya kepada Ash
"Hah ..
"Ameer tersenyum lalu mengosok kepala Ash perlahan dan membisikan sesuatu di telinga Ash ..
" Hansem tapi comel "
YOU ARE READING
SomeOne Is You
Romance"Someone is you" mengisahkan persahabatan antara Ash Zuhairy dan Ameer Daniel. Persahabatan yang terlalu dekat menyebabkan salah seorang dari mereka iaitu Ameer Daniel telah mula jatuh cinta kepada kawan baiknya. Apabila perkara tabu ini di ket...