Bab 8

756 30 0
                                    


    "Nak masuk ke tak? Masuk? Tak? Masuk? Tak ... arhh masuk? jerik hati kecil Ash Zulhairy .kan kalau masuk kena halau pula.,emosi mamat Atlek tu bukan nya stabil lagi .. tak masuk kan, kesian pula. Kan nya cakap aku ni tak berterima kasih sebab risaukan aku .. tiba tiba pristiwa Ameer memukul Si Fahim Iman tu muncul di kepala otak aku ni ... haha rasakan kau bangsat .. tengop ada orang bela aku atas kelemahan aku .. walaupun aku tak cakap tuhan nak tunjuk, yang kau tu jahat bangsat.

  " Arhh masuk la .. tanpa memberi salam Ash membuka bilik Ameer dan berjalan ke katil  Ameer. Ash terhenti apabila melihat Ameer terbaring tidur sambil tangannya diletakan di atas kepala .. alaa dah tidur pula .. letih kut getus Ash dalam hati .. baru sahaja Ash ingin memusingkan  tubuhnya untuk keluar tiba ada suara bersuara ..

      "Kau nak apa? Kata Ameer.
"Aikk tadi bukan ke kau tidur?? Aku kejutkan kau ke?  Sory"  Tanya Ash pelik.

Ameer bangun dari tidur dan duduk bersila di atas katil" Tak .. aku tak tidur pun .. kau apahal masuk bilik aku?? .

    Ash menunjukan sebiji mangkuk yang diisi ais dan kain tuala kecil..  yang berada di tangan nya sejak  tadi .Ash berjalan duduk di tepi Ameer lalu mengambil jari Ammer yang kelihatan sedikit merah ..mungkin bengkat kot..

     "Ameer, kau ni kan acu kawal sikit marah kau tu! Kata Ash Zulhairy tanpa melihat ke muka Ameer.
    
        "Kenapa pulak .??. siapa suruh berasia dengan aku .. kata Ameer selamba.

   Ash Zulhairy mendongak mukanya ke arah Ameer . "Kau ni kan Mir ..! kalau apa apa jadi dekat kau macam mana . Nasib la si Eden ada tahan kau,,  kalau tak mati si Fahim tu kau kerjakan ..

   "Kalau dia  mati pun apahal?? Ameer melihat ke wajah Ash.

     "Ishh .. kau ni, kalau dia buat kesalahan besar macam bunuh aku ke apa ke??  Boleh la kau bunuh.. ni cuma dia jentik telinga aku jer pun .. lagipun kau nak ke merepat kat penjara .. abis aku macam mana ..? Nak tinggal aku sorang sorang kat sini.

  Ameer tersenyum nakal bila mendengar ayat terakhir dari mulut Ash .." apa maksud kau?? Kau sayang aku erkk ..??

      Ash menarik nafas panjang.. " ye la ..bengat la kau ni
mesti la aku sayang kau, kau kan sahabat baik aku.

        "Ouwwww .. sahabat baik erk .. Ameer tersenyum dengan seribu makna .
 
   "Dah la aku nak pergi tidur .. Ash keluar dari bilik Ameer dengan membawa mangkuk tadi. Setelah selesai meletakan mangkuk tersebut ke dapur .. Ash kembali ke biliknya untuk tidur dan terus mengunci bilik nya ..
        Setelah selesai menutup lampu Ash terus membaringkan tubuhnya ke atas katilnya tetapi alangkah terkejut apabila ada seseorang di sebelahnya ..
   
       "Arkhhhhhhh ..Ash menjerik lalu turun dari katil untuk membuka lampu ..

     "Ameer!!
"Kau kenapa menjerit macam perempuan??? Tanya Ameer yang sudah pun terbaring di atas katilnya.

      Ash melihat sekeliling biliknya dadanya masih tercungap cungap bernafas.

   "Wei Ash kau dah kenapa macam lepas tengop hantu jer? .

     "Bilik aku ..??kata Ash yang masih berdiri di  tepi suis lampu

    "Memang la bilik kau? .. kata Ameer lagi .. aku nak tidur dengan kau malam kau ni?,, dah la aku nak tidur ni tutup lampu tu. 
 

   " Tapi .. tapi aku. Kata kata nya tersekat apabila Ameer terlebih dulu mencelah .

    "Tak ada tapi tapi .. meh la tidur. Tutup lampu aku mengantuk ni. .. kata Ameer..

    Ash hanya mengikut kehendak mamat Atlek itu .. setelah menutup lampu .. tubuhnya di baringkan ke atas tilam empuknya.

SomeOne Is YouWhere stories live. Discover now