Ash Zulhairy mengelamun sendirian di koridor berdekatan dengan kelas nya .. Sementara guru subjek ketika itu tengah bermesyurat di bilik pengetua .. sebenarnya Ash ingin mengambil angin bagi menghilangkan resah di hati . dua tiga hari ni hatinya rasa tak sedap, tak tahu la kenapa .. mungkin sebab peperiksaan Semester 2 dah nak dekat, baki yang tinggal hanya ada 3 minggu jer lagi. Tapi dia masih tidak membuat persediaan lagi .. fikiran bertambah serabuk lagi apabila semua guru form6 memberi harapan kepadanya terlalu tinggi .. aku takut sebenarnya. Ash mengeluh sekali lagi .. kalau aku gagal macam mana .. arhh kau Ash dari mula target gagal ... gagal jadinya .. kuatkan semangat .. kau boleh .. kau nak ke? Gelaran best student hilang .. tak nak kan. AKU BOLEH!!
Setelah Ash merasakan hatinya tenang dia melangkah meninggalkan koridor tersebut dan melangkah ke arah tandas, untuk membasuh muka untuk memberi kesegaran kepada otaknya ..
Dengan leka Ash bermain main dengan air di dalam singki tetiba seseorang menegurnya
"Ash Zulhairy?? Panggil Fahim Iman
"Eh bi..bila kau masuk ..kata Ash
"Baru jer .. Ash sebenarnya aku nak minta maaf dengan kau. Fahim Iman tunduk ke lantai.
"Ha.. tak apa aku dah maafkan ..aku pergi dulu erk?? .. haha korang nampak permainan aku .. sebenarnya aku takut la wei .. curiga juga aku tiba tiba mamat ni minta maaf .. bukan apa, kita mana boleh percaya mana dekat M.A.N.U.S.I.A .. kan nya kurung aku dalam tandas ni .. mati aku .. arwah la aku jawabnya.
"Kau tak yah la takut dengan aku Ash. Aku tahu la, hari itu aku salah .. maaf sekali lagi .. kata Fahim Iman
"Eh tak ada lah .. tak apa ..Ash tersenyum .. haha heyy.. hairan aku dengan mamat ni, boleh baca fikiran orang ke?? Getus hati Ash .
"Lega aku kau dah maafkan aku, terima kasih sebab kau tak bagi tahu hal sebenar dekat Ameer .walaupun aku dah buat jahat dekat kau, kau still baik dengan aku ... tak apa lah, biar aku jer keluar, kau main la air tu puas puas biar hilang tekanan tu .. muka kau tu nampak sangat serabuk ..
Ha.. Ash gelabah dan melihat mukanya di cermin yang berada di tepinya .. "haha.. tak ada la.,
Haha.. mamat ni tak sangka aku tahu tahu jer aku tengah serabuk ..______________________________
"Woi .. captain apahal kau tersenyum senyum .. kena sampuk ke petang ni kata Aqil yang dari tadi memerhati ketua pasukan nya ..
"Ikut suka hati aku la .. aku tak kacau life kau kan .. so tak payah menyibuk hal orang kata Ameer selamba..
Ternganga Amin dan Aqil apabila mendengar jawapan menyekit dari Ameer .. " okey" jawab Aqil ..
"Aduh sakit siokkk!! Aqil mengadu apabila bola ragbi dilemparkan oleh Ameer ke arah tubuhnya .. Ameer terus turun dari bangku dan duduk di tanah sekali dengan Aqil,Amin,,Eden Edrian, dan beberapa orang lagi Team Alpha.
" ololo .. kau merajuk ke? Kata Ameer kepada Aqil ..
"Gila ke kau, aku nak merajuk, aku bukan macam Ash. Jap.. cakap pasal Ash ni kan .. mesti kau fikir tentang dia kan ..!!
"Why not .??..kata Ameer selamba depan semua ahli pasukannya.
"Haha, kau suka dia ke?? Jampuk Amin yang berada di tepi Aqil ..
Ameer hanya mengangguk selamba .."haha Amin membalas kan dah cakap mamat ni memang selamba jer .. "
Tiba - tiba Amin bangun dan melaung ke semua ahli pasukannya " Team Alpha,, beri perhatian, mamat ni jari Amin menunjukan ke arah Ameer, captain kita a.k.a Big Boss suka dekat si Asssssss..
Tiba tiba sahaja Amin berhenti melaung akibat ternampak sekujur tubuh yang berdiri tidak jauh dari tempat duduk mereka..
"Mir .. mir .. Amin mengelingkan kepalanya .
YOU ARE READING
SomeOne Is You
Romance"Someone is you" mengisahkan persahabatan antara Ash Zuhairy dan Ameer Daniel. Persahabatan yang terlalu dekat menyebabkan salah seorang dari mereka iaitu Ameer Daniel telah mula jatuh cinta kepada kawan baiknya. Apabila perkara tabu ini di ket...