Bab 20

587 24 2
                                    

  "Fahim apa ni? Aku suruh kau cantumkan benda ni macam ni.. bukan buat macam tu.. ishh geram la aku. Ni.. ni.. tengop aku buat.. jari kau buat macam huruf c.. cepat follow aku.. tu pun tak boleh buat ke,, kau ni Senior aku tau.. benda senang macam ni pun tak boleh buat .. Ash Zuhairy mengelingkan kepala sambil mulutnya sedang membebel kepada Fahim Iman yang merupakan group Aggsiment.. lantaran itu jari tangan kanan Ash yang berhuruf c, dipegang oleh Fahim Iman dan disatukan dengan tangan kirinya menjadi bentuk love.

   Jarak muka antara mereka berdua sangat rapat, menyebabkan mata mereka berdua saling bertentangan antara satu sama lain..

    " Sweet tak? Soal Fahim Iman kepada Ash Zuhairy

Sementara itu Ash Zuhairy membulatkan mata dan tersenyum manis dan menepuk dengan kuat dahi milik Fahim Iman.

   "Sweet kepala otak kau,, aku serious ni! Jangan main-main la.. kau tahu kan bila kita kena hantar Aggsiment ni?

    " Tahu.. tangannya tak lepas mengosok dahi yang ditepuk oleh Ash tadi.

       "Bila.. ?? Tanya Ash kepada Fahim

           "Minggu depan, eh.. tak hari Khamis.. eh..ehh tak..tak hari selasa .. eh.. bukan hari isnin.. Tak bukan eh esok..

  Tanpa sempat Fahim Iman menyambung ayatnya lagi Ash Zuhairy terlebih dahulu menepuk dahi milik Fahim Iman..

     "Auhhh .. ahhh sakit la Ash, aku main-main jer tu pun, tu nak marah.. malam ni kan kena hantar, aku tahu la.. tapi kan Ash aku tengop kau marah ni comel la.. semakin marah semakin comel, betul lah kata Ameer kau ni comel ..

    Ash Zuhairy menarik dan menghembus nafas dengan laju, Ash Zuhairy memukul Fahim Iman dengan buku yang ada atas meja tersebut kerana marah terhadap Fahim Iman berkata begitu kepadanya..

   " Auh.. ar.. ahh.auh Ashhhh.. sakit laaa.. sakit. sakit.
    " Ambik kau.. tangannya terus memukul Fahim tanpa henti .. haha mengata aku lagi ..

     Tanpa sedar seorang lelaki berkemeja putih,bertali leher colour merah,dan berkasut kemas berada di depan meraka berdua.

       "   Ehem,.. dengan wajah yang bengis.

     " Ameer" perkataan tersebut keluar dari mulut mereka berdua secara serentak, cepat- cepat mereka bangun dan membetulkan posisi seperti normal.

   Fahim Iman menelan Air liur dengan melihat muka Ameer yang bengis seperti harimau..lalu Ameer membisikan sesuatu ke telinga Fahim.
Lalu wajah Ameer bertukar ceria dan duduk di hadapan mereka berdua. Selang beberapa saat Fahim meminta diri untuk ke tandas dan meninggakan Ash Zuhairy bersama Ameer Daniel.

    " Emmmm,, busy ke? tanya Ameer dengan suara yang lembut.

    Jari Ash yang sedang sibuk menaip Aggsiment berhenti apabila mendengar suara Ameer yang lembut seperti pondan. Terus tangan kirinya bermain peranan menutup mulutnya yang hampir ketawa dari terlihat oleh Ameer..

     Ameer melihat dengan pandangan tajam ke arah Ash yang berada betul-betul di hadapannya..

   "Emm.. mesra betul kau dengan Fahim tadi.. ada apa-apa ke?..sambil jarinya bermain pen berwarna biru milik Ash yang berada di atas meja itu.

Kali ini Ash pula menelan air liur..
     "Hah..mana ada apa-apa, aku dengan Fahim tadi bergurau jer.. Ash tersenyum memperlihatkan giginya.. omaigod kenapa mamat ni lain macam la sekarang scary betul.

      Ameer melihat ke anak mata Ash.
   " Lain kali please don't bergurau macam tu okey.. aku cemburu kata Ameer dengan terang- terangan tanpa berselindung.

SomeOne Is YouWhere stories live. Discover now