Bab 23

376 15 2
                                    

Fahim yang tergesa- gesa ingin ke libry mula menukar arah bergegas ke pondok berhampiran cafe kerana menerima panggilan dari Eden Adrian.

Zack baru tamat class kebetulan lalu di kawasan pondok itu juga berhenti di sana kerana dia melihat wajah kawan-kawannya kelihatan begitu cemas dan murung. Tanpa sempat Zack menegur mereka Akil dan Amin turut berlari menerjah mereka dengan keadaan tercungap-cungap.

"Korang kenapa?? Tanya Eden dengan nada lemah.

"Huh..hah.fuh..hah.. kenapa.. tu mirm.. ??

Zack mula bersuara ..

" Kita orang tak faham .. Cuba tenang dulu.. kau duduk sini.
Zack menarik lengan Amin dan Aqil duduk di sebelah Eden dan memberi sebotol air meneral kepada mereka.

Amin menarik nafas panjang..

" Macam ni aku dari blok seni bina, aku dapat berita Ameer kena gantung dari melaksanakan tugas sebagai Mpp.

Zack membulatkan matanya
" What.. kenapa??

Kali ini Aqil pula bersuara..
" Dan aku dapat tahu, Ameer bergaduh dengan ketua Osis. Aku Tak tahu kenapa!!? Eden kau tahu apa-apa ke pasal ni???

Zack tergaman mendengar cerita tersebut manakala Fahim dan Eden melepaskan keluhan dan mengaru kepala masing-masing

Eden sebagai setiausaha Ameer pula mula bersuara.

" Rayyan yang rancang semua ni.. dia perangkap Ameer.!! Korang dah tengop daftar tim untuk Kem minggu depan.?

" Daftar tim maksudnya??tanya Fahim kehairanan melihat Eden

Mereka berempat menggelengkan kepala dan melihat antara satu sama lain.

Eden Menghulurkan beberapa keeping kertas bersaiz A4 kepada mereka..

"Weii.. apa ni.. Aqil mengeluh kenapa Aku satu Tim dengan dengan anak buah Rayyan si setan tu. Tak best la macam ni.

" Aishhh.. sialll la kenapa aku dengan si Zul ni dengus Fahim. Eden kenapa jadi macam ni??

" Jap.. kenapa nama Ameer tak ada dalam ni, dia tak join ke? Tanya Zack kehairanan.

Eden sekali lagi mengeluh..

" Ameer dikecualikan oleh Prof ?? Dia tak boleh join dalam program ni!! Yang lebih buruk lagi kau tengop daftar nama Ash satu Tim dengan siapa?? Arhhh.. nk mati.. nak.. mati. Nak mati..

" Eh,, ni gila.. kata mereka berempat serentak..

Fahim terlihat sangat cemas..
" Kau tak boleh tukar ke,, ?? Macam mana ni.. dah la Ameer tak boleh join.

Eden menggelengkan kepala..
" Ini semua Organisasi Osis yang buat.. Mpp tak boleh masuk campur dalam urusan ini..

Eden dari tadi hanya duduk seperti orang kehilangan tenaga mula menarik nafas panjang dan bangun menendang tong sampah yang berada berhampirannya..

" Sial.. sial..sial..siall.. dengan nada yang kuat.

Mereka berempat tidak pernah melihat kelakuan Eden seperti hilang arah begitu terkejut kerana selama mereka mengenali Eden tidak pernah melakukan hal vandalism seperti ini..

Tong sampah yang ditendang oleh Eden tadi hampir terkena seorang lelaki yang berjalan menghampiri pondok tersebut.

" Eh kenapa ni.. Ash cemas?

" Maaf.. maaf.. Aku tak nampak kau.. aku tak sengaja,, sakit ke!!

Ash menggelingkan kepalanya Dan tersenyum lalu menuju ke dalam pondok tersebut..

SomeOne Is YouWhere stories live. Discover now