Bab 19

498 21 4
                                    

Eden Adrian memerhati setiap tindak tanduk yang dilakukan oleh Ameer, semasa berada dalam bilik meeting bersama organisasi perwakilan pelajar, walaupun President MPP kelihatan sombong, angkuh. Tapi perkara yang melibatkan student di sini semua dia ambil tahu. Ameer bertukus lumus menyakinkan kepada Prof Hamid tentang kejadian yang berlaku minggu lalu tentang wanita bernama Maya. Dalam bilik tersebut terdapat wakil dari organisasi OSIS MPP dan Kauseling yang diwakili oleh Ameer, aku, Rayyan dan Ku Adziela. Secara tiba-tiba Rayyan bangun dan membahas kejadian minggu lalu.

   "Apa yang berlaku minggu lepas kita kena ambil tindakan dan memberitahu kepada parents setiap pelajar tersebut." Ameer" ,, Rayyan menunding jari ke arah Ameer .. yang kau nak bela si pesalah tu kenapa?. mungkin sebab kau makan rasuah .. Rayyan menjeling ke arah Eden Adrian. Kita ni diberi kepercayaan oleh pihak atasan jangan disebabkan kau kenal si pesalah kau jadi pilih kasih..? ini ke imej sebenar President MPP.. Rayyan tersenyum sinis.

    Prof Hamid lantas bersuara.. "apa semua ni Ameer.. betul ke apa yang didakwa oleh Organisasi OSiS?

     Muka Ameer tenang dan bangun dari tempat duduk." Apa yang dikatakan oleh wakil OSiS tidak benar  Prof. Apa yang saya cuba buat dengan tidak melibatkan parents dan pihak atasan kerana mereka mentah lagi dalam dunia universiti.. salah ke kita bagi peluang dekat adik-adik tahun 1. perjalanan mereka masih jauh. Jikalau difikirkan balik kalau pihak atasan tahu benda ini nescaya mereka akan mengantung atau buang siswa dan siswi tersebut . Jadi Saya sebagai wakil MPP kami ditugaskan untuk menjaga, melindungi, membaiki, menasihati mereka . Salah ke Prof jika Kita beri mereka satu peluang untuk membaiki  kesalahan mereka. Kalau Prof bagi satu peluang lagi dekat saya , saya akan buktikan mereka akan berubah. Saya akan berkerjasama dengan unit Kauseling untuk membantu saya dalam menyelesaikan masalah ini.

   Prof Hamid tersenyum mendengar perjelasan Ameer "okey saya bagi kamu peluang tersebut. Tapi jika  perkara ini berlaku sekali lagi saya akan buang mereka. Boleh Saya tahu Ku Aziela student bernama biography Ash Zuhairy kerana ramai telah mendakwa dia bersubahat dan menyebabkan Maya pingsan.

   Muka Ameer terus berubah "what??".

Ku Adziela sebagai Kauseling terus membuka rekod laporan tentang ketiga-tiga  student yang terlibat..

    "Prof apa yang menarik disini setelah Saya meneliti ketiga-tiga pelajar ini .. Saya tertarik dengan Ash Zuhairy , kerana dia merupakan seorang student cemerlang dan pernah join Kem Army  iaitu Kem Bakal Parajurit Muda  . Pada pendapat saya dia layak kita masukan ke unit Kauseling sebagai Setiausaha saya terang Ku Adziela.

    Eden Adrian terkejut dengan apa yang wakil Kauseling baca " Hah Ash pernah masuk Kem Army? Ziela tengop dekat mana data tersebut ?

  Pihak kami perlu merahsiakan everything about data yang kami peroleh..maaf kata Ku Adziela dengan sopan.

  Prof Hamid melihat ke arah Rayyan.

   " Rayyan memandang kan kamu juga dari Kem Army . Boleh kamu jelaskan serba sedikit tentang Kem tersebut Dan saya memberi kepercayaan memantau setiap gerak-geri Ash Zuhairy! untuk beberapa bulan ini. Dan kamu Ameer saya tugaskan memantau Maya dan Zack saya serahkan dekat Eden Adrian.

  Ameer lantas membantas cadangan Prof Hamid" Prof saya tak setuju kalau Rayyan memantau Ash.. dia oraganisi OSiS. Biar kami yang memantau setiap gerak-gerik mereka.

"Ameer please jangan campurkan masalah peribadi kamu dengan Rayyan dalam urusan kerja.. keputusan saya muktamad kata Prof Hamid

Rayyan yang berada di sebelah kiri Ku Adziela tersenyum sinis tanda kemenangan "kau tengop la Ameer ni baru sikit.. lepas ni aku akan duduk di tempat kau .. aku yang sepatutnya jadi  MPP bukan kau."bisikan hati Rayyan

SomeOne Is YouWhere stories live. Discover now