Bab 30

739 36 16
                                    

Jarun jam tangan di lengan kanan Ameer menunjukkan tepat pukul 6 petang, hampir kesemua team mendaki gunung sudah pun sampai, hanya terdapat 2 team lagi belum sampai di garisan penamat. Team tersebut terdiri daripada team Fahim dan team Ash Zuhairy. Perasaan Ameer mulai gelisah kerana tidak dapat menghubungi Ash dari pukul 3 sehingga sekarang. Setibanya Ameer di kem anjuran Osis, dia terus menunggu Ash di garisan penamat tetapi sehingga sekarang wajah Ash masih lagi tidak muncul-muncul di kawasan tersebut.

Ameer mengambil sebiji botol air mineral lalu diminum untuk menghilangkan dahaga. Tidak lama kemudian Fahim dan seorang anggota teamnya muncul dengan keadaan tercungap-cungap kerana kelelahan mendaki gunung.

" Eh kau Ameer ..Tegur Fahim sambil mengesat peluh di mukanya menggunakan tuala kecil berwarna biru muda.

Fahim dan seorang lagi anggota kumpulannya menandatangani kertas sebagai tanda mereka berdua telah selamat sampai. Fahim mengerutkan dahi setelah melihat daftar kumpulan Ash dan Rayyan masih lagi kosong.

" Ash tak sampai lagi ke?? bukan ke team dia bertolak awal, setahu aku, kumpulan aku yang terakhir bertolak tadi..?? kata Fahim kepada Ameer.

Ameer melihat ke wajah Fahim. Wajah Ameer semakin gelisah.. tanpa berkata apa-apa dia berlari ke khemah pengurusan hal ehwal siswa dan siswi. Ameer mencari Eden yang ditugaskan sebagai pengganti dirinya dalam menolong ahli jawatankuasa Osis menguruskan bahagian acara.

" Eden?? come quickly panggil Ameer.

" Ehhhh!! bila kau datang?? Prof tahu ke tak yang kau datang??Eden sedikit terkejut melihat Ameer berada di sini sedangkan dilarang oleh Prof Hamid.

Wajah Ameer jelas menonjolkan kerisauan.

" Adoiii aku tak kesah lah pasal tu tahu tak!! sekarang ni Ash?? Ni dah pukul 6.30 dia masih lagi tak nampak batang hidung.. kau tahu tak, aku risau..

  Eden memandang Ameer

"Hah!! Biar betul peliknya... sepatutnya Ash dah sampai sekarang Eden melirik jam tangannya,, dah lewat sangat ni. Eden dan Ameer  terus menuju ke tempat Ku Adzila.

" Adzila?? Semua team dah sampai ke?

Ku Adzila menggeleng kepalanya,..
" Hanya satu team jer lagi iaitu team Faiz Rayyan dan Ash Zuhairy belum sampai. Ku Adzila melihat peta kawasan yang dilalui oleh kumpulan Ash. Ku Adzila bangun dari kerusinya dan menelan air liur.. Sekarang ni dah nak pukul 7 petang.. saya rasa tak sedap hati la..

Ameer menraut mukanya menampakan sedikit kemerahan.
" Hey.. hey .. apa ni Eden!!!

Ameer menarik nafas panjang

   "Okey ..!! sepatutnya diorang sampai pukul berapa???!!! Eden ?? .. Ku???

Tanpa sempat Ku Adzila menjawab pertanyaan itu, Eden menerima laporan dari walkie talkie bahawa kedua- dua pelajar tersebut tidak melalui chek point kedua dan ketiga seperti yang telah ditetapkan.

Setengah jam kemudian AJK organisasi Osis dari bahagian pantauan bergegas mencari tetapi hanya menemui beg sandang milik Rayyan berada di tengah perjalanan menuju ke Chek point ke 2.

Jam hampir menunjukkan tepat 9 malam, Ketua Osis iaitu Dr. Suhaidi bergegas datang setelah di telefon oleh AJK Osis ke khemah setelah memceritakan perkara tersebut. Dr.Suhaidi meminta bantuan dari pihak polis, bomba, dan orang asli di kawasan tersebut untuk mencari Rayyan dan Ash Zuhairy.

Botol air yang dipegang oleh Ameer menjadi kamek serta merta setelah mengingat pertengkaran dia dengan Rayyan melalui telefon pagi tadi.

" Rayyan!! Ni semua mesti kerja Rayyan !!! Dia mesti nak balas dendam dekat aku..!! Tanpa menghiraukan kawan-kawan yang lain dia terus bangun untuk mencari  mencari Ash.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 28, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

SomeOne Is YouWhere stories live. Discover now