Bab 12

726 32 2
                                    

    "Ermmm ... tak ubah ubah dari dulu kan kau ni Ash Zulhairy asyik main Air jer bila ada masalah. Macam dewa Air dah.. Kata fahim iman yang memandang Ash dari singki pertama ke singki 5 ..

     Bunyi perlahan Ash Zulhairy ketawa kecil .. "hah.. kalau la kan aku dewa Air betul betul kan .. aku akan siram hati someone yang sedang terbakar dengan aku .. dan aku akan ubah masa supaya hari tu tak pernah terjadi dalam hidup aku .Ash sedikit mengeluh .

       
       Eden Edrian yang berada di birai katilnya mengeluh .. kata kata Ash Zulhairy kepada Fahim Iman cukup baginya menggambarkan begitu Ash Zulhairy amat merindui Ameer .. .. Hah macam mana aku boleh dengar semua ni? Kau ingat tak aku pun  menyusul apabila Fahim Iman pergi tandas..bukan apa, aku cuma risau,  takut takut, si Fahim Iman apa apakan si Ash jer .si Fahim tu bukan boleh percaya sangat .. haha .. prasangka buruk tu kena ada juga dalam diri ni kalau tak orang akan pijak kepala kita .. tapi aku tak jadi masuk dalam tandas apabila mendengar Si Fahim sedang tenangkan Ash yang menangis secara tiba tiba .. bukan apa aku takut Ash Zulhairy malu jer kalau aku terjah masuk.. hah!!  mungkin menangis pasal Ameer tadi.  Sebenarnya aku pun terkejut melihat Ameer tiada sedikit pun reaksi terhadap kedatangan Ash Zulhairy .. Ameer langsung tak tegur malah tak bersuara pun .. kalau pasal kitaorang memang dah tahu, yang Ameer macam tu .. mula mula memang janggal dengan sikap Ameer berubah begitu selepas kecewa dengan cinta .. tapi lama lama dah okey .. tapi tak patut sebenarnya Ameer buat macam tu .. payah la kalau si ego bertemu si ego jawapannya k.o la ..!!

        Lamunan nya mula terhenti apabila Ameer menerjah masuk ke bilik tanpa memberi sedikit pun sapaan,, Ermmm.. aku sebilik dengan si Ameer ni ..tu la yang aku kenal dia lebih mendalam,  sebab tu juga aku boleh kata yang dia ni kecewa dengan cinta.. memang betul pun .. nak tahu kenapa .. ada sekali tu, tak silap aku tahun lepas .. aku ada sebut pasal Ash Zulhairy .. nya marah tahap gaban dekat aku .. mula pada hari tu aku langsung tak bercakap pasal si Ash kalau dengan Ameer.. jasad Ameer terus terbaring di katilnya .. Eden Adrian hanya melihat Ameer yang mengeluh secara tiba tiba ..
      "Eden ...??panggil Ameer .

"Hah .. apa ..?  Kata Eden Adrian yang melihat telifon nya.
 
       Ameer yang terbaring di atas katil itu bangun dan memberikan fail yang diberikan oleh prof Hilmi tadi kepada Eden .. Eden tidak berkata apa apa .. malah tekun meneliti fail itu ..

     "What .. Ameer??  Muka Eden Adrian nampak sedikit terkejut ..
     Faiz Rayyan
   - Putera Ash Zulhairy

"Wei,, kalau kau benci si Ash sakali pun tak payah la kau bagi Ash tu kat Rayyan .. kau tahu kan Rayyan tu macam mana,, entah entah nya lenyek si Ash tu.. macam ni la,  biar aku jadi fesi si Ash .. tak payah bagi dekat Rayyan. 

  Ameer tidak menghiraukan apa yang Eden Adrian katakan ..

"Ameer kau ni kan, sampai bila kau nak macam ni .?. sampai bila?? Kalau kau terasa hati dengan apa yang aku nak cakapkan ni,  aku minta maaf .. tapi .. kena cakap .. ni pasal Ash??  Sampai bila kau nak jauhkan diri daripada dia .. tak patut kau buat dia macam tu tadi .. kau tahu dulu lepas jer kau pindah dari sekolah masa tu .. aku tengop Ash macam orang sasau tau ... S.A.S.A.U!! abis pembelajaran dia merosot .. exam sem 2 dulu .. kau tahu Pointer dia 0 .. kosong Ameer.. semua cikgu tanya .. semua cikgu soal apa yang dia jawab dalam exam .. semua cikgu resah tengop Ash Zulhairy .. sampaikan satu tahap kauseling panggil dia .. lepas pada tu 2 minggu  Ash tak datang sekolah .. cikgu nyaris nyaris nak buang  dia dari sekolah.. kau tahu dia sanggup ingin hancurkan masa depam dia sebab kau Ameer. Sebab rasa bersalah terhadap kau. Sebab rasa bersalah dah hancurkan hati kau .. sebab rasa bersalah terhadap pemergian kau dari sekolah tu ...

    Ameer menarik nafas panjang.. "dah abis dah Eden ..

   "Dah .. kata Eden mengharapkan kelembutan hati Ameer .

SomeOne Is YouWhere stories live. Discover now