Keadaan hati Rayyan sedikit galau kerana kejadian dalam bilik OSiS petang tadi. Hal yang paling menyakitkan hati nya apabila cadangan ditolak begitu sahaja oleh ketua OSiS tanpa dibentangkan secara keseluruhan.
" What!" ketua Osis lantang bersuara.Mata seluruh warga Osis yang terdiri wakil siswa dan siswi tertumpu ke arah Rayyan.
"Rayyan kau sebagai naib pengerusi OSiS tidak boleh mengambil keputusan sendiri.Lagipun apa yang kau cadangkan ini melibatkan organisasi MPP tanpa persetujuan President MPP kau tidak berhak.Lagipun cadagan yang kau bentangkan ini aku yakin seratus peratus Ameer tidak akan setuju.Kau tahu kan dia macam mana?"ketua OSiS mengeluh perlahan.
" Hal ini melibatkan seluruh siswa dan siswi dekat sini ,organisasi yang bertanggungjawab ialah organisasi Ameer dan Prof Hilmi kita tidak boleh ikut campur Rayyan.
"Tapi..Rayyan cuba mempertahankan cadangan nya.."No Rayyan .. Tak ada tapi-tapi keputusan aku tidak,cadangan kau ditolak.Aku atau kau ketua OSiS..
"Arkhh!! sial!!. kertas yang di siapkan seminggu lalu dibaling ke dalam tong sampah berhampiran lif cafe .
Naim dan Zul cuba tenangkan ketua mereka dengan memberi kata-kata motivasi.
"Alahh apa korang merapu ni,adoii bengan kepala la aku..Diam boleh tak!Aku tak perlu kata-kata semangat la shit,jari tengah dihadiahkan kepada mereka berdua oleh Rayyan.
"Ini semua sebab President MPP yang poyo,arragont, sial la hidup aku ada dia dekat sini.Rayyan mencengkam botol yang berada di tangan tadi.
Naim dan Zul tersenyum melihat bosnya yang sedang marah itu "Ameer kan? kata Zul.
"Bodoh la kau ni,dia la siapa lagi yang berani menetang Rayyan kata Naim sambil memukul bahu Zul.
"Bukan ke tu Ameer dengan budak yang langgar Rayyan dekat lobi hari tu ?Nama apa dah ?Naim menunjukan jari telunjuk ke arah kanan di mana tempat sekelompok MPP sedang berbual mesra.
Rayyan serta merta tersenyum apabila melihat sekujur tubuh yang pernah menjadi pemuas nafsunya di Kem Pelatihan Askar dua tahun lepas.
"Ash Zuhairy" Rayyan tersenyum sinis,
tiba-tiba muncul satu akal jahat di kepalanya apabila melihat musuh dan anak ikannya ingin menaiki lif serta merta dia berlari ke tingkat dua dengan laju sekali.Sedangkan Naim dan Zul saling berpandangan antara satu sama lain kerana melihat sifat Rayyan tiba-tiba meninggalkan mereka berdua.******
Ash Zuhairy resah melihat Rayyan melangkah masuk ke dalam lif dengan senyuman sinis seakan-akan menyindir ke arah mereka berdua.
" Hi dear long time no see I miss you so much. Missing when we were together upstairs ... Rayyan tidak meneruskan perkataan yang seterusnya malah melihat dan memberi jelingan ke arah Ameer Daniel yang berada di samping Ash Zuhairy.
"Earmm..Ash tidak berani membalas secara keras ia hanya mampu berundur sedikit ke belakang kerana wajah Rayyan terlalu dekat dengan wajahnya.Hal ini menyebabkan Ameer dengan berani menarik lengan Ash supaya berada di belakangnya.
"what do you want? what you meant to say.. perasaan Ameer yang ingin mengetahui maksud tersirat disebalik ayat Rayyan tadi tidak tercapai apabila pintu lif terbuka.
"I want Ash Zuhairy. Selepas kalimat itu keluar dari mulut Rayyan serta merta kolor baju Rayyan dicengkam oleh Ameer
"Hah rileks..Ini ke imej President MPP yang disanjung tinggi oleh setiap organisasi siswa dan siswi di sini memalukan.
"Ameer lepaskan dia .. Apa kau buat ni? lepas..! Ash Zuhairy cuba menarik lengan Ameer yang masih mencengkam kolar baju kemeja Rayyan.
Selepas pada itu Rayyan keluar dari lif dengan sebuah senyuman jahat yang tidak dapat ditafsir oleh mereka berdua."Apa maksud Rayyan tadi Ash?? anak mata Ameer menikam ke wajah lelaki itu.
"Ermm.. A..aku tak tahu.. Ash cuba sedaya upaya hidden to Ameer. Dah la Ameer kau tak payah fikir bukan-bukan mungkin dia marah dekat aku lagi pasal aku tak sengaja langgar dia hari tu dekat lobi.Ash tersenyum pahit.
"Erm.. Tak apa la kalau macam tu .. Tapi kau kena ingat kalau ada apa-apa yang Rayyan buat dekat kau tidak kira la ugut kau ke pukul kau atau sentuh kau sikit pun kau kena bagi tahu dekat aku serta merta ..
"Haha apa kau merapu ni Ameer .. Aku bukan budak kecik lagi.Jap, jadi kau dah tak marah aku lagi la ni kan .. Yeah Ameer Daniel aku dah kembali .. Ash Daniel melompat seperti anak-anak kecil yang baru boleh berjalan kerana terlalu gembira .. Baru dia sedar dua tiga hari ini sikap Ameer dah lain,dah tak marah-marah seperti mula-mula dulu.Tapi sedikit janggal apabila Ameer terlebih carring terhadapnya sekarang ini .. tapi Ash Zuhairy tidak mahu bahas tentang itu sekarang ini yang inginkan adalah dengan membuka buku baru dalam perhubungan antara mereka berdua..*(persahabatan la jangan salah faham walaupun si lembik tu suka terhadap Ameer sekalipun dia tak akan mengaku punya)*
YOU ARE READING
SomeOne Is You
Romance"Someone is you" mengisahkan persahabatan antara Ash Zuhairy dan Ameer Daniel. Persahabatan yang terlalu dekat menyebabkan salah seorang dari mereka iaitu Ameer Daniel telah mula jatuh cinta kepada kawan baiknya. Apabila perkara tabu ini di ket...