Selepas sahaja Edan Edrian selesai mandi,, fikiran dia terbayang tentang rancangan yang berjaya dirancang oleh Aqil,Amin dan dirinya sendiri ..untuk meleraikan perselisihan faham atau krisis cinta secara jujurnya yang telah berlaku selama 2 tahun antara Ameer Daniel dan Ash Zulhairy.
Alkisahnya begini .. Semasa perjumpaan persatuan persatuan atlek atau nama ringkasnya (PPA). PPA ni sebenarnya diketuai oleh Ameer tapi .. Ameer wakil kan aku untuk uruskan mesyuarat tersebut .. katanya dia ada hal. Jadi aku lah yang kena handle semua ni .. secara kebetulannya aku terdengar Amin dan Aqil telah menceritakan kejadian di lobi minggu lepas bahawa Ameer menyindir dan memarahi Ash dengan teruk sekali .. akibat daripada itu aku sebagai roomate si Ameer berasa bertanggjawab untuk menyatukan pasangan ini .bertanggungjawab la sangat . Bukan apa, aku kesian kan si Ash tu Asyik kena marah jer dengan Ameer .. padahal dulu diorang kawan baik .. tak sanggup lagi aku tengop jurang perselisihan mereka semakin membesar dan yang paling aku takuti Ash akan menjadi seperti 2 tahun lepas .. sengsara. . Tapi kan bagi aku cinta tak mengenang jantina sebenarnya, tak kisah la asalkan pasangan tu boleh menerima kekurangan dan kelebihan masing masing .. Aku bukan nak menyokong golongan ni cuma aku rasa tu hak masing masing. Dosa? Itu dia dengan tuhan.Jadi semasa Ash menelifon aku pagi tadi untuk menghantar buku aku yang tidak disengaja diambil oleh Ash akibat terlanggar di lobi .. disitulah muncul satu ideal jahat.. haha jahat untuk kebaikan tak apa kan ..? Lepas jer Ash datang kebilik aku .. aku suruh dia masuk ke dalam bilik melalui telfom padahal aku ada jer menyorok belakang dinding .. lepas jer dia masuk .. aku apa lagi, aku kunci la pintu dari luar..
"Ehem .. kau dah kenapa. ?? tegur Ameer yang tengah bersiap untuk keluar, setelah melihat Eden Adrian tersenyum sorang sorang .
"Eh .. tak ada apa pun .. jawab Eden yang berada di meja studynya.
Ameer merenung tajam ke arah tanda tidak mempercayai jawapan Eden sebentar tadi.
YOU ARE READING
SomeOne Is You
Romance"Someone is you" mengisahkan persahabatan antara Ash Zuhairy dan Ameer Daniel. Persahabatan yang terlalu dekat menyebabkan salah seorang dari mereka iaitu Ameer Daniel telah mula jatuh cinta kepada kawan baiknya. Apabila perkara tabu ini di ket...