Bab 28

418 19 2
                                    

  Hari Kem yang dianjurkan oleh pihak Osis sedang berlangsung. Sekitar 50 siswa dan siswi berada di tempat yang telah ditetapkan. Pada hari pertama semua student di kehendaki mendengar ceramah di kawasan tersebut bersama-sama. Ceramah tersebut mengambil masa sekitar 2 jam. Khemah untuk siswa dan siswi telah di pasang. Sebanyak 25 buah khemah telah di dirikan oleh mereka

    " Oiii Zack!! Kau ada nampak Ameer tak tanya Ash dengan keras akibat bising dengan bunyi air terjun.

     " Hah.. apa aku tak dengar la?? Kata Zack.

   " Aishh kau ni.. tak aku tanya Ameer?? Kau ada nampak tak sebab atas bas tadi pun aku tak nampak, dekat sini pun takda!.

   " Ouhhh.. kau tak tahu ke yang Ameer dilarang datang sini sebab dia bergaduh dengan Rayyan dari organisasi Osis. Emm disebabkan benda itu dia kena digantung dari jawatan Pengerusi Mpp, Prof Hamid hapuskan nama dia dari sertai perkhemahan ni. Ameer tak cakap dekat kau ke?

    "Hah.. what??.. wait...wait dia tak bagitahu aku pun.. eh kenapa dia bergaduh dengan Rayyan?? Ash sedikit cemas mendengar perkara tersebut dari Zack.

    Mata Zack menagkap Amin yang sedang menjinjin baldi kosong untuk di isi air..

  " Kau tanya Amin kata Zack sambil memotong rating-rating kayu.

" Amin!! Aminn?? Panggil Ash

Amin menyedari bahawa Ash sedang memanggilnya,menuju ke arah tersebut.

" Min..?? Kenapa Ameer bergaduh dengan Rayyan?.. kenapa dia tak cakap dekat aku yang dia kena gantung dari jawatan Mpp.

   " Ehhh.. Ameer tak cakap dekat kau lagi ke? Kalau pasal dia bergaduh dengan Rayyan aku tak tahu.. better kau tanya dia sendiri bila kita balik nanti..

Tiba- tiba Aqil merangkul leher Ash dari arah kiri..

   " Kalau pasal dia tak bagitahu kau tu, Aku rasa dia tak nak kau risau la tu.. kau kan types overthinking. Aqil mengenyitkan matanya tanda bergurau sambil ketawa.

Tiba-tiba announcement untuk semua siswa dan siswi berkumpul telah berbunyi dari khemah kumpulan Osis.

  "Jom la.. Aqil menarik lengan Ash.

" Eh tapi... Tanpa sempat Ash melanjutkan bicara Aqil memotong lalu berkata kepada Ash.

     "Kau jangan risaulah Ameer dah pesan dekat semua members- members kita supaya jaga kau elok-elok.

" Hah.. maksudnya aku sorang jer yang tak tahu pasal ni..!!

    " Yup.. Aqil menjawab dengan selambanya.

Dalam kekalutan Ash Zuhairy risau tentang Ameer.. dari kejauhan seorang lelaki bertopi Supreme sedang tersenyum melihatnya..

Ash berjalan sambil memegang ifone miliknya. Tiba-tiba satu notification WhatsApp masuk.

Ameer🌸: Kau tengah buat apa?? Ke kau tengah rindu dekat aku 😁.

Ash : Kenapa tak cakap dekat aku yang kau kena gantung dari jawatan Mpp🙄 semua orang tahu, Aku jer yang tak tahu. Nampak sangat kau dah tak nak kongsi apa-apa dengan aku kan?

Ameer🌸: Aku tak nak kau risau. Siapa cakap aku tak nak kongsi apa-apa dengan kau. Aku nak kongsi everything dengan kau termasuk seluar dalam.. Kau jer yang tak nak😬

Ash : Aishhh!! Gila kau!!!

Ameer🌸: ye memang tengah gila.. gila dekat kau hahaha💖

SomeOne Is YouWhere stories live. Discover now