Bab 13

705 31 0
                                    

Selepas sahaja Geng SetanGay pergi dari situ .. Ash mengambil keputusan meninggalkan lobi tersebut ..

Ash!! ..Ash!!

panggil Aqil yang menyedari Ash mengambil langkah pergi ..

Arkhhh. Apa yang aku tahu. Aku nak masuk bilik menangis sepuas puas hati .. aku benci kau Faiz Rayyan .. baru sehari aku duduk sini. Belajar pun tak lagi .. dah macam macam dugaan yang melanda .. aku nak balik .. aku tak nak duduk sini .. aku.. aku.. a..k..u takut sebenarnya..takut pristiwa lama berulang lagi ..

"Ash Zuhairy ". tiba tiba suara Ameer memecah kawasan lobi .. secara automatik kaki yang menghayung itu terus berhenti.

Ameer berjalan ke arah Ash yang masih kaku terkejut .. dengan situasi tadi .. Ameer panggil aku.. Maknanya Ameer tak marah aku lagi, hati nya sedikit lega .. hatinya mula terukir senyuman ..

"Kau pekak erk.?. Aqil panggil kau banyak kali kau buat bodoh jer!!

Ternganga Ash apabila ayat yang keluar dari mulut Ameer, mendesing telinganya .. yaa .. gila ke mamat atlek ni? Kau dan Faiz Rayyan sama jer .. sama sama gila. Sama sama psyko .ingat kan kawan sejati rupa rupa ada belang di sebalik.Ash merenung tajam ke anak mata Ameer ..kaki Ash mula melangkah semula tanpa menghiraukan pertanyaan Ameer tadi. Ingatkan mamat ni nak berbaik dengan aku, hampeh nak sakitkan hati aku ada la .. bodoh punya orang .. sial punya budak .. ..ishh. apa yang kau merepek ni Ash . Kau ingat Ameer tu nak berbaik ke dengan apa yang kau dah buat dekat dia .. sengal punya siokkk ..

Baru saja Ash memalingkan muka nya ke belakang dan bersiap sedia untuk melangkah meningkalkan kawasan tersebut .. tiba tiba tangan Ash diretap oleh Ameer sehingga tubuh Ash berpaling kembali ke arah Ameer Daniel..

"Apa masalah kau?? Tanya Ash lembut .. tak apa Ash selagi kau boleh sabar kau sabar erkk .. getus Ash Zulhairy di dalam hatinya ..

"Kau masalah aku?!! Kau boleh tak? Tak menyusahkan orang lain dengan masalah kau !! Aku tak peduli apa masalah kau dan si Rayyan tu .. kau jadi anak ikan dia ke apa ke .. yang aku tahu kau ..  Ameer menunding jarinnya ke arah Ash Zulhairy ...kau tak payah libatkan kawan kawan aku ..!!! Junior buat cara junior ..! Sesudah Ameer menyembur ayat menyakitkan hati itu kepada Ash, dia terus pergi dari situ.

Aqil dan Amin langsung tak menyangka Ameer selantang itu bercakap dengan Ash Zulhairy

"Ash .. panggil Aqil yang melihat air muka Ash mula berubah kemerahan menahan marah dan malu kerana ramai yang melihat kejadian itu .. ya la kan,,  kawasan lobi mesti ramai student berkumpul ..

"Ermmm .. jawab Ash dengan tersenyum pahit.."aku naik bilik dulu .. suara Ash mula serak kemungkinan Air dari kelopak matanya akan menitis .. kan aku dah kata yang aku ni manja .. siapa yang tak menagis wehh..  Sahabat baik dulu.disebabkan satu masalah .. sekarang. mulut macam puaka ..Aishhhhh!! Setan tak seteruk tu .. sempat lagi Ash Zuhairy memaki Ameer ..bukan apa cuma nak tenangkan hati yang tengah berbara .. tak patut si Atlek tu bercakap macam tu, aku pun ada hati dengan perasaan.. aku bukan tunggul kayu .. tuduhan dia tu dah melampau ..   "bila masa aku libatkan kawan kawan dia, dalam masalah aku?..kawan kawan kau tu, kawan aku juga dulu ..

____________________________________

    Rasanya sudah seminggu selepas kejadian memalukan di lobi berlaku aku tak jumpa 2 ekor makhluk .. siapa lagi Si Faiz Rayyan dan Ameer la .. tak jumpa tu bukan aku mengelak ataupun lari .. buktinya masa orentasi minggu lepas .. memang la mula mula aku kecut perut bila aku ..satu kumpulan dengan Si Rayyan tu... kiranya Rayyan ni fesi aku la .. kau tahu apa yang aku fikirkan masa tu .. aku fikir nak balik jer rumah .. nak berhenti jer study dekat sini. Tapi aku tabahkan hati juga untuk teruskan .. fikir fikir balik .. tak kan lah nak rosakan masa depan aku semata mata nak lari dari Si Rayyan .. nanti korang akan tahu apa masalah aku dengan Rayyan . Yang peliknya seminggu orentasi tu Rayyan langsung tak ada .. entah mungkin dah mati kot .. baik kau mati dari hidup!!  Hidup pun sengsarakan hidup orang ..  terutama hidup aku la .. ada juga aku tanya pasal Rayyan tu dekat fesi fesi ni .. diorang kata Rayyan ada urusan .. Hah!!  Urusan jer kenapa tak meninggal dunia jer terus .. baru aman hidup aku. 

       Semasa Prof Ahmad sedang memberi penerangan terhadap Agsiment yang akan diberi aku langsung tak boleh fokus ..  korang nak tahu kenapa .. cu teka .. apa masalah student bila duduk di bilik kuliah?? Dengan class prof Ahmad ni tengah hari, dengan suasana sejut lagi,  dengan aku sendiri duduk belakang sekali,  dengan perut aku tengah kenyang .. kau rasa apa yang akan terjadi dekat mata aku ???  Mengatuk weyyy!!  Aduhh .. lupa pula aku belum cakap  cos apa yang aku ambil dekat sini .. aku ambil cos psikologi
(Ijazah sarjana muda psikologi)
Haha .. aku memang minat bidang ni sejak sekolah menegah lagi .. best tahu cos ni .. pada sesiapa yang berminat nak ceburi bidang ni faktor utama yang diambil kira ialah minat ..kalau tak minat macam mana nak layan orang gila/mentel .. silap silap korang yang gila/mentel nanti .. jangan kencam.. author gurau jer .. tapi bidang ni memang mencabar.

     Ermm ..Kalau pasal Ameer aku pun tak tahu .. apa dah nak jadi .. kalau bercakap dengan aku selalu barang,  selalu cari salah aku,  selalu sindir aku ..kalau boleh belah dada aku ni ..aku nak tunjuk hati aku dah retak akibat percakapan dia .. tunggu masa nak hancur jadi debu jer .. begitu juga dengan Ameer dalam minggu orentasi dia langsung tak ada sedangkan dia president MPP.  Dia yang sepatutnya uruskan orentasi .. aku malas nak bertanya .. aku malas nak ambil tahu segala galanya pasal dia .. malas .. lebih baik aku jaga hati aku sendiri .. kalau bukan kita nak jaga hati kita sendiri .. siapa lagi?? . Ermm kalau Pasal Amin dan Aqil tu ... aku selalu mengelak kalau jumpa diorang,  bukan apa saja jer sebenarnya ..  lagipun Ameer kan cakap jangan menyusahkan kawan kawan dia.
So apa lagi ..  biarlah aku mengalah. Ermm .. aku dah masak dengan perangai diorang 2 orang tu .. kalau aku jumpa diorang mesti diorang tanya pasal hari tu .. so langkah berjaga jaga .. baik tak payah jumpa .. nasib la aku bukan satu cos dengan diorang .. diorang sama cos dengan Ameer ... fakulti diorang ambil
   (Ijazah pengajian sukan)
Diorang kan minat sukan.
  
      Kalau pasal si roomate aku pula .. baru seminggu duduk sini .. dah ada awekk dohhh .. gila tak budak ni ..  nampak macam playboy.
Haha lebih baik playboy daripada gayboy kan?? .. si Zack ni sama cos dengan sepupu dia.. siapa lagi kalau bukan si Eden Adrian .? Diorang ambik fakulti
(Ijazah Seni lukis & Seni Reka.)
Eh bercakap pasal si Eden Edrian .. baru aku teringat .. tadi aku terlanggar dia sebab tergesa gesa nak ke class .. lewat dohhh hari ni, tu yang aku kena duduk belakang sekali tu. Yang teruk lagi aku terambil buka dia pula tadi .. tak pasal pasal aku kena hantar dekat bilik dia lepas ni .. kau tahu kan siapa roomate dia.   Sebab tu la aku enggan nak pergi .. tapi apakan daya ..

    "Woi Ash asal ..??  Fahim Iman membisik di telinga aku apabila melihat aku dari tadi termenung .. ya? Memang ..si Fahim ni satu cos dengan aku.

  "Tak ada apa apa pun .. Ash terkejut dari lamunan yang panjang tadi.

    Fahim iman tersenyum "tak ada apa apa kepala otak kau .. nak sorot lagi kan .. kau fikir pasal Ameer kan?? Ameer ada mesyuarat di luar kampus, sebab tu seminggu dia tak ada .. kalau nak tahu tanya .. bukan diam macam ni!! Fahim iman separuh menyindir.

    "Hah .. bila masa aku fikir pasal mamat tu??  Tak ada masa aku nak fikir .. lebih baik aku fikir benda lain .. dengan membuat muka menyampah.

       "Okeyyy... mencurigakan .. tak kan lah tak terdetik sikit pun di hati kau tu Ash.. haha kalau orang lain kau boleh tipu la .. tapi aku student kos psikologi .. aku tahu apa yang kau fikirkan . Fahim Iman mengenyitkan matanya sebelah kiri ..

     Ash menarik nafas panjang setelah mendengar setiap patah perkataan dari mulut Fahim Iman .. "asal kau bengat sangat Ash,  kau dah lupa ke?  Mamat sebelah kau ni tahun 3 dalam bidang Psikologi ni .. kau mana boleh rahsiakan apa apa .. dia makan garam dulu dari kau .

    Okey .. sila siapkan agsiment yang diberi .. 2 minggu lagi hantar .. saya dah bagi kumpulan .. sila rujuk pasangan masing masing .
Saya dah send dalam wasap group  pasangan kamu berserta tajuk agsiment.  Sekian terima kasih ..

Prof Ahmad lantas meninggalkan class, sementara student lain sedang meneliti telofon . Ada yang bersorak .. ada yang memucungkan mulut.. mungkin melihat nama pasangan masing masing .. kalau aku,  aku.. malas lagi nak lihat siapa pasangan aku .. nanti nanti la .. banyak masa lagi.

   

SomeOne Is YouWhere stories live. Discover now