Semasa Ash Zulhairy tekun memilih buku di perpustakaan seseorang telah menyapanya .. cu teka siapa yang tegur aku tu? Apa Ameer? Tak pernah pernah tahu Ameer waktu waktu rehat macam ni si Atlek tu nak ke perpustakaan. Silap silap si Ameer tu lalu pun tak pernah kot .. hihi kejam nya aku bersangka buruk dengan dia .. tak adalah.. Ameer tu kalau waktu waktu cam gini lepak dengan Team Aphla dia la Atlet kan Big Bos pula tu .. tadi memang la dia ajak aku lepak tapi aku tak nak .. tahu tahu je la kalau aku duduk dengan Team Ameer tu macam mana aku, macam batu la aku..hihi
"Hai .. Putera Ash Zulhairy .. lelaki tersebut tersenyum lalu menghulurkan tangannya tanda ingin bersalam ..
"Hai .. Ash kehairanan melihat gerangan manusia yang tercegat di hadapan nya sekarang ini .. wow hansem dengan kemeja ketat, dengan tali leher warna merah, dengan muka macam korea .. siapa dia ni??
"Buat apa kat sini?? Tanya lelaki tersebut
"Cari buku .. jawab Ash dua patah
Aishhh! Dia ni tak nampak ke yang aku pegang buku ni .. takkan duduk makan kot . maknanya aku tengah cari buku la .. bengat ke apa dia ni .. getus hati Ash .. hihi suka hati kau kan Ash kata dekat orang bengat tak padang dengan pemalu tapi mulut kau macam puaka kan ..
"Ermm .. awak selalu ke datang perpustakaan ni ..? Kata lelaki itu lagi.
"Jarang jarang jer .. kata Ash sambil mukanya tertunduk malu. Uishh dia ni banyak nya soalan ikut suka hati aku la nak datang sini ke apa ke sibuk jer dia ni .. dah la aku tak kenal, entah makhluk asing mana tahu tetiba datang .. lepastu tahu nama aku pula tu . Mencurigakan la . Ke dia ni penjahat nak culik aku. Ishhh Ash apa kau merepek ni .. terpengaruh dengan media sosial dah kau ni .. tak pun terlebih membaca sampai kan otak dah tak betul .. kau kata Ameer semalam .hari ni otak kau sendiri yang tak betul. Hahaha
"Ouhh .. pandai la awak, Tahniah PNGK 4.00. Kejab kenapa muka awak yang putih tu jadi merah.?awak malu ke? Maaf .. maaf..
"Eh .. tak ada la Ash memegang pipinya yang dari tadi terasa panas. Terima kasih pujian tu .. Saya pergi dulu erk .. bye..
Tanpa sempat lelaki itu berkata apa apa Ash telah berlalu pergi dari perpustakaan.
Sesi PDP telah berlalu 30 minit lalu Ash masih lagi tekun dan fokus terhadap apa yang gurunya mengajar dihadapan .. kan aku kata ni bukan universiti .. ni sekolah .mana ada prof apa.
Ash melihat ke sebelahnya dari tadi Ameer tak masuk Kelas, "dia pergi mana ahh" ?
Ishhh .. mamat ni poteng la tu, apa la nak jadi dekat mamat atlek ni .. tahu la minat sukan tapi akedemik pun kena minat juga ..dia tu ingat dengan sijil johan dia tu boleh mintak masuk universiti ke . Hihi boleh sebenarnya si Ameer ni bukan la bodoh sangat bukti dia tak bodoh exam semeste 1, hari tu dia dapat PNGK 3.45 tahu. Pandai juga mamat ni ..Lepastu asal kau marah mamat tu tak ada dalam kelas .. rindu erkk??
Ishh gila kau nak rindu si Atlek tu. tak cuma aku boring la tak ada mamat tu .. rindu tak nak mengaku. Sah Ash Zulhairy kau dah gila ..aishhh rindu boleh jadi gila ke .. rindu dekat kawan sendiri tak boleh ke? Yaaa.. tak sampai 2 jam tak kan dah rindu siokk!! Ash apa kau merepek tolak jauh jauh perasaan rindu tu .. kan tahu dekat mamat Atlek tu mampus aku .. karang dia buat aku bola ragbi dia mati la aku.Aaaaafuhhhhh.. sekali lagi Ash melepaskan keluhan setelah melihat jam di tangan nya .. masa pengajiam dah pun habis Mamat dan the geng pun masuk kelas dengan selamba jer .. and the geng.. lupa nak bagi tahu kelas aku ni ada 3 orang pemain ragbi. Satu sah sah la mamat Atlek tu, yang kedua ketua kelas aku ni Aqil, yang ketiga pula Amin .. korang perasaaan tak yang nama diorang tu A jer kat depam kan .. aku pun harain macam mana la si 3 orang mamat ni boleh jadi satu Team . Kot kot si Atlek tu ahli nujun haha. .. aishh.. apa la kau ni Ash asyik mengata Ameer jer .. kesian dia.
Mengelamun apa Ash hah tersenyum senyum?? Kata ketua ketua kelas a.k.a Aqil.
"Eh tak ada la,?Ash melemparkan senyuman. Haishh.. dia ni terkejut aku .. kang aku baling kotak pansel kan baru tahu .. nak tahu sangat kan hah aku megumpat korang .. getus Ash dalam hati
"Teringat dekat aku la tu Qil". Kata Ameer selamba ..
"Buah hati siokk!! Mesti rindu" .. Kata Amin dengan kuat sehingga 32 orang yang ada dalam kelas berpaling ke arah kami berempat
"Ishhh.. lebih baik aku baca buku pada layang korang" .. Ash dah masak dengan perangai 2 ekor setan tu sapa lagi kalau bukan Aqil dengan Amin kerja diorang nak menyakat aku jer ..
Ameer duduk di sebelah aku sambil tersenyum. Yaaaa.! Mamat ni kan asyik tersenyum jer naik menyampah aku.Dua ekor setan masih lagi berada di hadapan meja aku .. yela dah diorang tu duduk dihadapan aku dan Ameer .. mesti la duduk situ .. kau ni pun Ash bengak la ..
"Ash Zuhairy panggil Ameer "..
"Apa .. mata Ash masih melihat buku pengajiam Am itu."Teman aku petang karang dekat padang ..boleh"??
"Buat apa malas la .. baik aku duduk bilik mengadap buku ni lagi best .. kata Ash sambil menunjukan buku yang dibaca nya.
"Ala .. Ashh boleh la ..??!! .. arkhh kau kene ikut aku juga kat padang petang ni.
"Ala.. Ash jual mahal kau rugi tau bukan senang Si Ameer ni nak ajak orang keluar DATE ..kiranya kau tu berutung tau. sampuk si Aqil yang berada betul betul depan Ash Zulhairy.
"Ishh.. apa ke jadah kau ni Qil. Date kepala otak kau kat Padang . Kau kan tahu aku tak biasa la dengan Team Alpha kau tu .. kalau aku ikut pun korang mesti main .. Hah mamat Atlek ni.. Ash menunding jari telunjuk nya ke arah Ameer. Sah sah akan main Big Boss kan .. korang pun tak kan tak main .. mesti main kan. Aku duduk tercegat dekat padang sorang sorang tak ada faedah tahu ..
Ameer melihat ke arah wajah Ash "apa kau panggil aku Ash?? .. Mamat Atlek?? ..
Terbeliak mata Ash ...aishh! Asal la kau terlepas cakap pulak.
"So..so..sory Mir "kata Ash, jari telunjuk nya digigit perlahan.
"Ayoooo.. tak tahu kau dah buat Ameer marah "kata Amin yang menyaksikan kejadian tadi
"Ayooo " haaaaahaaaa tak tahu Ash kau buat Ameer merajuk .. kata Aqil
Ash menarik nafas panjang lebar " okey aku ikut kau pergi padang erk petang nanti.Pantas sahaja suara Ameer menjawab "betul ni!?? Macam tu la sahabat aku .. Ameer terus mengosok kepala Ash, dan bangun untuk beredar dari situ ..
"Kau nak pergi mana " Kata Ash
"Tandas "nak ikut ke? Muka Ameer selamba .. kan dah cakap yang mamat macam ni . Kot kot mamat Atlek ni tak ada hati dan perasaan kot.Ash mengelingkan kepalanya tanda tidak mahu mengikuti Ameer.
"Ermmm Qil . Kenapa Ameer beria ria jer nak aku ikut dia pergi padang petang ni?
"Entah jawab Aqil selamba . Ishh berjangkit dekat mamat ni ke pula penyakit selamba ni kata Ash dalam hatinya.
Ernn .. lupa pula nak bagitahu, Ameer,Aqil dan Amin yang ni jer la kawan yang aku boleh harap dan faham aku kat Silver High School ni .. walaupun diorang ni banyak menyakat aku .. aku tak ambil hati .. aku tahu diorang gurai jer sebenarnya.
YOU ARE READING
SomeOne Is You
Romance"Someone is you" mengisahkan persahabatan antara Ash Zuhairy dan Ameer Daniel. Persahabatan yang terlalu dekat menyebabkan salah seorang dari mereka iaitu Ameer Daniel telah mula jatuh cinta kepada kawan baiknya. Apabila perkara tabu ini di ket...