Bab 29

494 27 8
                                    


    Semua jenis makanan yang disediaksan di cafe, tidak mampu menarik selera makan Ameer. Sejujurnya dia sangat gelisah kerana Ash Zuhairy. Hampir semua kerja yang dibuat tidak menjadi..

  " Aishhhh.. Ameer mengeluh sendirian.baru 3 jam kau takda dekat sini, semua kerja aku jadi berantakan.. Ash Zuhairy kau jampi aku ke hah.. Aku rindu kau.. rindu.. rindu .. kata Ameer sendirian.

Ameer lantas bangun menuju ke bilik Prof Hamid. Ameer mengetuk pintu sebanyak tiga kali. Lalu masuk ke dalam ruangan tersebut.

   " Ameer ada apa? Tanya Prof Hamid

" Please.. give me go to Kem anjuran Osis.
         " I say no Ameer... Kata Prof Hamid.

    " Please pa.. give me go!! I have to go.

Prof Hamid terkasima sudah hampir 6 tahun sejak kematian ibunya,  Ameer tidak pernah sekali pun memanggil Prof Hamid dengan panggilan papa.

" Give me reason why?? It because he right !!

   " Yes because he.. terang Ameer tanpa berselindung

     "No!!! Dah cukup Ameer dengan world songsang kamu tu.. bertaubat la. Papa bawa kamu jumpa ustaz ya..

  " Please don't force me. I really appreciate. But you need to know that I love him very much.

   " Ameer listen papa.. one day he will leave you,, please trust me.

Ameer mengeluh deras..

     "This is why, I am lazy to talk to with you. I don't care.. Give me go.

Tanpa mendengar jawapan selanjutnya dari Prof Hamid, Ameer terus keluar dari pejabat tersebut.

Notification dari Eden, dia mengatakan bahawa program selanjutnya, mereka akan mendaki  gunung tetapi secara berkempulan. Eden juga memberitahu bahawa Ash dan Rayyan akan mendaki gunung tersebut berdua, menyebabkan timbul lagi kerisauan  dalam kepala Ameer.

   Ameer menelifon Eden supaya dapat bercakap dengan Rayyan, Ameer juga memberi warning kepada Rayyan.

  Ameer: hear!! Don't touch Ash.otherwise I will kill you. I don't care about problem you with Ash. Kalau aku nampak dia tercalar sikit sebab kau, !!!!! kau akan menyesal..

   Rayyan: Kedengaran ketawa di hujung talian.. what?? you will kill me!! Ameer don't angry, him is my anak ikan.. I will show something interesting,, you just wait okey

Ameer: Fuck  sialll !!!!

Rayyan: I don't care.. this is my anak ikan dengan pantas Rayyan mematikan telifon tersebut..

Ameer: Aishhh.. si..siaalll dengan nada keras!!!?

Ameer memejamkan matanya sambil menahan geram dengan perkataan Rayyan sebentar tadi..

     " Calm down.. calm down .. Ameer cuba memujuk dirinya sendiri agar tidak termakan emosi.

Tanpa berfikir panjang Ameer kembali ke biliknya untuk bersiap ke lokasi perkhemahan yang dianjurkan oleh pihak Osis walaupun tidak diizinkan..

                           ******

Rayyan cuba bangun dari timbulkan dedaun kering tetapi bahagian kepalanya terasa sangat sakit begitu juga dibahagian perutnya.. pendek kata semua bahagian tubuhnya terasa ngeri dan berdenyut. Penglihatan Rayyan kabur, matanya dibuka perlahan suasana suram, di sekililinya hanya terlihat pokok-pokok yang tinggi dan telinganya bunyi cengkerik. Rayyan memegang dahinya  lalu melihat cecair kemerahan di telapak tangannya.  Rayyan gagahkan dirinya untuk bangun lalu kepalanya digerakkan ke kanan dan ke kiri mencari Ash, yang juga jatuh dari atas.

SomeOne Is YouWhere stories live. Discover now