"woi .. Ameer??! Kau termenung jauh nampak .. fikir apa? Tegur Fahim Iman yang baru tiba di cafe bersama sama Aqil dan Amin ..
Mereka bertiga duduk di bangku walaupun tidak dipelawa .. Ameer hanya memandang dan tersenyum sahaja tanpa menjawab soalan yang diajukan oleh Fahim tadi.
"Ehem.. aku rasa la, si Ameer tengah fikir pasal Ash Zuhairy.. Eden Adrian menyampuk dari arah belakang Ameer .. dan mengeyitkan matanya ..
"Hahaha .. Eden .. yup .. yang tu aku rasa betul .. jampuk Aqil pula yang berada di antara Amin dan Fahim..
" Ho.. ho.. ho. Apa kau orang merepek ni,, kata Fahim Iman. Tak baik tau korang sakat Ameer macam tu.. tak apa Ameer aku akan pertahankan kau ..! Walaupun aku tahu sekarang ni kau tengah fikir pasal Ash .. Ha. Ha.. Fahim Iman juga turut mengenyitkan matanya ..Ameer mengigit bibir bawah menahan marah.
"Sh**t...!! . Sebenarnya dia sendiri tak sangka akan bertemu kembali dengan kawan kawannya dulu selepas dia berpindah dari sekoloh Silver High School .. dan lagi tak sangka kawan kawannya tetap sokong walaupun diri gay .. Ameer mengeluh perlahan
"Putera Ash Zulhairy"
Aku janji dengan diri aku sendiri "aku akan buat kau jatuh cinta dengan aku.." tu janji aku .. aku dah tak kesah .. aku tak nak hilang kau buat kali kedua ..Kali ini Amin pula bertanya tentang Ash .. " Fahim? Ash bukannya dengan kau kan .. mana dia?? Ke dia malu nak datang sini sebab .. Mata Amin menikam wajah Ameer.
"Apa .?? Kata Ameer sepatah.. sejujurnya dia tahu apa maksud Amin tadi.
"Ermm .. memang la tadi dengan aku .. tapi entah la.. masa nak keluar class tadi dia bergegas keluar .. Mata Fahim melihat sekeliling cafe tersebut untuk mencari kelibat Ash Zulhairy... Hah .. Fahim menunding jari ke arah seorang lelaki berkemeja putih yang sedang berjalan seorang diri ..
"Ash?? .. jerit Aqil
Ash Zuhairy perasan dengan jeritan Aqil tadi terus menuju ke arah mereka.
"Ermm .. ada apa? . Sebenarnya Ash malas nak bercakap dan duduk tempat yang ada orang ramai .. sebab dia sendiri tengah tak ada mood.
"Duduk la dulu .. kita borak borak .. lama dah wei kita tak duduk macam ni .. kau duduk sebelah Ameer .Amin menunjukan bangku di sebelah kanan Ameer yang masih kosong ..? Kata Amin tanpa rasa bersalah.. hah.. gila ke Amin ni .. bukan nya dia tak tahu aku dan Ameer ni, macam mana?
Mata Ash Zulhairy tak sengaja.. korang jangan salah faham aku tekankan kembali
"Tak sengaja "
Melihat anak mata Ameer. Tapi cepat cepat Ash melihat ke arah lain .. cover katakan
"Hah .. sory .. aku sakit kepala. Aku naik bilik dulu la. Sory kata Ash dengan lembut ..Dengan lajunya Ash Zulhairy berpaling ingin mengambil langkah pergi .. tetapi teragak agak untuk meneruskan langkah kerana ternampak sekujur tubuh yang tegap sedang berjalan ke arah cafe tersebut .. demi menyelamatkan diri Ash tanpa berfikir panjang terus duduk di sebelah Ameer ..
"Ash??. Tadi kau kata nak naik bilik ..? Tanya Eden Adrian harian.
"Ermm .. aku .. saja.. lama kan tak borak dengan korang .. Ash tersenyum pahit .. Adohaii .. macam mana aku nak keluar dari cafe ni kalau Rayyan tu ada .. semak la dia ni .. dah la aku sakit kepala .. kepala? masa macam ni la kau nak sakit. Ash mengeluh deras.
Tanpa di sangka Ameer yang tadi elok bermain handfone nya bangun meninggalkan meja tersebut tanpa sepatah kata .. tindakan tersebut mengejutkan kelima lima sekawan itu.
Ishhg .. sakit nya hati aku getus hati Ash .. kau ingat aku nak duduk sangat ke sebelah kau .kalau kau 10 kali tak ingin, aku 1000 kali tak ingin duduk tepi kau . auuuu ..malas aku nak fikir pasal kau bertambah sakit kepala
Tak sampai lima minit Ameer datang kembali membimbit beg plastik yang berisi air mineral, roti coklat, dan ubat panadol di letakan di hadapan Ash.
" Nah ..!! Ameer masih lagi berdiri di tepi meja.
Ash dan 4 yang lain masih terpesona, terkejut dengan tindakan carring Ameer terhadap diri Ash .
"Wow .. so sweet .. sindir Eden Adrian.
Ash mendongak kan kepala nya ke atas untuk melihat wajah Ameer .
"Kau nak aku suapkan ke?? Kata Ameer selamba." T..a. p..i ?! Ash mengaru kepalanya .. pelik dengan tindakan Ameer kali ni ..
"Ash?? Orang beli tu makan jer la tak payah buat muka pelik macam tu .. Dah orang sayang. sanggup buat apa saja .. kata Fahim Iman yang dari tadi berbisik bisik dengan 3 ekor yang lain .. "ekor" layak diberi sebab dari tadi lagi diorang duduk tersengih sengih macam kerang busuk mengejek aku.
"Tak .. tapi .. terima kasih .. kata Ash perlahan. Ash kalut ingin mengeluarkan beg duitnya untuk membayar balik kerana tidak mahu berhutang budi tambah tambah lagi dengan Ameer.
"Tak payah bayar.. kata Ameer setelah melihat Ash mengeluarkan duit Rm 10 ringgit .. kalau kau nak bayar juga, kau bukak hati kau untuk aku ..? Ameer membisikan ayat tersebut di telinga kanan Ash menyebab kab Ash membulatkan matanya .. Dalam pada itu Ameer tersenyum manis dan mengangkat kening sebelah kirinya ..
Setelah Ash perasan yang Amin,Aqil,Fahim dan Eden merenung ke arah dirinya dan Ameer .. Ash melemparkan senyuman pahit ..
"Hah .. aku naik bilik dulu. Tangannya mencapai beg di sisinya lalu bangun untuk beredar dari situ. Bertambah sakit kepala kalau duduk dekat sini,, jadi cara lebih selamat ..naik bilik .. tapi macam mana cara aku nak lepas dari kumpulan Rayyan? Arhkkhh .. menyusahkan orang jer la.
Ash Zulhairy sekali lagi mengaru kepalanya dan bepaling ke arah kawan kawannya itu " Ermm ..?? Baru sahaja Ash ingin berbicara, Ameer bertindak mengengam jari Ash dan beredar dari cafe tersebut menuju ke lif.
Jari Ash masih digengam erat oleh Ameer itu ditarik oleh Ash supaya dilepaskan ..
Ameer hanya tersenyum dan merapatkan tubuh nya ke arah Ash .. akibat daripada itu muka mereka hanya berjarak 2 inci.
"Eh Ameer??!! Ash Zulhairy menolak sedikit dada Ameer supaya mudah untuk diri nya bernafas . Tetapi tindakan Ameer Meletakan tangannya ke dinding lif menyebabkan jantung Ash bergerak laju ." i love you "
Ayat itu di bisikan ke telinga Ash Zulhairy .. Dalam pada itu pintu lif terbuka pada tingkat 2 menyebabkan Ash terkejut apabila orang yang ingin menaiki lif tersebut ialah Rayyan, lalu Ash Zulhairy menolak Ameer dari posisi tadi.
YOU ARE READING
SomeOne Is You
Romance"Someone is you" mengisahkan persahabatan antara Ash Zuhairy dan Ameer Daniel. Persahabatan yang terlalu dekat menyebabkan salah seorang dari mereka iaitu Ameer Daniel telah mula jatuh cinta kepada kawan baiknya. Apabila perkara tabu ini di ket...