Ash dari tadi memerhati Team Alpha yang sedang berlatih di padang. Ya .. captain kumpulan ni sangat power bermain ... ya la Ameer la sapa lagi .. "fuyooo... macam tu jer dia lepas daripada serangan maut tu .. gila .. Ash begitu teruja melihat corak permainan kumpulan ini . Patut la si atlek tu dipilih jadi ketua pandai main rupanya. Aku ingat kan biasa biasa jer .. tu la kau Ash sebelum ni kau tak pernah tengop pun kawan kau tu main .. yang kau tahu mengadap buku buku buku 24 jam. Ash mengelingkan kepalanya
"Ash "panggil Ameer yang dah tercegat ditepinya..
"Hah .. terkejut aku ..kata Ash. Mana tak terkejutnya tadi semua orang dekat padang sana, tetiba semua orang ada tepi aku ..gila .. betul la aku rasa yang si Atlek ni ahli nujun .. hahaha .. jap kenapa arkhh aku suka panggil dia si Atlek .. haha .. entah rasa best pula panggil macam tu. Nasib kau la Ameer dapat kawan bengat macam aku ni.
"Ash aku tengop mengelamun jer dari tadi .. kau fikir apa? . Ameer mengoncangkan bahuku
"Eh tak ada lah. tak ada fikir apa apa pun. jelas Ash .. sebenarnya dia gugup sebab ramai sangat orang .. yang dia kenal hanya tiga orang jer tu pun Aqil,Amin dan si Atlek ni
Ash melihat sekeliling nya .. ramai siakk!!. Semua berpeluh kecuali aku yang masih berpakaian elok .. gila ke apa diorang ni semua nya buka baju termasuklah si atlek ni .. tak malu ke .. aishhh .. nak malu kenapa .. diorang kan lelaki .. bodoh la kau Ashh Zulhairy.
Ameer tersenyum Ameer membisik kan sesuatu ke telinga Ash " Kau malu erk .. kita orang buka baju.??
Tetiba jer soalan yang ditanya oleh Ameer tersebut masuk ke dalam kepala otak Ash .. serta merta muka Ash merah. Ash meraup muka ..
"Ermm .. tak apa lah aku nak balik bilik kata Ash dengan sopan ..kalau ikut kan hati mahu jer Ash memukul Ameer dengan botol yang berada di sebelahnya tapi cover sopan bro. Macam perempuan kan .. patut la si atlek tu cakap aku ni comel .. tak patut.
" La .. wei Ash relax la aq sakat sikit jer pun tak kan dah merajuk .. wajah Ameer dengan senyuman sinis.
Tanpa menghiraukan kata kata tersebut Ash turun dari tempat duduk lalu tanpa di sangka dan di jangka dia telah terlanggar seseorang. Terbeliak mata Ameer melihat Ash berpelukan dengan Naib president kelab Ragbi .. bukan apa bukan cemburu cuma Eden Adrian orang nya dingin takut si buah hati di marahi oleh mamat tu .. nangis la buah hati aku .. dah la si Ash manja tahap gabang .
" Sory .. so sory .. saya minta maaf . Kata Ash tergagap gagap sambil tertunduk.
.. Bala apa ni dah la terlanggar orang .. abis air tumpah dekat baju aku .. aishh .. geram betul la."Sokey .. la Putera Ash Zulhairi
Terkejut gila penonton yang melihat drama tadi apabila Eden Adrian a.k.a Mamat bengis tersenyum walaupun tubuh nya abis terkena air manis ..
Aqil membisik ke arah Ameer
"wei apa dah jadi dekat Mamat bengis tu .. lain macam aku tengop .. macam sotong pun ada .. Sudah kau Mir ada orang dah tersangkut dekat si Ash tu .. melepas kau .
"Arkhh diam kau!! Ameer menolak Aqil tanda marah dengan percakapan nya tadi .
"Ehemm..". Ameer menegur Ash dan Eden..
"Eh Big Boss kata Eden .. Ash hanya berpaling muka sahaja tanpa bercakap ..
"Kenapa Big Boss tengop macam tu kata Eden Adrian pelik .. jangan risau la Big Boss aku tak kan marah la dekat kawan kau ni. Dia tak sengaja. Lagi pun tak kan la aku sekejam tu ..
Ameer tersenyum mendengar kata kata yang keluar dari mulut Eden tadi. Lalu Ameer melihat ke muka Ash yang sedang berfikir sesuatu ..
"Kau ni Ash dah kenapa .. aku tengop kau dari tadi berfikir kata Ameer lagi
YOU ARE READING
SomeOne Is You
Romance"Someone is you" mengisahkan persahabatan antara Ash Zuhairy dan Ameer Daniel. Persahabatan yang terlalu dekat menyebabkan salah seorang dari mereka iaitu Ameer Daniel telah mula jatuh cinta kepada kawan baiknya. Apabila perkara tabu ini di ket...