Bab 21

538 23 0
                                    

Rintikan air hujan terus turun tanpa henti hati Ash Zuhairy semakin resah setelah apa yang berlaku beberapa hari lepas, selepas kejadian dia meninggakan Ameer di cafe hari itu langsung Ameer tidak content nya. Ash Zuhairy menampar pipinya..

    " Kenapa.. kenapa ..kenapa.. arkhh ..kenapa!!!??? Aku baru berbaik dengan Ameer, tiba-tiba gambaran yang terpapar di otaknya tentang pristiwa pahit yang berlakun di Silver High School dulu..

     " Haaaaaa Omaigod Ameer .. tolong la,, aku dah tak nak hilang kau macam dulu.. kali ini Ash Zuhairy memukul perlahan kepalanya kerana kesal dengan kejadian beberapa hari lepas.

       Ash gagahkan kakinya untuk bangun ke arah almari dan mengambil sebuah kotak dan di letakan di sisi sebelah kiri katil miliknya. Ash menghembus nafas perlahan, dilihatnya gelang yang diberi oleh Ameer sewaktu di cafe menyebabkan Ash terasa bersalah terhadap Ameer. Ash tidak menjangka bahawa Ameer sudah mengetahui tentang Kem Army. Dia juga tidak pasti sejauhmana Ameer mengetahui tentang keadaan dirinya disana.. macam mana riak Ameer setelah mengetahui perkara sebenar yang terjadi antara dia dan Rayyan. Kotak yang dikeluarkan dari almari tadi di tenungnya..

  "I know today Britday he, but macam mana kalau Ameer tak nak terima hadiah ni.. Ash Zuhairy sekali lagi mendengus perlahan..
      "Pergi ke tak, pergi ke tak .. tak?.. pergi?.. tak? . Kalau tak pergi  ni  satu-satu nya cara nk berbaik dengan Ameer..

    Tanpa berfikir panjang Ash Zuhairy terus berjalan sambil menjinjing sebuah kotak hadiah yang di balut rapi dan cantik ke bilik Ameer.. setiba di depan pintu bilik Ameer ,air liur ditelan perlahan oleh Ash, manakala jantungnya berdegup kencang.. Tangannya digempal untuk mengetuk pintu tetapi terlebih dahulu seseorang  telah membuka pintu tersebut..

    "Ash?? . Sapa Eden Adrian yang kelihatan keharainan.. ada apa datang sini?tanya Eden lagi..

     " Eh,,! Tak ada apa-apa.. Tak apa lah  aku pergi dulu.. Ash menundukkan kepalanya tanda hormat kepada Eden.

     Eden tersenyum melihat kekalutan pada wajah Ash Zuhairy, lalu menunjuk kotak yang dipegang oleh Ash..

    " Kotak apa tu ? untuk Ameer kan? Meh la masuk kata Eden Adrian selamba.

    Ash melihat ke arah wajah Eden dan mengangguk perlahan..

   "Eden..  nah tolong bagi dekat Ameer..

   Eden hanya mengangguk .. Tanpa sempat Eden mengambil kotak tersebut, kotak tersebut di capai oleh seseorang..

  "Kenapa tak bagi sendiri tanya lelaki tersebut,? Dah tak nak jumpa aku lagi ke..?Anak Mata Ameer terus menatap muka Ash yang putih bersih itu.

Eden Adrian yang memahami keadaan itu terus masuk untuk memberi peluang untuk Ameer Dan Ash berbicara personal.

     Ash hanya diam,dan tunduk tanpa berkata apa-apa kerana mengetahui dirinya salah,, Tak sepatutnya dia memarahi Ameer semasa di cafe beberapa hari lepas..

   " Ash? aku tanya ni? kenapa diam jer.. tanya Ameer dengan nada lembut..

   " Aku .. Ash mengigit bibir bawahnya dengan wajahnya masih lagi tunduk tidak melihat ke arah muka Ameer..

     Ameer menarik nafas panjang..
" Okey,, dah kau tak nak cakap,, Aku masuk bilik dulu,, emm terima kasih hadiah ni.. kata Ameer dengan nada lembut dan sopan..

   Setelah Ameer berpaling ke arah belakang untuk melangkah ke biliknya Ash cepat-cepat menarik lengan Ameer supaya tetap berpaling ke arahnya..

     " Sorry.. Aku tahu kau marah aku pasal hari tu, Aku tak ada niat pun  nak tipu kau,, tapi betul aku dengan Rayyan tak ada apa-apa hubungan .. aku kenal dia sebab dia senior aku dulu ,, ya.. memang betul dulu aku masuk Kem Parajurit , tu pun sebab kau.. dulu lepas kau tak ada aku... aku...aku..

SomeOne Is YouWhere stories live. Discover now