Sevgili okurlarim.
Size minnettarim ben bu hikayeyi kimse okumaz derken siz beni yanilttiniz.ben bir hikayeden cok bir çok kucuk gelinin yaşadiklarini onlara yapilan haksizliklari anlatiyorum.
Kendi razisi olmadan ,evliligin ne demek oldugunu bilmeden ,zorla evlendiriliren kizlarin hayatla mucadelerini anlatiyorum .
Anlayişiniz için teşekkürler, yorumlarınızı bekliyorum.Yaşlı kadin ,kader dogru bakti.
Onun yüzündeki masumiyet, ve masumiyetin üzerindeki yaralar ve morluk izleri.
Yüreği sızladı, onun yüzünden olmuştu,o sebep olmustu bunlara. kaderi o istemişti torunu serdara , istemistiki bu guzel ,hanim kizla evlensin.
İstemistiki serdar annesinin hirslarindan kurtulsun,ama şu an gidiyorduki hata etmişti, torununun kiza iyi davranir zannediyordu, özünde iyi çocuktu lâkin annesinin oyunlarina gelmisti.Haznedar hanim zaten biliyordu,gelinin fena birisi oldugunu ama serdarin bunlari yapabilecegini kestirememisti.
Gelini neslihan ,ogluyla evlendiginden beri huzur vermemişti onlara.
Kasabanin en zengini olduklari icin evlenmisti oglu mahmutla haznedar hanim oglunu uyarmisti ama oglu onu dinlememisti.Oğlu neslihana sevdalanmisti.
Evlendikten sonra kaynanasini istememişti ,bir sürü iftira ve oyunlar etmisti.
Ama basaramamisti
Dort cocuktan sonra istanbula gelmek istemisti, oglu mahmut buna engel olmuştu.Beşinci kez hamiyleyken bebegini düşürmüş, bunun sorumlusuda kaynasi oldugunu söylemişti.
Oglu neslihana inanmış, kendisine küsüp karisinida alip istambula yerlesmişti.
Zaman 'la oglu barışmış, ama gelini neslihan serdari babaannesine karşi doldurmuş kinini oglunada aktarmisti.
Serdarda kardeşinin ölümünün sorumlusu babannesi olarak görüyordu.
Ama bu kizi koruyacakti.
Kaderin yanina yaklaştı, "kaderim ,kadersizim!"
Kader kendisine gosterilen bu merhamet karsisinda göz yaslarini tutamadi.aglamaya basladi.
Kaynanasi hiddetlenerek "birde timsah göz yaşlari döküyor şuna bak. Dedi.
Elini kaldirip vuracaktıki, babanne elini havada tuttu.Elini savurarak" geliin ,geliin sen ne hakla benim yanimda eli kaldirirsin.
Sen kimsin? Ne zannedersin kendi bire zalimm.
Neslihan afallamisti, oglu mahmut bile birşey diyememisti.Kizlari annelerini savunmaya gecerek 'babanne namussuz bir kiz icin anneme bağıramazsın".dedi mercan.
Haznedar hanim bu kizin terbiyesizligine karşı tokadi suratina indidi.
Artik herkez şoktaydı.
Haznedar hanim, "seni terbiyesiz !!. Sen nasil abinin karısı, yengenin namusuna dil azatirsin ?"
Bu sefer serdar araya girerek "mercan dogru söylüyor. Kader beni aldatiyor.
Babannesi serdara bakarak" onu ,yani karını baskasiyla yataktami yakaladin? Serdar gözlerini kader dikmiş ,sonra babannesine dönerek "hayir..dedi haznedar hanim serdara kizgin birsekilde bakarak"gozunle gormedigin halde nasil olurda karini boyle birseyle itam edersin haah. Sende hiç akıl yokmu? Serdar babannesinin konuşmalarina dayanamayarak." Yeterrr.. telefonla mesajlarini yakaladim anladinmi.Kaynanasi "yeter, bizi suçladığın. Onun yaptiklarini bilmiyorsun kızıma tokat atip ogluma bağırıyorsun.
Haznedar hanim gelinin bu konusmasina sinsi bir gülümsemeyle "küçücük bir kizla ugraşmaktan kendi kizlarina terbiye verememişsin. Bunlar senin kizinsa oda bir annenin kizi.sen kendi kizlarina tokat atildi diye kızıyorsun şu kızı bu hale getirilirken sesin neden çikmadi?
Neslihan sinirlenmiş ama cevap veremiyordu. Zaten bu kadinla hiç başa çıkamamıştı.
Eski kadinlardandi o konusmasinda hakli oldugunu biliyordu ama asla kabul edemezdi."o haketmisti.dedi
Haznedarhanim gelinin vijdansiz yüzüne bakip "o zaman senin kizinda haketti. Simdi sen sus.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Küçük kırmızı kurdaleler
Fiksi Remajaküçük ķızlar ķırmızı kurdale severler. ama bazıları giyerler.... Tıpkı kader gibi, O ,14 yaşında küçük gelin. Çocukluğunun en güzel zamanıni , hayatin acı ve adaletsiz yanlarını öğrenmeye mahkum edildi. Hiç tanimadigi kocası, onu sevmeyen insanlar...