Tren

18.3K 447 36
                                    

Anne ve babasından yeni ayrılmış olan James gözleriyle Sirius'u aradı . Çocuklarına veda eden aileler ve baykuşlarını yakalamaya çalışan öğrenciler yüzünden oluşan karmaşadan dolayı daha az önce giden ebeveynlerini bile göremiyordu . Sirius , Remus ve Peter'ı orada bulma umuduyla Hogwarts Ekspresi'nin içine girdi .

Burası dışarıya göre daha tenhaydı . Sırayla tüm kompartmanlara bakmaya karar verdi . Ilk açtığında iki tane 1. sınıf kendilerini birbirlerine tanıtıyorlardı . Onun yanındakine gidip açtı . Bunda da iki son sınıf öpüşüyordu . Yüzünü buruşturup diğer kompartmanlara bakmaya devam etti .

Açacağı 6. kompartmana geldiğinde camdan dışarıyı izleyen kızıl saçlı kızı gördüğünde kalbi istemsizce hızlandı . 4 yıldır aksamadan , bu kızı gördüğü her an hızlanmaya başlayan kalbine alışık olduğu için sakince karşısına oturdu . Kışkırtıcı bir sesle "Selam Lils ." dedi . Sesinin bu kadar heyecanlı çıkmasını istememişti . Bir anda korkan kız elini göğsüne koyup James'e baktı , sonra "Sen miydin Potter ..." dedi . "Hep aynı şaşırma tonu ." dedi James . Kız pencereden dışarıya bakmaya devam ettiğinde James onunla konuşmasını tekrar sağlamak için "Bütün yaz bensiz nasıl dayandın bakalım ?" dedi , Lily kafasını camdan ayırmadan "Doğrusu hayatımda geçirdiğim en güzel yazdı ." dedi . James "Benimki yine aynıydı , özleyerek geçirdim ." dedi . Kız kimi özlediğini sormaya ihtiyaç duymadan sırıttı , her okul dönüşü aynı konuşma . Az sonra kapıdan Sirius girdi . James hemen kalkınca sarıldılar . Bir dakika kadar sonra ayrıldıklarında Sirius "Selam Evans." dedi , kız yine onlara bakmadan "Selam ." dedi . Sirius ve James tam karşısına oturacakken aniden onlara dönüp "Buraya oturacak arkadaşlarım var . Kendinize başka bir yer bulsanız iyi olur ." dedi . James en başta gitmeye istekli görünmese de kızım delici bakışlarına dayanamayarak "Eğer arkadaşların buraya sığmazsa yanımıza gelebilirsin ." dedi ve ayağa kalktı . Sirius da peşinden sürükleyerek kapıdan çıkmadan önce göz kırpmayı da unutmadı .

Lily bu çocuğa gıcık olsa ve bazen Azkaban'a girmeyi göze alarak öldürmek istese bile , büyün yaz boyunca onla böyle şakalaşan kimse olmamıştı . Farkında olmadan özlüyordu bu çocuğu .

Az sonra Severus geldi ve Lily'nin yanına oturdu . Birbirlerine gülümsediler . Çok özlememişlerdi çünkü evleri yanyanaydı . Ödevlerini birlikte yapmış , ağaçtan dallar kopararak asa yerine koyup büyüleri birlikte çalışmışlardı .
O sırada kapıdan Lily'nin arkadaşı Emma girdi . Sarışın bir kızdı , uzun uzun sarıldıktan sonra Severus'la el sıkıştılar . Ikisi iyi anlaşırlardı ama eğer Severus Lily'nin arkadaşı olmasaydı Emma onunla konuşmazdı bile .

James inledi "Bu kızı anlamıyorum ! 4 yıldır ona yanaşmaya çalışıyorum , her derse kafası basıyor ama bunu anlayamıyor !" Sirius kafasını okuduğu dergiden kaldırmadan "Dostum yanlış kıza çaktın ." dedi . Cüppesini ilikleyen Remus 'yani' der gibi tek kaşını kaldırdı .
Sirius konuyu değiştirmek için "Ne yaptınız bu yaz ?" dedi , gerçekten merak etmediği belli oluyordu . Remus "Benimksi aynı , bilirsin ." dedi , James "Ben kuzene gittim ." dedi Peter "Ben Muggle teyzemlere gittim ." dedi . Biraz sessizlikten sonra James "Acaba sümsükusunki nasıl geçti ?" dedi sırıtarak . Sirius "Benimkinden daha iyi geçtiği kesin ." dedi kıkırdayarak .
Remus "Hey pati ayak ! Ne okuyorsun ?" diye seslendi Sirius'a . Elindeki dergiyi görülebilecek bir şekilde havaya kaldırdı "Futbol ile ilgili ." dedi , diğerlerinin anlamsız bakışları üzerine "Muggle Quidditch'i gibi birşey . Aslında en başta ailemi sinir etmek için okuyordum ama hoşuma gitmeye başladı ." diye ekledi . James büyük bir ilgiyle "Nasıl birşey ?" diye sordu . Sirius ona dönüp "Sana şöyle özetleyeyim Çatalak , ölüm tehlikesi yok ." dedi . James "Hiç sevmedim ." diye mırıldanınca Peter kıkırdadı .

Uzun bir yolculuktan sonra ellerinde sandıkları , trenden indiler . Rüzgarlı sonbahar havasında , taşlı yolda yürüyorlardı . Sonra James durdu "Hey çocuklar şuna bakın !" diye cıyakladı , ardından da yere düştü . Remus yanına gidip "Neler oluyor ?" dedi kısık bir sesle . James yerden destek alarak kalktı "Yerde şu Sirius'un futbalı mıdır onla ilgili birşeyler yazan bi' kağıt parçası gördüm , sonra da Sirius'un dergisinden düştüğünü düşündüm . Sonra da yere düştüm ." dedi .

O sırada yanlarından Severus geçiyordu . James ona dönüp "Sen yaptın değil mi ?" dedi . Sirius hemen önüne geçip asasını hışımla çıkardı . Trenden Lily inince James'in eli hemen saçına gitti . Kız "Neler oluyor burada ?" dedi . Sirius neşeli bir sesle "Arkadaşın sümsükus bu sene biraz fazla hızlı ." dedi . James de asasını kaldırdı . Severus "Ben bir şey yapmadım , şimdi çekilin yolumdan ." dedi ve onları ittirerek yürümeye devam etti . James tam arkasından lanetleri söyleyecekken Lily "Şu an tam olarak Hogwarts sınırlarında değiliz ." dedi yavaşça kollarını göğsünde bağlayarak . James asasını indirip "O zaman işini okula gelince bitirmeliyim değil mi ?" diye cevapladı . Lily "Cidden çok komiksin , o sana ne yaptı ? Bir kere olsun onu rahat bırak ." dedi . Emma da artık giderken , James biraz düşünür gibi yaptı "Pekala Lils , ama bir şartım var ." dedi . Kız yerden sandığını aldı ve oğlanın konuşmasını bekledi . James " Bana bir öpücük ver Evans ben de arkadaşını rahat bırakayım ." dedi . Kız öyle bir baktı ki , gözleriyle konuşabildiğini düşünürdünüz . James yine tatlı bir sesle "Hadi ama küçük bir öpücük ." dedi . Lily "Midemi bulandırıyorsun ." dedi ve gitti . Sirius küçük bir kahkaha attı , Remus ve Peter gülmüyorlardı .

Hep beraber hiçbirşeyin çekmediği arabalara bindiler ve Hogwarts'a doğru yola koyuldular .

Harry Potter ÇAPULCULARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin