Sabah güneşi Lily'nin yüzüne vuruyordu . Yatakta dirseklerinin üzerinde doğruldu ve Emma'nın yatağına baktı . Hala boştu . Saçlarını sol taraftan ördü ve cüppesini üzerine geçirip aşağı indi .
Kahvaltısını yaparken yanında kimse olmadığından düşünmek için fazlasıyla zamanı oluyordu . Bu sabahki konusu da yarınki balo için ne yapacağıydı . Annesine bir mektup göndermişti ve o da Lily'ye gözlerinin rengine uyan yeşil , turkuaz ve mavi renklerinde bir elbise göndermişti . Gözlerinin rengi giydiklerine göre değiştiği için , bu elbise gözlerini biraz daha mavimsi yapıyordu .
O sırada Remus yanına oturdu ve masada beliren yemeklerden almaya başladı "Merhaba ." "Merhaba." diye karşılık verdi Lily . Remus onu yalnız bırakmadığı için minnet duyuyordu . Remus "Slughorn'un partisine kimle gidiyorsun ?" dedi gülümseyerek . Lily dirseğini masaya koydu ve kafasını ellerini yakalayarak "Hiçkimse . Herşeyim hazır ama teklif eden olmadı ." dedi . Remus yemek yemeyi bırakıp ona baktı . Lily bir anda ona dönüp "Remus ! Benimle baloya gelir misin ? Yani arkadaşız biliyorsun , yanlış anlama . Artık kim teklif etse evet diyecek durumdayım , en yakın arkadaşımla gitmeyi daha çok isterim ." dedi heyecanlı bir sesle . Remus , Lily en yakın arkadaş diyince gülümsemişti . Ama sonra yüzünü toparlayıp "Lily ... Ben çok isterim ama - Biliyorsun , ne kadar arkadaş olduğumuzu bilse de James'in pek hoşuna gitmez ." dedi . Lily yavaşça omzuna vurup "Hadi ama James'i boşver !" dedi sırıtarak . Remus'un yüzündeki çaresiz bakışı görünce tekrar kamburlaşıp "Pekala ... " dedi
"Acilen birini bulmam gerek ." Remus yemeğe geri dönmüştü "Hadi ama sana partner mi yok . Gerçekten kendini küçük görüyorsun ." dedi . Lily gülümsedi ama sonra çatalını tabakta döndürerek "Sana birşey söyleyebilir miyim ? Ama sır gibi ." dedi . Remus "Elbette ." diye cevapladı . Lily ona döndü "Açıkçası James'in beni davet etmemesi beni şaşırttı . Eğer davet etseydi , yapacağım son şey olsa bile kabul etmezdi ama davet etmediği için hayal kırıklığına uğradım . Yani değişik hissediyorum ." dedi . Remus da ona döndü "Bence , o her zaman bu tür olaylarda seni davet ettiği için bu sefer davet etmediğinde onu eksikliğini hissediyorsun ." dedi "Biliyorum seni çok rahatsız ediyor . Ama belki farkında değilsin , sana gerçekten çok ama çok aşık ." Lily gözlerini kısarak Remus'a baktı "Yani ?" dedi sertçe . Ama içindeki bir yaratık , bir anda James'e sempati beslemeye başlamıştı . Kendi kendine bu kadar çabuk teslim olma dedi . Remus ellerini açarak "Ne kadar onu kardeşim gibi görüyor olsam da bazen çok gıcık olduğunda senle hemfikirim , ama ona bu kadar sert davranma . Senle dalga geçmiyor . " dedi . Lily çatalıyla hala tabağa daireler çiziyordu . Sanki bunu yeni öğrenmiş gibi şaşırmasına anlam verememişti , ama belki de bunu güvenilir birinden duymak onu inandırmıştı .
Biraz daha başka konularda sohbet ettikten sonra James , Sirius ve Peter'ı da alıp Emma'yı ziyarete gittiler . Madam Pomferey bir kaç güne kalmaz iyileşeceğini düşünüyordu . Remus'sa hala vicdan azabı çekiyordu . Emma'nın , onları her görüşünde -özellikle Remus'u- yüzünde oluşan gülümsemeyi görmek Lily'yi mutlu ediyordu .
Lily bütün gün kimi davet edebileceğini düşünmüştü . Belki Severus olabilirdi ama onla küstü . Kaç yıllık arkadaşına , küçük bir kavga yüzünden küsmesi çok saçmaydı . Gidip ona söyleyecekti .
Genelde , kütüphanede olurdu o da . Hemen oraya gitti . Kütüphane normale göre daha boştu . Masalarda Severus'u aradı . En arkadaki bölümde , kitap okuyordu .
Lily sessizce yanına gitti ve karşısındaki sandalyeye oturdu . Severus ona baktı . Lily çekingen bir tavırla "Selam ." dedi . Severus onu biraz daha ona baktıktan sonra "Selam ." dedi . Lily hemen konuya girmesi gerektiğini düşündü "Benimle Slaghorn'un balosuna gelir misin ?" dedi bir anda . Çoktan kafasını kitaba çevirmiş olan Severus bir anda ona döndü "Sen ciddi misin ?" dedi . Lily onun sinirli mi şaşkın mı olduğunu anlayamadı "Evet ?" Severus "Tabiiki ." dedi ve gülümsedi , uzun süredir gülümsememişti . Lily "Barıştık mı ?" diye sordu . Severus gülümsedi "Elbette." Lily ona sarıldı . "O halde yarın görüşürüz ." dedi ve gitti .