28th

11 4 0
                                    

Vallerie's POV:

"Dad" pasimulang sabi ni YZ saka nag-squat position. "May ipapakila po ako sainyo"

"This is Vallerie de Vera, my girlfriend" pagpapakilala sakin ni YZ sa kanyang tatay.

"Vie, this is my dad, Yarxi Zamien" Sabi niya saka umakbay sakin.

"Nice to meet you po...Tito" sabi ko saka ngumiti and bowed a little.

"Sayang ngalang, you don't get to see her in real life, you didn't get to see the most beautiful person in this world" YZ said, his smile disappearing.

"Ang aga mo naman kasi Dad mangiwan" he said. I could hear his voice now cracking. Malapit na siya umiyak.

"Uy" worried kong sabi. He looked at me and managed to show a fake smile. "Okay lang ako" he said and then laughed.

"No you're not" I opposed. I hugged him. Nang niyakap ko siya, his tears finally fell. He's crying.

Nakayakap lang ako sakanya while he's hugging back. No one said even a word. The only sound you could here is him crying and me rubbing my hand against his back.

"Everything's okay, YZ" I said, trying to make him feel better.

"And everything would be better if Dad didn't leave too soon"

***Later***

Nakaupo lang kami sa grass. Parehas naman kaming naka-pants so it's fine.

YZ's head is on my right shoulder while I'm just staring at his dad's grave.

"Ohh napakilala na kita kay Dad ahh" sabi ni YZ. I smiled a little. "Oo, nameet ko na din mommy mo"

Bigla kong naalala ang sinabi ng nanay niya.

"Stay away from my son"

I'm sorry. I don't just follow rules that easily.

"Hala di kaya. Di pa kita napapakilala as my girlfriend kay Mom" sabi niya. I could see him pout kahit di ko siya tinitingnan.

"I don't think she'd be happy to know about our relationship though" sabi ko.

"Wala siyang choice, mahal kita eh" sabi niya and grinned. I nodded, a smile slowly showing on my face.

Tapos he held my shoulders making me face him. "Ikaw, kailan mo ko ipapakilala sa pamilya mo?" He asked, pouting.

"Hmm, how does next month sound?" I asked. He pouted na ikinatawa ko naman. "Ayos kasi, gusto ko na silang makilala" sabi niya.

"Soon, YZ. Soon" sabi ko and poked the tip of his nose.

Dream GuyWhere stories live. Discover now