Mi a csalódás? A csalódás egy olyan nem elégedett érzés, amely az elvárások vagy remények meg nem valósulását követi. Hasonló a megbánáshoz, de különbözik abban, hogy a megbánó személy elsődlegesen a személyes döntésre fókuszál, ami a rossz eredményhez vezetett, míg a csalódott ember az eredményre koncentrál. Pszichológiai stressz forrása. A csalódás tanulmányozása a döntésvizsgálat területének központi témája, mivel a csalódás egyike a két elsődleges érzelemnek, amely a döntésben részt vesz.
Erza Scarlet az ebédidőben a testnevelői irodában gubbasztott, miközben a székében ülve, karba tett kézzel, kissé rosszkedvűen maga elé nézett. A teremben jó ideje egymagában ücsörgött, amikor is Mirajane Dreyar jókedvűen benyitott hozzá.
– Hali, Erza-chan. Ugye milyen szép napunk van ma? – kérdezte mosolygósan Mirajane, miközben a kezében lévő dokumentumokat letette a saját asztalára.
– Jah, ha te mondod, akkor biztosan szép nap a mai – válaszolta kedvetlenül a fiatalabbik, aki öt évvel volt fiatalabb a kollégájától. – Fenébe, huszonöt évesen még mindig egyedülálló vagyok. Szingliként fogok elpatkolni...
– Őő, Erza-chan: jól sejtem, hogy a tegnapi vak randid ismét kudarcba fulladt? – érdeklődte kíváncsian Mirajane, miközben leült Erza mellé. – Ne aggódj, Erza-chan. Hidd el, egyszer majd te is rálelsz a hőn áhított férfira.
– Te könnyen beszélsz, Mira-san... – reagált a nő kijelentésére Erza, majd felsóhajtott. – Hiszen Lake-kun és May-chan személyében már kétgyermekes családanyának vallhatod magad. Laxus-sannal megütötted a főnyereményt, ahogyan a családod többi tagja is kedves emberekből állnak. Őszintén: emiatt egy kicsit irigyellek téged. Nekem az anyámon kívül nincs más élő rokonom.
– Ez nem teljesen igaz, hiszen az apukád még él és virul.
– Na, őt mondjuk pont nem akarom látni. Az a gazember olyannyira szerencsejáték függő, hogy anno tíz éve az egyik kaszinó tulaja el akarta venni a házunkat, mert a vénember nem tudta törleszteni a tartozását – mondta bosszúsan Erza, míg Mirajane ezt hallva erőltetett mosoly kíséretében végig hallgatta a másikat. – Jobban is jártunk, hogy anya kipenderítette őt hazulról. Azóta legalább nincs anyagi problémánk. Helyette most már csak azon kell töprengnem, hogy vajon vénasszonyként mennyi macskát vegyek magamhoz? Három vagy négy legyen? Nem is tudom...
– Erza, ne legyél ennyire pesszimista. Viszont nem beszéltél nekem a tegnapi napról. Mi történt, hogy ennyire ki vagy bukva?
– Oh, csak a szokásos: kifogtam egy újabb különc ipsét, akivel természeten nem lehetett tartani a szemkontaktust, mert az a perverz állandóan a mellemet stírölte! – ecsetelte mérgesen Erza. – Direkt úgy öltöztem, hogy még véletlenül se látszódjon ki a dekoltázsom. Tanulva az eddig hibáimból, ez alkalommal visszafogottan öltöztem fel. Úgy hittem, hogy ezzel kiküszöbölhetem ezt a gyakori problémát, ám újfent tévedtem. Nem értem, hogy a férfiakat miért hozza ennyire lázba a nagy mellek látványa?
– Hát igen, erre szokták mondani, hogy mindennek van előnye és hátránya – szólt a témához Mirajane, majd folytatta. – Azonban most is azt mondom neked, hogy emiatt nem érdemes bánkódnod. Hidd el nekem Erza-chan: annyira csodaszép vagy, hogy a legtöbb férfi akarva-akaratlanul is, de alaposan szemügyre vesz. Gyönyörű nő vagy, aki a szépségével megbabonázza a férfiakat. Az iskolában napról napra azt látom, hogy néhány „szingli" kolléga rögvest elvörösödik, amint megpillantja a szexi Erza-senseit – jegyezte meg humorosan Mirajane, majd elnevette magát.
– Köszi, ezek szerint hiába erőlködöm, a férfiak amint meglátnak engem, egyből perverzzé válnak? Mit ne mondjak, ezzel nem nyugtattál meg – mondta szomorkásan Erza, majd a homlokát az asztalhoz nyomta. – Miért szívatnak engem az égiek?
YOU ARE READING
Vörös tündér /befejezetlen/
Fanfiction„Apának lenni nem olyan pofonegyszerű. Nem csupán abból áll, hogy a zöld mezőn hajigáljátok a labdát, vagy két tökéletes copfba fonod a lányod haját. Tudnod kell a kedvenc meséje minden szavát fejből, felébredni az éjszaka közepén egy másodperccel a...