Deel 24

111 6 0
                                    

Mirjam:
Gisteren avond ontmoete ik moeder Emel op het trein station. Ze is een vrouw met een goed hard en liefde voor het geloof. Nadat ik gisteren had besloten met haar mee te gaan moest ze even een belletje doen wat haar blijkbaar emotioneel maakte maar daarna kwam haar zoon ons ophalen zodat er geen onnodig geld besteed werd aan de trein. Ik was te moe om te kijken hoe hij eruit zag en hielp moeder Emel met instappen en het baby in het zitje te doen en baby wagen inklappen. In de auto viel ik in slaap en na 10/20 minuten reizen waren we aangekomen in Rotterdam. Ze woonden in een flat gebouw op de 5 verdieping. Je zou het niet verwachten maar ze heeft een groot huis dat mooi verlicht was. Het had 4 slaapkamers: 1 voor haar zoon, 1 voor haar dochter, 1 logeer kamer(waar ik in ga slapen), en 1 voor haar zelf. Ze heeft ook een ruime keuken en mooie woonkamer. Nadat ze het huis een beetje had laten zien droeg haar zoon mijn spullen in de logeer kamer en vertrok weer. Nu was ik hellemaal alleen in de kleine kamer met al mijn spulletjes. Ik had maar 1 koffer, een rugzak en sporttas aan spullen en de rest zat nog bij Aimane zn huis. Ik trok mijn pyama's aan en keek op de klok het was al 02:40 en iedereen sliep al wat ook begrijpelijk was dus liet ik alles onuitgepakt in de kamer en ging liggen in bed. Ik voelde me heel alleen in deze kamer en ik was hellemal gewend geraakt aan de satijnen kussen hoes en dekbed overtrek en de geur van mijn kamer en hoe groot die was. En nu lag ik in een kleien kamer met een klein bed met mensen die ik amper ken. Ik viel huilend in mijn slaap en droomde stiekem over Aimane.

Aimane;
Ik had mijn moeder gebeld en verteld dat ik haar snel zou op komen zoeken. Mijn moeder had mij en mijn tweeling broer gebaard en toen was ik ze zomaar kwijt geraakt. Ik werd opgegroeid in verschillende pleeggezinnen en uiteindelijk na jaren niet wetend wie mijn biologische moeder was had ik haar gevonden. Maar dat was 2 jaar terug. Ik durfde haar niet onder ogen te komen en die knop heb ik gisteren avond omgedraaid. Ik heb haar gebeld en verteld wie ik was en dat ik haar snel zou komen opzoeken. Nadat telefoontje liep ik naar mijn kamer en viel ik in een diepe slaap met tranen in me ogen. Ik had in mijn hele leven nog nooit zo veel pijn gevoeld in mijn hard.

Mirjam:
Ik werd wakker van het geluid van een bonk op de muur. Ik wilde eerst niet wakker worden maar toen ik realiseerde waar ik was maakte dat mij automatische klaar wakker. Ik keek op de klok en schrok me dood. Het was 16:24! Heb ik zo lang uitgeslapen! Ik trok de dekens van me af en deed de gordijnen open. Wjw ik stonk zo erg! Ik deed mijn rugzak open en haalde deo eruit. Na dat ik mezelf bijna had vergast kleedde ik me van top tot teen aan. Ik had vanacht zo erg gezweet en gehuild kon gwn niet. Ik zat nu naakt in die kamer en snel deed ik mijn onderbroek en bh aan. Ik deed mijn blauwe broek aan en een rode beetje after shoulder blouse aan. Ik trok witte sokken aan en deed mijn haar los met 2 plukjes naar achteren met een schuifspeld. Nadat ik mijn gezicht had ingesmeerd met créme, droge shampoo in me haar had gedaan deed ik de deur van mijn kamer open en liep ik naar de keuken. Het was vreemd stil in het huis. Ik zag dat op de tafel met een sticky note een briefje stond:
Ik en Mijn zoon zijn naar de markt gegaan. Ik wilde je niet wakker maken want je zag er heel moe uit. We komen rond 5 uur thuis. Ik heb eten in de koelkast staan . Je zult vast honger hebben.
Omg zo lief! Ik liep naar de koelkast en zag gwn de hemel daar staan pal voor me neus. Er zat zoo lekker eten erin. Danoontjes en kisir en borek met soep en geiten kaas. 😍😍. Ik pakte deed pakjes tomaten en geitenkaas op een bordje en verwarmde wat soep. Nadat ik alles had opgegeten en in de afwas machine had gelegd pakte ik nog een danoontje en plofte neer op de bank. Ik lepelde alles op toen ik de deur hoorde open gaan. Snel stond ik op en liep richting de deur. Ik zag Moeder Emel met zware zakken in haar hand en haar zoon die mij Shi dodelijke blik gaf. Ik keek hem beetje raar aan maar glimlachte nog en nam de tassen van hun over. Eenmaal in de keuken hoorde ik hun fluisteren: Wjw ze eet gwn mijn danoontjes!!!, ben je klein kind ofzo?! Ze is bezoek! Je gaat je gedragen tegenover haar ze is door zware dingen gegaan! Ik gooide de danoontje weg en waste de lepel af en legde die terug. Nadat ik alle eten in de kasten had gelegd liep ik naar Emel toe. "Ik ga een beetje luchtje scheppen. Mag dat?" Vroeg ik? "Ja tuuuurlijk. Maar Selim moet met jou mee. De jongens hier zijn gevaarlijk." Zei ze iets te vrolijk. "Oohw nee dat hoef.." "nee! Geen spraken van. Hij gaat met je mee tot je de omgeving goed kent." Zei ze iets strenger. "Okey." Zei ik. Ik zag er echt een beetje tegen op dat hij met mij mee kwam. Ik bedoel die blik die hij mij gaf! Omdat ik alleen danoontje op at?! Ik liep naar mijn kamer en haalde wat geld uit mijn portemonnee en deed mijn jas aan. Ik liep naar zijn kamer die naast de mijne zat en klopte op de deur. Raar. Weer klopte ik op de deur maar weer deed niemand open. Wajooow ik deed de deur open en zag hem achter in zijn kamer met een headset op te gamen. Zo te zien speelde hij blackops 3. Ik liep naar hem toe maar pas te laat merkte ik dat hij geen shirt aanhad maar alleen een Nike jogging broek. Hij draaide zich om en keek scande mij hellemaal. Hij keek mij vragen aan. "Ehumm." Ik was spraakloos geworden ofz. "Ga je nog praten? Of wat?" "Je moeder zei dat je met me mee moest naar buiten." Hij keek mij droog aan en draaide zich toen om en stond op. Zonder iets te zeggen liep hij naar zijn kast en trok er een shirt uit. Toen draaide hij zich kwartslag om en zei: "wil je ook nog meekijken hoe ik me omkleed!" Snel draaide ik me om en sloot de deur achter mij dicht. Ik draaide me om en op eens stond Emel daar. "En? Gaat hij mee?" Vroeg ze. "J-a?" Zei ik. Zomaar stond ze hier. Hahaha ik schrok. Ze liep weg en ik leunde tegen de deur op mijn telefoon. Hij trok de deur met een ruk open en geen 2 second later lach ik op de grond met zijn hoofd ondersteboven boven mijn gezicht. Ik wilde niet gaan huilen maar het deed echt pijn. Oeeff!!! Deze man geeft mij stresssss. Hij helpt niet eens. "Ga je nog opstaan?" "Ga niet zeuren! Je moet me helpen maar nee hoor. Meneertje is boos dat ik zijn danoontje op heb gegeten." Hij trok me met een ruk op en ik stond weer overeind. Hij liep naar de deur en stond buiten op mij te wachten. Moet ik nou echt met hem samen wonen?
We liepen richting de lift en ik ging op mijn telefoon zitten om de akward blikken te ontwijken. Ik deed mijn telefoon in mijn zak en fatsoeneerde mijn haar in de spiegel toen ik hem naar mij zag kijken. "Wat?" "Mag ik niet kijken?" "Nee. Mag je niet." Zei ik droog. Nu mag ik boos zijn op hem. Op eens stond de lift stil en viel het licht uit. "Zeg Wollah we zitten vast in de lift" zei ik. "Gebeurt wel vaker." In de beetje licht die door de deuren van lift kwam zag ik dat hij met zijn vuist boven de knopen van de lift stompte. Eerste gebeurde er niks en toen ging de lift weer in beweging. Ik keek bang om me heen en onze blikken kruisten elkaar. Toen glimlachte hij. "Wat lach je?" "Je doet je zoo stoer voor maar je bent bang voor het donker?" "Claustrofobie." Zei ik HC. En met die woorden verliet ik de lift.

Selim:
Mijn ma had bij gisteren gebeld dat ik haar moest ophalen met mijn zusje en een meisje. Ze legde vaag de situatie uit. Zo maar gaat ze een meisje van straat rapen en naar ons huis brengen. Ik had opgehangen en liep naar mijn auto. 20 minuten later was ik aangekomen. Ik zag mijn moeder naast een meisje zitten. Wjw ze is wel knappp! Ik fixte mijn haar een beetje en deed de auto lichten aan en uit zodat ze zagen dat ik er was. Het meisje liep naast mijn moeder en ik zag dat ze gehuild had. Niet dat ze lelijk was geworden maar haar wangen waren een beetje rood. Tot mijn verbazing hielp ze mijn moeder met instappen zette mijn zusje in haar zitje en klapte de Baby wagentje in. Niet verwacht maar ok. Ze nam plaats achter in de auto. Ze gunde me niet eens een blik maar snap ik wel. Wat verwacht ik wel niet😑. Na 5 min keek ik in de achteruit spiegel en zag dat ze in slaap was gevallen. Mijn moeder zag dat ik keek en gaf me haar "wacht maar" blik en snel keek ik weer voor me uit. We waren thuis aangekomen. Ik draagde haar tassen en alles naar haar kamer en liep Snel weer weg. Ik ging in mijn bed liggen en viel al snel in slaap. De volgende ochtend werd ik rond 11 uur wakker om naar de supermarkt te gaan.  Vandaag is zaterdag dus is er markt waar ik en me ma altijd naartoe gaan. Ik kleedde me snel om en haalde paar danoontjes voor mezelf. K ben verslaafd. No Joke. Eenmaal thuis gekomen kreeg ik een melding dat mijn vrienden potje fortine wilden spelen en ik werd 2e dus flikkerde ik mijn controler tegen de muur aan. Shiiiitt!!! Ze slaapt in de kamer naast mij. Meteen was ik stil om te horen of de scharnieren van haar bed bewogen. Tfoe! Ze is wakker! Ik speelde door en hoorde haar lopen in haar kamer. Mijn ma riep mij stilletjes dat we naar de markt gingen en ik was zo blij dat ik haar niet hoefde te facen. Na 2 uur de markt hebben gezien al mijn buren gekust te hebben en levenslessen van al mijn moeder zn vrienden op de markt heb moeten aan horen kwamen we eindelijk thuis. Ik had mijn handel vol aan zakken en mijn ma ook. Ik deed de deur open en zag dat ze van de woonkamer naar de hal kwam MET MIJN DANOONTJES!!!! Ik gaf haar dodelijke blik en zag dat haar ongemakkelijk maakte. Wel schattig. Ze liep op mij af en nam de zakken van mij en en mijn moeder over. Wjw ze gaat gwn aardig doen na mijn blik. Begrijpt ze dan niks ofz. Ik liep naar de gang en leunde snel nog even in de keuken. Ze had haar lange haar in een knot gedaan en op blote voeten legde ze alles in de kasten. K liep mijn kamer binnen en plofte neer. Wat boeit deze meisje mij? Ik starte mijn ps4 op en begon beetje te gamen. Er werd geklopt op mijn deur. Mijn moeder klopt nooit die stormt naar binnen dus ik wist dat zij het was. Dus ik deed niet open. Op eens ging de deur open?! Ik deed alsof ik te druk bezig was met gamen en haar niet hoorde toen ik haar handen op mijn schouder voelde. Ik draaide mij om en keek haar aan met een vraagteken blik. "Ehumm." Begon ze. Ze scande mij van top tot teen aan en zei "van je moeder moet je met me mee bad buiten." Wjw moet ik nu ook baby-sitten?! Pffff . Ik stond op en liep naar mijn kast. Ik had het toch benauwd dus beetje naar buiten gaan is wel Okey. Toen draaide ik me om en zag haar nog staan. "Wilde je erbij zijn als ik me omkleed?" Zei ik. Ze keek me verbaast aan en liep snel uit mijn kamer. Wjw deze mens he offfff. Ik had me omgekleed en trok de deur open. Tot mijn verbazing zat ze te leunen en viel ze met een harde klap op de grond. K zag aan haar dat ze pijn had en niet probeerde te huilen. En toen begon ze te schreeuwde dat ik niet zo moest kijken en haar moest helpen. Met een ruk trok ik haar omhoog en liep ik naar de voordeur. Ze liep braaf achter mij aan en we stapten in de lift. En net als bijna altijd stopte die weer eens. Ik zag dat ze bang om haar heen keek en toen stompte ik weer tegen het metalen kastje aan en we gingen naar beneden. Hahahaha ze was zooo bang. Eenmaal buiten liepen we een beetje rond en toen vroeg ze: "is hier ergens een supermarkt?" "Ja. Hz?" "Want ik wil iets halen. Logisch toch?" Zei ze droog. "Was er thuis niet genoeg om te eten dan? Je hebt mijn eten al gegeten wilt ze meer." Zei ik op de zelfde manier als haar. "Wil je me alsjeblieeeft naar een supermarkt brengen." Zei ze zegmaar lief. "Ga lopen. De volgende straat rechts."

Oei oeiii menseennn. Gaat Selim nou vallen voor Mirjam of juist andersom? Ik zei toch dat er een gekke wending zou komen. Dit is er maar eentje van😏 lees verderrrr...

Stem4me

V.TWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu