deel 2 " 39'' extra groot deel ;)

71 4 0
                                    

Aimane:

Ik werd wakker gemaakt door een dokter. Naast hem zag ik een vrouwelijke assistente staan. Ze had wat papier werk in haar handen met een schrijf bord en een pen. ''Het spijt me dat we u moesten wakker maken meneer, maar we hebben te horen gekregen dat u ergens aanwezig moet zijn over een dag of 2, maar u bent niet voldoende genezen om aanwezig te zijn.'' Terwijl hij verder praatte zette hij zijn bril wat rechter. ''We wilden u een voorstel geven.'' Ik dacht gelijk bij mezelf dat ze geld gingen vragen, maar ik dacht dat het wel handiger zou zijn om de dokter toch te laten uit praten. ''Ik en mijn collega's werken nu al een aantal maanden aan een bepaald medicijn dat nog niet op de markt staat, maat wel effectief is voor de patiënt voor na een zware operatie. Normaal gesproken zouden wij dat allang toegevoegd hebben aan uw infuus, maar.'' Nu komt het maar gedeelte. Ik rolde met mijn ogen. ''We hebben dit medicijn nog niet echt getest op patiënten. We hebben alleen maar resultaten gekregen door ,zoals we nu bij u willen doen, patiënten die een speciaal contract ondertekenen met toestemming dat we dit mogen uittesten op hun. We injecteren u dan met het medicijn en dan kijken we gewoon hoe het met u gaat en dat noteren we bij onze resultaten. Dat gaat als volgt: we brengen door een normale prik de vloeistof binnen bij onze patiënten en dan slapen ze gewoon verder. De volgende dag moet er al wat resultaat te zien zijn. Meestal dan...''

Ik keek nadenkend voor me uit. Dit is wel uit een dode hoek gekomen. Het is echt niet verstandig om dit te gaan doen. Stel het is van mijn ex ofzo of van een van mijn concurrenten. Ze hebben het ook nog niet op de markt gezet, dus is er kans dat er iets verkeert gaat, maar als er iets met Mirjam zou gebeuren door mijn 'beperking' zou ik me dat nooit kunnen vergeven. Ik had weer even een denk moment nodig. Mijn besluit staat vast. Ik nam de papieren aan van de assistent en las ze door. Ik was al 1x diep de fout ingegaan omdat ik mijn contract niet goed had ondertekent. Laten we dat niet nog eens gebeuren. Ik las dat de vorige patienten het uitstekent hebben gedaan na het toe dienen van het medicijn, maar er wel bijwerkingen (=bv, als je antibiotica in neemt kan het zijn dat je minders snel in slaap valt of heel rustig bent en daarna druk of andersom.) zoals dat mensen heel energiek waren. Meer dan ooit van te voren of gewoon meer dan normaal en daarna ongeveer 4/5 dagen weer heel moe waren. Voor de rest stond er alleen maar ingrediënten etc. Ik ondertekende het contract en wachtte af tot ze klaar waren met het klaar maken van de spuit. WTF zo een groot ding. Die naald was even groot als mijn wijsvinger. Tfoe. Ik deed mijn ogen dicht en voelde de vloeistof in mijn lichaam trekken. Na dat de dokter klaar was liepen hij en zijn assistenten de kamer uit. Ik wende me om naar Mirjam die met wijd gesperde ogen naar mij keek. Boos. Natuurlijk. Ze draaide zich met haar rug naar me toe en trok de dekens tot over haar oren. Ik ging op mijn zij liggen en trok haar bed hellemaal tegen mij bed aan. Gelijk hoorde ik gegiechel en ze draaide zich weer terug. Ik trok haar naar me toe en nam haar tussen mijn armen. Samen vielen we in slaap. Eindelijk een beetje rust. Ook al wist ik dat dit de stilte voor de storm was...

De volgende ochtend werd ik rond half 10 wakker. Vreemd dit. Dat is echt vroeg voor mij. Ik probeerde verder te slapen, maar dat lukte ook niet. Ik trok de dekens van me weg en zag dat Mirjam niet naast me lag. Op eens kwam ze om het hoekje vandaan in een lange handdoek hellemaal nat van het douche. Ze was haar haren aan het droog maken met een andere handdoek. ''Goede morgen slaapkopie. Heb je lekker kunnen slapen?'' "jawel hoor.'' Zij ik met een dikke grimas op mijn gezicht. Ik heb echt een mooie wijfie. Ik liep naar haar toe en trok haar handdoek van haar af. Ik keek niet naar haar naakte lichaam daar ergens onder, maar gewoon recht in haar ogen. Toen gebeurde er iets wat ik niet verwachte: Patss! Ik kreeg 1 harde klap op mijn wang. ''Ga niet zo verbaast kijken. Manieren. Jongeman.'' Ze liep naakt naar een kast en kleedde zich om. Wejjjjjjooooooowwwwwww...

Na een lekkere warme douche kleedde ik me ook om en liep ik even naar de receptie om te zeggen dat we vetrokken. Ik had net een kort telefoon gesprekje met Fatih en Mera dat we bij ons thuis gaan verzamelen en het plan van aanpak te gaan bespreken. Eenmaal bij de receptie zag ik de zelfde assistent als vannacht naast de dokter. ''Hallo, waarmee kan ik u helpen?'' vroeg ze Iets te vriendelijk. ''Ik wilde graag weggaan, maar ik neem aan dat ik dat moet melden dus zou u dat even willen registreren.'' Ze keek een beetje , weer, te somber. ''Komt u hier vaker?'' vroeg ze hopend. ''Ehumm.." Op eens voelde ik iemand achter mij. Toen ik omdraaide zag ik Mirjam zo eng kijken dat ik er zelf van schrok. Ze liep naar de balie en lande haar vuist op de tafel ervan. De assistante keek geschrokken. '''Luister dan vieze slang. Viezzzze homewrecker. Volgens mij zag je MIJ ook NAAST HEM LIGGEN VANACHT, dus uit welke dode hoek kom jij met je kom je hier wel vaker?'' zij ze met haar vingers bijna in het gezicht van de assistente. ''Laten we een ding duidelijk maken SCHAT'' zij ze terwijl ze haar ring bijna in de mond van de assistent deed. ''Wij gaan trouwen en ik heb een paar dagen geleden een wapen gehaald die 10x groter is dan die platte kont van jou is. Oohw sorry die heb je niet!...'' Oke nu moest ik gaan ingrijpen. ''Mirjam oke genoeg.'' Oke misschien had ik dat beter niet kunnen zeggen, want nu draaide ze zich om naar mij. ''En oweej als dit zich herhaalt.'' Oke ik ben officieel bang van mijn eigen vrouw...

V.TWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu