NOT: YIL 1991
Aylardan Mayıs. Eliza' nin bebeği dünyaya geldi .
Çok kötü kapkara bir 1990 yılını atlatmıştı Eliza.
Namusuna göz diken ve iğfal eden Osman'dan sonra doktor yeminini unutup hiçe sayan ve hastasına sarkan Doktor Sabri bununla yetinmeyip , evlenme vaadiyle ilişkiye giren ve gebe bırakan ahlaksız doktordan sonra Almanya'da tüm parasını 15 gün içinde yiyen ve onu kandıran gebe olduğunu öğrendikten sonra kendisiyle evleneceğini ve bebeğine babalık edeceğine ikna eden Oğuz 'dan sonra koca yalanlarla dolu geçen koca yılı bitirip ,gitmişti.Benim de en güzel yılım olması gerekiyordu. Çok güzel anmam lazımdı ama dostumun kötü yollarda olması beni çok tedirgin etmişti.
Düğünümde bile gerçek mutluluğu yaşayamadım .Eliza yoktu tam da olması gerektiği zamanda O hep yoktu!
Ama ben, onun her zaman yanındaydım!
Bazen soruguluyorum kendimi; Hata nerede ,eksik kimde ?
Tek taraflı dost muyuz ?!
Onun benim yoluma, işlerime, derdime koştuğunu hatırlamıyorum . Galiba zamanı gelmişti ....Harun' la oturup içimi döktüm . Düşüncelerimde hatalıysam beni uyarmasını istedim ."Aşkım sen haklısın tabii! Bence eskisi kadar onun hayatına müdahale etme. Aile işlerine el uzatma ,kendi aralarında çözsünler.Çünkü arkadaşımız Eliza ,dışarıdan destek aldığı sürece hiç düzelmeyecek ! Geçenlerde yemin etmiştin: Bir daha karışmayacağına. Ama görüyorum ki ,Semra teyzene evlilik konusunda acele etmemesini söylemişsin yine " dedi Harun.
"Evet söyledim Harun. Hep haklıydın bu konuda, kendi kabuğuma çekilmeliyim! Ne hali varsa görsün! Çok zor durumda değilse yardıma koşmayacağım bundan sonra .Sağ ol canım ...inan tek dostum sensin ."
"Almira ' cım , benimkisi 'Aşktan Öte' sana bağlılığım. Unutma ! Çok ama çok değer veriyorum, ilk ve tek göz ağrımsın... seni çok seviyorum ! Hep yanında olacağım !" dedi aşkım ya ...
" Bir tanesin , iyi ki kocamsın ! Ben de seni seviyorum !" deyip .... iki kumru gibi yanyana sarmaş dolaş oturmuş,kısa bir sohbet geçirmiştik.
****
1991 yılbaşını ailesinde toplanarak geçirdik .
Harun 'larda çok güzel eğlendik .Bu arada kız kardeşi nişanlandı .Tolga Abisi de ciddi olarak bir kızla çıkıyordu. Hayırlısı bakalım .Eliza , ailesiyle geçirdi yeni yılını.
Ama bu sene Asya ablası iznini yeni yılda kullanmıştı .Fulya da 1991 'e girerken annesine gelmişti . Fakat ablaları Onunla konuşmuyordu , red ediyorlardı .Öyle bir kardeşi ,yok sayıyorlardı !
Tabii Eliza üzgündü yani 1991'e girerken ki ruh hali ile umarım tüm yıl öyle geçmez!
Ablaları bu konuda yanlış hareket ediyorlardı. Hatalı davranıyorlardı!Çünkü bu iş tecavüz edilmesi ile patlak vermişti . Eliza bu durumda hatalı değildi, kesinlikle !
Neymiş efendim "Eliza, erkeklere fazla yüz vermiş .Çok muhabbet etmiş . Onlara bunu yapmak için kapı açmış ve giyimine dikkat etmediğinden Osman ve diğer erkekler bulaşmış kıza" diyorlardı.Yani kuyruk sallamış diyorlar!!!
Eliza için zor zamanlardı.
Dilerim doğumdan sonra bebeği kabul ederler ve Eliza ile barışırlar .
Belki bu bebek hayırlı gelecek !Akrabalar ve komşular Semra teyze ve Arif amca ile görüşmeyi kesmişler .
Sebebi Eliza; Kimden belli olmayan bir zina çocuğuna gebe kalması!
Genellikle kadınlar ona kötü gözle bakıyorlardı ve eşlerini uyarıyorlardı :
" Bu aile ile sakın konuşma, bulaşma !Kim bilir kiminle yatmış.... zina çocuğu taşıyor ! Bir de baba da ortada yok. Sağlam pabuç değil! " Eliza' nin kendi kocalarına sarkmasından ve birlikte olmasından endişeleniyorlardı .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
E L İ Z A Gözyaşımda Saklı Sevdam
Ficción GeneralRuhu hasta eden bir aşk!..... Bu aşkı yüreğine gömen Eliza' nın gözyaşlarında sakladığı sevgilisini anlatan hazin bir hikayedir. Eliza ve Çağatay iki âşık ve yürekte alevlenen kor ateş .... Yasak bir aşkın başlangıcı ile sarsılan hayatlar....... ...