Sevinsem mi üzülsem mi anlayamadım!
Bir döngüdeydim. Çocuk sahibi olmak çok güzel bir duyguydu. Neyse bunu bir kenara atıp gerçeklerle yüzleşmeliydim. Bundan dönüş yoktu.
Bu çocuk benim kısmetimde varsa doğacağı da varmış. İyi bir anne olmalıydım!
Eliza gibi umursamaz olursam, Allah onu bir şekilde almasını da bilir.
Bu çocuk gözümün nuru, başımın tacı olacaktı.Harun' dan daha iyi bir baba düşünemiyordum. Zaten çılgınlar gibi sevinmişti. Doğunca Allah bilir neler yapacaktı?
Annem bende kalmaya başladı. Rahatsızlığım bir süre devam etti. Uzun vadeli sağlık raporu aldım ve izne ayrıldım . Gerekçem belliydi ondan daha önemli bir sağlık sorunu olamazdı. Babam bir süre tek başına kaldı köydeki çiftlik evinde. Sadece hafta sonları bir geceliğine gelip kalıyordu .Allah onları başımdan eksik etmesin .
*****
1992 yılı benim için muhteşem başlamıştı . Ama aynı durum Can dostum Eliza için söyleyemezdim .
Eliza,babasına ettiği o tekliften kısa bir süre sonra evden ayrılmıştı. Arif amca gözü yaşlı bağrı yanıktı. Ayakta zor duruyordu . Yaşı henüz 56 ' ydı ama görünüşü 65 gibi duruyordu!
Aklaşmış bir kaç saç teli vardı kafasını kaplayan.... onları nihayetinde döktü. Stres, endişe, kaygı adamı içten- içe bitiriyordu. Artık bir çıkmazdaydı ne yapacağını bilemez durumdaydı.
Eliza'nın evden ayrılışı onları derbeder etti.
Semra teyzemin tansiyonu ve şekeri zirve yapmaktan kadının bünyesi o yükselmelere bağışıklık kazanmaya başladı. Bir defasında şekerin sınırı 110- 120 olması gerekirken ....Tesadüfen bir sabah ölçüm yapmış ve 243 çıkmıştı! Arif amca müdahale için hastaneye koşturduysa da ,Semra teyze, şekeri ile bünyesi bir bütün olmuş onu katiyyen rahatsız etmiyordu. Fakat bu uzun sürecek bir durum gibi durmuyordu.*****
Almanya vizeleri yanmasın diye endişeli çiftimiz Almanya'ya gidip tekrar oturum izni almaya karar vermişlerdi .Bu esnada Eliza' nın neler yaşadığını bilen yoktu! Nerede, nasıl, kimleydi ?Allah ile arasında olup bitiyordu her şey.
Kimseye hesap vermemek hoşuna gidiyor muydu acaba ya da onun bu boşluğundan faydalanmak isteyen çıkar mıydı karşısına ?
Peki ya kandırılıp tekrar yüzüstü bırakılırsa? Neler gelecekti başına kim bilir ?
Hangi özgüvenle buna kalkıştı ,neye dayanarak?
Yine havalar ısınmaya, kuşlar göç etmeye başlamıştı .Her yer yemyeşil ; ağaçlar erik meyvesiyle dolup taşmıştı . Ben arada bir organik beslenmek için annemle köye gidip bir iki gece kalıyordum.
Organik meyvelerden en çok canımın istediği Erikleri öyle dalından koparıp sulu sulu, ekşi ekşi ,taptaze yiyordum. Hani bir süre kaldıktan sonra devamı gelir ya.... o iştah açıcı erikleri sürekli yiyordum. Benim gebeliğimin 3 .ayında türlü türlü şeyler canım çekiyordu.Babam benim için ;taze, gezen tavuk yumurtası yeyim , torunu iyi gelişsin diye tavuk beslemeye başlamıştı.
Anneme kalsa inek bile alacaktı! Ama 'yok artık' dedim . "Vallahi alırsan bir süre daha köye gelmem. Bu yaştan sonra inek -minek mi bakacaksın ? Asla kabul etmiyorum" dedim .
Amacını biliyordum ;taze ,katkısız süt içim, peynir yiyeyim ...diye.
Onları köylü teyzelerden de satın alabilirdik pekâlâ.
Hayatım: Bir elim yağda, bir elim balda... devam ederken, Arif amcanın" Erol Usta, biz yarın hanımla Almanya'ya uçacağız. Eliza " ya bir şey olursa bakarak olur musunuz? Önce Allah'a sonra size emanet! "dedi telefon ederek." Hiç gözün arkada kalmasın Arif Bey! Kızımdan farksızdır, dikkat ederiz .Size hayırlı yolculuklar... sağlıcakla gidip gelmek nasip olsun inşallah!" dedi.
Ya inanın bu karı -kocaya acıyorum! Oturdukları çevrenin baskısından kurtulmak ve bilinmedik bir yere yerleşmek amacıyla evi sattılar. Bu yaşta çektikleri hayat resmen çile.
Başka izahı yok . Çileli Kader hem ailesine hem de kendisine işliyordu .Neyse ki geçen zaman zarfında çok şükür ki Eliza'nın başına herhangi bir olayın gelmediğini, geldiğini de duymadık ama Madalyonun ters yüzünü çevirdiğimizde, iyi olduğuna dair bir haber de alamadık! Sanırım eve taşınalı 3 aydan fazla oldu. Hiç arayıp hâl hatırımı sormadı .Belki hamile olduğumu da bilmiyordur?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
E L İ Z A Gözyaşımda Saklı Sevdam
Ficción GeneralRuhu hasta eden bir aşk!..... Bu aşkı yüreğine gömen Eliza' nın gözyaşlarında sakladığı sevgilisini anlatan hazin bir hikayedir. Eliza ve Çağatay iki âşık ve yürekte alevlenen kor ateş .... Yasak bir aşkın başlangıcı ile sarsılan hayatlar....... ...