‘De volgende dag’
P.O.V. Megan
Ik word wakker van Amy die aan het huilen is. Als ik naast me kijk zie ik dat Liam er niet meer ligt. Dan hooi ik dat de douche aan staat. Ik sla de dekens van me af en stap uit bed. Ik loop naar Amy toe en til haar uit het camping bedje. ‘Wat is er meisje?’ vraag ik terwijl ik haar tegen me aan druk. Ze wordt langzaam weer rustig en stopt dan met huilen. Ik zet haar op het bed neer en pak dan wat kleren voor haar. Terwijl ik weer naar Amy toe loop komt Liam de badkamer uit gelopen. ‘Goedemorgen’ zegt hij vrolijk. ‘Goedemorgen Li’ zeg ik terug terwijl ik Amy uitkleed. Hij gaat naast Amy op bed zitten. ‘Ik ga met je mee, ik wil ook geen ruzie met mam’ zegt hij dan. Ik kijk hem glimlachend aan en knik dan. Terwijl ik Amy weer aankleed wordt er op de deur geklopt ik doe wel even open’ zegt Liam (die alleen een joggingsbroek aan heeft). Ik knik en begin Amy’s haren te kammen. Ik hoor de deur open gaan en een meisjes dat begint te gillen. Ik hor ze even praten en dan gaat de deur weer dicht. Liam komt de kamer weer in gelopen meteen karretje met ontbijt. ‘Fan?’ vraag ik lachend. Hij knikt en komt naast me zitten. Hij neemt Amy op schoot en geeft haar een croissant. ‘Zullen we aan tafel gaan zitten?’ vraag ik omdat Amy alles op bed knoeit. Lima knikt en staat op. We gaan aan het kleine tafeltje zitten en we beginnen te ontbijten.
‘Ik loop zo meteen wel even naar Louis om te vragen of hij op Amy wil passen terwijl wij naar mam zijn’ zeg ik als we bijna klaar zijn. Liam knikt en zet zijn bord weer op het karretje. ‘Ik heb haar ge-sms’t dat we komen’ zegt hij dan. Ik knik en sta op. ‘Ik ga ff douchen’ zeg ik en loop de badkamer in. Ik kleed me uit en zet de douche aan. Als hij warm is stap ik eronder en was mijn lijf. Als ik klaar ben stap ik eronder uit en droog me af. Ik trek ondergoed aan en loop dan weer de kamer in waar Liam aangekleed op bed ligt met Amy. Ik pak een zwarte broek en een witte crobtop met YOLO erop uit mijn koffer en trek het aan. Ik loop terug de badkamer in, kam mijn haar en doe make-up op. Ik loop de kamer weer in en ga naast Liam zitten. Amy kruipt op mijn schoot en gaat zitten. ‘Aams, je moet zo meteen even bij Louis blijven want mama en Liam moeten even wat doen, Oké?’ zeg ik tegen Amy. Ze knikt en klimt op Liam’s schoot. ‘Ik ga ff naar Louis’ zeg ik terwijl ik opsta en mijn slippers aantrek. ‘Is goed’. Ik maak de deur open en loop de gang op. Ik klop[ aan bij Louis kamer en al snel gaat de deur open. ‘Goedemorgen Meeg’ zegt Louis vrolijk. ‘Goedmorgen Lou’ zeg ik lachend terug en ik geef hem een knuffel. ‘Wat kan ik voor je doen?’ vraagt hij dan. ‘Wil jij misschien zo meteen even op Amy passen, Li en ik moeten even wat doen’. ‘Is goed heb toch niks anders te doen’. ‘Ik breng haar voordat we gaan’ zeg ik. Louis knikt, we nemen afscheid en hij doet de deur dicht. Ik loop terug naar mijn eigen kamer. ‘Geregeld’ zeg ik terwijl ik naar binnen loop. ‘Mooi en mam heeft nog ge-sms’t dat ze wat moet vertellen’ zegt Liam terug. ‘Hopelijk iets leuks’. Ik pak mijn en Amy schoenen en ga naast Liam zitten. ‘Kun jij Amy haar schoenen even aandoen?’’ vraag ik aan Liam en hij knikt. Ik geef hem haar schoenen en trek dan mijn eigen schoenen aan. ‘Waarom was je vannacht over Niall aan het praten?’ vraagt Liam dan. ‘Wat zei ik dan?’ vraag ik geschrokken. ‘Weet niet, kon alleen horen dat het over Niall ging’ zegt hij terug. Shit, Shit en nog eens Shit, zou hij me door hebben? Tuurlijk heeft hij je door het is je tweeling broe-. ‘Megan?!’. Ik schrik op uit mijn gedachten en kijk Liam aan. ‘Wat is er?’. ‘Zullen we gaan?’ vraagt hij lachen. Ja, hij heeft me door… Ik knik snel en loop achter Liam en Amy aan. We brengen Amy naar Louis en lopen dan naar beneden. We lopen naar buien en er komen een paar fans op ons af. Liam neemt wat foto’s en sommigen willen ook met mijn op de foto. Na een paar minuten zijn we klaar en lopen we naar de auto. Liam gaat achter het stuur zitten en ik ga naast hem zitten. ‘Vind je Niall misschien leuk?’ vraagt Liam terwijl hij het terrein afrijdt. Ik voel dat ik rood word en ik kijk weg. ‘Misschien, hij is wel aardig en hij leuk met Amy, maar-‘. ‘Maar ik ben echt niet verliefd, Meeg mij hou je niet voor de gek’ vervolgt Liam lachend mijn zin. ‘Oké, oké je hebt gelijk’ zeg ik blozend. Liam grinnikt en rijd de straat in. Hij parkeert de auto en kijkt aan. ‘Klaar voor?’ vraagt hij dan. Ik knik en stap uit. Liam stapt ook uit en samen lopen we naar de voordeur. Liam belt aan en al snel wordt er open gedaan door mijn moeder. ‘Heey’ zeg ik en ik geef haar een knuffel. ‘Heey’ zegt Liam en hij geeft haar ook een knuffel. ‘Heey jongens, kom binnen’ zegt ze dan. Liam en ik lopen achter haar aan naar binnen en gaan op de bank zitten. ‘Ik wil eerst zeggen dat het me heel erg spijt en i weet dat er geen enkel excuus bestaat om je dochter te slaan’ zegt mijn moeder dan. ‘Heb je dan iets van een reden?’ vraag ik. ‘Je weet dat er op mijn werk mensen weg moesten?’ vraagt ze en ik knik. ‘Ik heb je alleen niet verteld dat ik er misschien ook uit moest, daarom was ik soms heel erg gestrest en als iemand iets verkeerds zei of iets wat op dat moment voor mij verkeerd klonk barste de bom en gister heb ik te horen gekregen dat ik ontslagen ben en daarom was ik gister middag zo sacherijnig’ vertelt ze en ik zie dat ze tranen in haar ogen heeft (wat ik zelf ook heb). Ik kijk Liam even aan en ik weet dat we het zelfde denken. We gaan allebei naast haar zitten en slaan onze armen om haar heen. ‘Had het gewoon verteld dan had ik het begrepen’ zeg ik tegen haar als we haar weer los hebben gelaten. ‘Heb je nou wel geld om alles te kunnen betalen?’ vraagt Liam. ‘Jawel, ik heb toen ik te horen kreeg dat ik misschien weg moest gelijk naar andere banen gekeken en ik heb volgende week een sollicitatie’ vertelt ze. Ik en Liam knikken en ik zucht. ‘Bij wie moet ik nou gaan wonen?’ vraag ik dan. ‘Het is misschien beter dat je bij Li gaat wonen als dat geen probleem is, want ik heb dan misschien een nieuwe baan, maar ik verdien dan wel minder’ zegt ze. ‘Vind je het echt niet erg?’ vraag ik aan Liam. ‘Tuurlijk niet, ik heb het zelf gezegd en ik vind het ook wel gezellig’ zegt Liam terug. ‘Dan ga ik bij Liam wonen’ zeg ik twijfelend. ‘Doe dat maar, en je mag altijd op bezoek komen en ik kom volgende week voordat ik mijn sollicitatie heb nog wel even op Amy’s verjaardag’. ‘Is goed’. ‘heb je al je spullen gisteren al meegenomen of heb je nog wat nodig?’ vraagt ze dan. ‘Ik heb gisteren alles me genomen en het is ook niet erg als hier wat dingen blijven liggen voor als ik langs kom’. Ze knikt en glimlacht. ‘Meeg, we moeten gaan anders halen we ons vliegtuig niet’ zegt Liam dan. IK knik en sta op. Liam en mijn moeder staan ook op. We lopen naar de gang en ik geef mijn moeder een knuffel. ‘Tot volgende week’ zeg ik. ‘Toto volgende week’. Ze geeft Liam nog een knuffel en fluistert nog wat in zijn oor. Liam knikt en ze laten elkaar dan los. ‘Zullen we?’ vraag ik. Liam knikt en maakt de voordeur open. We stappen, nadat we onze moeder voor de laatste keer gedag hebben gezegd, in de auto en Liam rijd weg. ‘En nou de vraag die me al een tijdje bezig houd: wie is Sophia?’ vraag ik terwijl ik mijn benen optrek en Liam aan kijk. ‘Ow, gewoon een meisje’. ‘Gewoon een meisje?’ vraag ik lachend. ‘Ik heb haar in Londen ontmoet in een club, verder niks, nou goed?’. ‘En is ze een beetje aardig?’. ‘Ze is wel aardig maar kunnen we er nou over ophouden het is niks’. Ik grinnik en knik.
Heey allemaal, weer een hoofdstuk af.
Mijn zus is woensdag ochtend naar Amerika gegaan en ze ging eerst naar NY, en wie daar ook op dat moment.... Precies: One Direction. Ze heeft ze jammer genoeg niet ontmoet. :(. Ze blijft f*cking 10 maanden in Amerika (Springfield, Ilinois) om een jaar High School te doen. Ik mis haar nu al :'(.
Ga alsjeblieft stemmen, dan weet ik teminste dat jullie mijn boek leuk vinden.
XXX Emma
JE LEEST
Twins |One Direction|
FanfictionJe bent 16 en je hebt een fantastisch leven. Nou ja, fantastisch, je hebt een dochter van bijna 1,5 doordat je bent misbruikt door je gymleraar. Je hebt een tweeling broer Liam die heel veel voor je betekent en die je met alles helpt. Maar je leven...